Follow Us @kamharyatie

Saturday 21 September 2013

Luka operation berlubang sembuh dalam masa 2 minggu dengan Zinc Plus Shaklee




Sebelum anda meneruskan baca entri ni, pastikan anda tiada penyakit lemah jantung, atau alah pada luka-luka dan darah. Dikhuatiri gambar-gambar dalam entri ini akan memudaratkan anda.

Kejadian ni berlaku pada awal bulan September baru ni. Bibik kami dimasukkan ke hospital kerana jangkitan kuman yg menyebabkan tangan kanannya membengkak hingga ke bahagian lengan. Punca nya cuma kena gigit semut. Semut pon bukan semut besar gajah atau kerengga, tapi semut merah yang kecik tu. 



Ni masa second day bengkak. Masa ni belum merebak sampai ke lengan lagi

Tangan yang bengkak tu dipenuhi nanah dan terpaksa kene minor surgery untuk keluarkan. Kesan dari operation tersebut, bahagian yang bernanah tu terpaksa dikorek, dan sebahagian isi daging juga terpaksa dibuang.

2 hari selepas operation


Setiap hari kene buat dressing, dan memandangkan kami takde masa nk hantar bibik ke hospital/klinik utk buat dressing, kami cari alternatif utk buat sendiri di rumah. 

Advise dari Abg Jan, seorang doktor pakar, iaitu abg kepada Firdaus, kami ke farmasi dan cari ubat2 dan barang yang diperlukan untuk buat dressing.

Doktor pesan banyak kali supaya bahagian yang luka tu tak kene air langsung. Kalau kena air nanti lambat baik dan takut infection lain pulak. 

Saya dah mula fikir, penat la aku macam ni. Sebab bila kata tak boleh kene air, maknanya, bibik tak boleh basuh pinggan mangkuk, tak boleh nk mandikan anak2 saya time saya kerja.

Akibatnya, memang itulah yg berlaku, pagi2 semua saya terpaksa buat sendiri. 3-3 anak sy kene mandikan, dan bibik hanya bantu siapkan diorg pakai baju utk ke sekolah. 


Bab kerja dapur pon saya buat semua sendiri, dan saya terpaksa bagi cuti pada bibik dari buat bende2 tu sebab saya nak bibik cepat sembuh. 

Dalam masa yang sama, saya survey apa item atau ubat lain yang saya perlu bagi pada bibik untuk mempercepatkan proses penyembuhan. Saya tak boleh bergantung pada dressing semata-mata dan ubat antibiotik yang doktor bagi. 


Saya kene ikhtiar cari alternatif lain. So,saya bagi gel gamat luxor untuk sapu dan 1 botol Zinc Shaklee. Saya paksa bibik makan zinc dengan harapan supaya luka cepat baik.





Item yang diperlukan untuk mencuci luka operation dan ikhtiar untuk mempercepat proses penyembuhan luka


Dressing dilakukan dalam masa seminggu sahaja. Lepas seminggu tak perlu buat dressing dah. Lepas seminggu baru sapu gel gamat. Tapi Zinc Shaklee mula diambil sejurus sehari selepas operation. 

Dan alhamdulillah, dalam masa 2 minggu, proses penyembuhan luka nampak berlaku dengan cepat. Luka yang bolong tu (bibik selalu sebut lubang tu bolong), semakin mengecil, dan daging pun dah mula tumbuh.




Dan sekarang, gel gamat pon dah stop. Tapi masih teruskan makan Zinc. Sebenarnya, saya sendiri pun dah rasa kehebatan Zinc Shaklee ni dalam proses penyembuhan luka bersalin anak ke-3. Tak sampai seminggu bersalin, luka episiotomy dah sembuh.

Baru-baru ni, anak saya yang ketiga pula accident jatuh basikal. Tersagat muka atas jalan tar. Boleh tahan juga luka. Apa lagi, memang saya terus bagi makan Zinc Plus Shaklee sebiji sehari. Alhamdulillah, luka sangat cepat sembuh. 




Zinc  sebenarnya membantu penyembuhan luka luaran dan dalaman dengan cepat & cantik. Sebab itu lah ibu-ibu selepas bersalin digalakkan mengambil zinc. Untuk ibu-ibu yang ada masalah takde orang nk jaga dalam pantang, memang sangat digalakkan, sebab mudah. 


Cuma makan sehari sebiji. Kalau tidak, susah juga nak cari orang tolong masak ikan haruan, dah la nak mencari ikan haruan bukannnya mudah.  Tak banyak pasar yang jual ikan harian. Ataupun, alternatif lain, boleh la ambil pati ikan haruan. 

Tapi saya confirm, ramai yang tak sanggup nak minum, sebab masa bersalin anak pertama dulu saya ambil pati, terasa satu keseksaan, tahan nafas hidung semua ada. Sejak ada Zinc Shaklee ni, semua jadi mudah. Natural pulak tu.

Dan baru2 ni bibik tanya, Zinc ni selain dari cepat sembuhkan luka, apa lagi khasiat lain. Sebab bibik kata, dia rasa badan ringan. Untuk menjawab persoalan bibik, dan saya pasti anda juga nk tahu khasiat Zinc Plus Shaklee kan!

    Untuk maklumat lanjut tentang manfaat Zinc Plus Shaklee, boleh refer di entry berikut:

    7 Manfaat Luar Biasa Zinc Plus Shaklee (sila klik)

      Bukan tu je. Zinc pun sebenarnya adalah nutrisi terbaik untuk orang lelaki tau. Haaaaa....nak tau apa khasiat dia. Jemput baca kat sini.

    Real Men Take Zinc (sila klik)


    Untuk maklumat nutrisi tentang Zinc Plus Shaklee, boleh refer di sini:

    Zinc Plus Shaklee (sila klik)




    p/s Jika anda rasa entry ini bermanfaat, sila sebarkan.

    ~~~~~~~ Thanks for reading ~~~~~~~

    Berminat untuk mendapatkan ZINC PLUS sekarang?
    Anda boleh dapatkan secara online di sini:

     https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=37b2a4a1099b8b4465b78082049022c4
     Atau
     Jika anda perlukan maklumat lebih lanjut, sila hubungi saya! 
    Saya akan bantu anda. 

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
    Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan secara part time atau full time?
    Hubungi saya untuk:
    Free Consultation
    Affordable Price
    Business Opportunity With Shaklee!!!