Follow Us @kamharyatie

Saturday 14 June 2014

BINTANG JATUH KE RIBA - 2013/2014 Shaklee NC - Part 2



Assalamualaikum,

Ini adalah sambungan dari entry PART 1 (Sila klik).

Seperti yang dijanjikan, kita sambung cerita hari kedua sepanjang Shaklee National Conference. Pagi tu kami bersarapan di hotel. Banyaknya menu sarapan, dah macam lunch. Kalau lunch tak tahu lah banyak mana pulak.


Tak boleh makan banyak sangat. Nanti gemuk, dahla tengah diet. Hehehe

Semasa kami tengah sarapan, hubby saya ambil peluang berkenalan dengan salah seorang distributor dari Parit Buntar. Kami cerita yang Master Maria Firdaus tu adik kami, pun berasal dari Parit Buntar. Dia kata "Owh, itu your adik? Diorang manyak lajuuu wooo, macam mana diorang buat ini bisnes?" Tu diaaa....glamer sungguh korang ye...


Yang berbaju pink tu downline beliau, merupakan seorang doktor.

Beliau yang sekarang berada di rank Senior Coordinator bercerita bagaimana beliau terjebak di dalam bisnes Shaklee. Beliau dulu selalu ada masalah sakit kepala. Sejak beliau amalkan Omega Guard, masalah sakit kepala hilang. Dan sejak dari itu beliau mula berkongsi kebaikan produk Shaklee dengan kawan-kawan dan saudara mara.

Saya juga share tentang experience saya beri anak-anak saya makan OmegaGuard setiap hari. Saya share kisah anak saya yang mengalami mild autism, sejak saya beri Omega Guard dan Meal Shake 5 bulan yang lalu, tahap konsentrasi, focus, eye contact semakin baik. Qhalish dah boleh menerima arahan-arahan ringkas.

Perbualan kami jadi semakin rancak bila beliau menyarankan saya untuk tambah GLA untuk Qhalish. Menurut beliau GLA Shaklee terbukti secara klinikal memperbaiki keadaan kanak-kanak autisma. 

Dan beliau share bagaimana vivix membantu salah seorang pesakit beliau yang mengalami severe autism, selepas 2 minggu pengambilan pesakit tersebut menunjukkan kesan positif, menjadi lebih tenang dan boleh mengawal tantrum. Dan akhirnya pengambilan ubat penenang berjaya dihentikan.

Untuk pengetahuan pembaca, mereka yang mengalami masalah severe autism, bila datang tantrum, mereka akan baling barang tanpa henti dan ada sesetengahnya terpaksa diberi ubat penenang untuk meredakan kemarahan. Ubat penenang seperti Ritalin, semuanya mengandungi 'dadah'. 

Menurut beliau lagi, pengambilan ubat penenang ini, once diambil, sepanjang masa akan bergantung dengan ubat dan sekiranya stop buat sementara, perlakuan hyperaktif itu akan bertambah dan akan memberi kesan sampingan.

Saya teruja dengan testimoni dari beliau. Ini pertama kali saya dengar tentang khasiat vivix yang boleh membantu anak-anak autism mengawal perlakuan hyperaktif. Mungkin ibu bapa yang ada masalah yang sama bleh cuba.

Cantik tak baju raya saya. Eh! Baju raya? Tapi belum raya dah pakai dulu. Layannn.....

Ok, kali ni dapat posing-posing kat luar hall, Hall of Fame Masters Coordinator. Akan ku pastikan tahun depan gambar ku tergantung di sini.

Perkongsian success story daripada Presidential Master Nur Laila. Seorang Working At Home Mum with 6 figures income. Baru berumur 30 tahun, tetapi income beliau sebulan sekarang 10 kali ganda daripada income semasa beliau bekerja sebagai engineer di salah sebuah syarikat oil & gas.

PM Laila cerita bagaimana life beliau semasa masih bekerja sebagai engineer. Beliau adalah orang yang paling awal hantar anak ke taska setiap hari, tapi beliau jugalah orang yang paling lewat ambil anak dari taska. Dan pada ketika itu husband beliau pula offshore. Beliau fikir sampai bila beliau boleh bertahan dengan kehidupan yang sebegitu.

PM Laila adalah juga rakan seperjuangan PM Cery. Jatuh bangun sepanjang perjalanan beliau di dalam bisnes Shaklee, betul-betul menyuntik semangat dalam diri saya untuk terus berjuang demi keluarga dan anak-anak.


Semua orang bermula daripada kosong. Tiada seorang pun yang join Shaklee terus jadi Master. Apa yang dilalui oleh mereka yang baru join Shaklee, telah pun dilalui oleh semua Masters Coordinator.
Setiap orang memiliki pengalaman dan cabaran masing-masing. Ada yang berjaya awal dan ada juga yang lambat. Yang penting jangan pernah mengalah dengan segala ujian yang dihadapi. Orang yang berjaya sebenarnya adalah orang-orang yang telah menghadapi banyak kegagalan dan mereka tidak pernah give up.


You must share your life with others, for the more you share with others, the more valuable your share will become.

Kenal tak chinese guy tu? Lelaki yang kami baru kenal semasa breakfast di hotel. Tak sangka dia cari kami, mintak phone no hubby dan add kami di FB. Pastu chinese ladies yang reramai tu beria ajak kami bergambar. Rasa macam dah jadi Master je. Tanda-tanda tu. Hihihhi....

Selfie lagi. Sejak berkawan dengan diorang ni asik berselfie aje. Gambar sebelah kiri sebelum touch up. Kat belakang yang pegang handphone tu lah Suhana Kawi, cucu Shaklee saya. Yang bawa baby tu Shahima. Yang blah kanan ni Salwa.

Ce teka siapa ni. Jutawan Muslimah. Seronok betul dapat peluk-peluk dengan PM Cery. Wajib ambil aura orang yang dah berjaya. Kami akan follow Mama Cery rapat-rapat.
Shaklee is a family business. Di mana-mana event, Shaklee pasti akan sediakan ruang khas untuk kanak-kanak bermain. Siap ada clown lagi.

Ni siapa ni? Ni lah adik-adik saya merangkap mentor dunia dan akhirat, Maria Firdaus. Insyaallah tahun depan saya pula naik stage ambil award, semua award yang diorang dapat tahun ni, 11 awards semuanya.

Shafiq & Moon. Antara anak didik kami yang juga berjaya bersama-sama kami menerima award. Reen & Izham saya tak dapat capture gambar mereka. Dan seorang lagi Nur Fatihah, tak dapat hadir kerana baru lepas bersalin. Tahniah semua!

Bersama 'bintang' yang jatuh ke riba. :)
Alhamdulillah

Masters To Be & WAHM To Be with 5-6 Figure Income

Selesai penyampaian awards for all start achievers. Nantikan sambungan kisah lebih menarik malam hari kedua dan hari ketiga kami di Shaklee NC dalam entry seterusnya. 

Thanks for reading! 

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?  
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION 
BEST PRICE and
 BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!


No comments:

Post a Comment