Sunday, 10 July 2016

10 RAHSIA PANJANG UMUR

Kam Haryatie Abdul Mutalib | 21:21 |

Assalamualaikum,

Selamat hari raya kepada semua pembaca blog Mommy Shahab. Mood raya masih terasa lagi kan. Saya doakan anda semua dapat memanfaatkan hari raya tahun ini dengan menziarahi sanak saudara dan sahabat demi ikatan silaturrahim.

Biasanya bila raya ni lah kita dapat jumpa saudara yang lebih tua dan lanjut usia. Saya berkesempatan menziarahi atuk, nenek dan onyang yang rata-rata, umur mereka telah melebihi 80 tahun. Tapi kudrat tenaga masih kuat dan sihat. 


Masih mampu anyam dan masak ketupat, masih mampu memasak untuk anak cucu cicit yang balik kampung beraya. Walaupun pergerakan agak perlahan, tapi semuanya siap! 

Mereka tiada sebarang penyakit pun. Uzur pon sebab faktor umur dan sakit tua. Bila kita tanya apa rahsia, biasanya ini jawapan mereka:


  • Tak pernah makan makanan segera, even tak kenal pon makanan segera
  • Sayur-sayuran tanam sendiri, FREE pesticide
  • Ayam bela dan sembelih sendiri
  • Memasak guna dapur kayu
  • Hidup tak stress sebab dok di kampung yang sentiasa tenang

Anda nak tahu tak, rupa-rupanya, dalam dunia ni ada beberapa daerah yang telah dikenalpasti memiliki penduduk yang rata2 berumur panjang. Populasi mereka bebas dari penyakit kanser, sakit jantung, diabetes dan obesiti.

Penyakit-penyakit ini tidak pernah wujud dalam kamus hidup mereka. Tempat-tempat ni dipanggil LONGEVITY HOTSPOT. Berikut adalah kawasan perkampungan penduduk "berusia panjang" di serata dunia:

Bama, China
Campodimele, Italy
Sardinia, Italy
Symi, Greece
Nicoya, Costa Rica
Hunza, Pakistan
Okinawa, Jepun


Di tempat-tempat ini, penyakit dianggap sesuatu yang tidak normal dan amat jarang menyerang penduduk setempat. Jangka hayat seseorang pula berada di sekitar angka yang menakjubkan. Di antara 90 hingga 100 tahun, atau lebih.

Sumber
http://www.alongerhealthylife.com/





APA RAHSIA MEREKA? 

Berdasarkan beberapa kajian yang dijalankan ke atas penduduk di tempat-tempat tersebut, didapati, mereka mengamalkan gaya hidup yang sihat. Disamping keadaan tempat tinggal mereka yang jauh dari segala pencemaran yang menjadi antara punca pelbagai jenis penyakit. 


Venn Diagram of longevity clues from Okinawa, Sardinia, and Loma Linda


Hidup mereka bebas dari tekanan, terhindar dari radikal bebas, dan amalan pemakanan mereka yang sentiasa mengamalkan pemakanan yang sihat dan cukup dari segi segala keperluan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan.

Antara rahsia mereka adalah mereka mengamalkan minum wine merah. Wine merah tinggi dengan kandungan RESVERATROL yang telah terbukti mampu memanjangkan hayat.

Tapi, bagi kita yang tinggal di kawasan yang penuh dengan pencemaran ni, macam mana pula?  Takkan kita nak pindah tinggal di sana kan? Dan takkan kita nak amalkan minum wine merah? NO! NO! NO!

Jangan risau! Kajian menunjukkan, kita kena pastikan tubuh badan kita cukup dengan 10 keperluan nutrisi di bawah yang terbukti membantu melindungi kita dari sebarang jenis penyakit dan seterusnya meningkatkan jangka hayat.


  1. ASID ALFA LIPOIK
  2. VITAMIN A
  3. VITAMIN B6
  4. VITAMIN B12
  5. KALSIUM
  6. KROMIUM
  7. COQ10
  8. VITAMIN C
  9. DHA
  10. VITAMIN D



Masih belum terlambat untuk kita mulakan dan amalkan pengambilan semua nutrisi ini. Pastikan pemakanan kita lengkap dengan nutrisi di atas. Ikhtiar dengan amalan-amalan hidup sihat mereka yang telah terbukti dengan usia yang panjang, tetapi masih sihat dan cergas.

Banyak suplemen di luar sana yang menawarkan nutrisi yang saya senaraikan di atas. Tetapi, pastikan proses penghasilannya adalah 100% dari sumber semulajadi. Bukan sintetik. Pastikan Shaklee, baru beli.



VIVIX TERBUKTI MEMANJANGKAN JANGKA HAYAT MANUSIA

VIVIX antara produk Shaklee yang telah dipatenkan dan terbukti mampu memanjangkan jangka hayat seseorang, dengan izin Allah. Kalau anda nak tahu hebatnya VIVIX, jemput baca di sini:







BAGAIMANA VIVIX BERFUNGSI MEMANJANGKAN JANGKA HAYAT?

Telomeres  adalah kromosom bahagian hujung (end of kromosum) yang menutupi DNA.

Dalam ujikaji ini, kepanjangan telomere diuji. Apabila telomere seseorang itu semakin pendek, menunjukkan kromosum semakin pendek. DNAnya banyak yang musnah dan ia oleh merosakkan sel-sel badan dan kerosakan ini yang menjadi punca pelbagai jenis penyakit.

Pengawalan genetik menyumbang kepada kemerosotan umur pada tahap sellular. Didalam satu penemuan utama, ujian klinikal menunjukkan ramuan Vivix mampu mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan pada tahap sellular

Vivix mampu melindungi ‘telomeres’ daripada rosak dan memperbaiki sel-sel pada tahap DNA. Sel yang sihat adalah kunci sebenar kepada tahap kesihatan seseorang


Pengguna shaklee yang menggunakan produk shaklee yang tinggi antioksida dan mengandungi  resveratrol dan polifenol mempunyai 11% peningkatan bagi panjang telomere.

Hasil kajian 40% lebih rendah kadar pemendekan telomere. 



Perbezaan ini dibuat kepada orang yang tidak ambil vivix dengan orang yang ambil vivix. Pengguna shaklee yang mengambil vivix selama 5 tahun setiap hari mempunyai kepanjangan telomere seperti orang yang umur 40 tahun. 

Ahaaa…40 tahun lebih muda tuuu.  Ini menunjukkan vivix membantu untuk mengekalkan kemudaan, keremajaan, dan membantu mengelakkan dari penyakit-penyakit disebabkan oleh usia yang semakin meningkat.

Khasiat di dalam 1 sudu teh VIVIX bersamaan dengan khasiat 100 gelas wine merah. Wine merah antara minuman yang diamalkan oleh penduduk di kawasan LONGEVITY HOTSPOT. Kita sebagai orang Islam, dah tentu tak boleh amalkan wine. VIVIX adalah alternatif terbaik untuk kita.


Vivix sangat premium, bagus, dan tinggi antioksida yg mengandungi 16 jenis polifenol termasuk resveratrol yang diekstrak daripada  tumbuh-tumbuhan SAHAJA.  Dan ia sangat sesuai untuk semua golongan termasuk mereka yang vegetarian.

Wow!! hebatkan Vivix ni kan??? Haa…bulan ni Shaklee memberikan offer yang istimewa buat mereka yang ingin mengambil peluang mendapatkan vivix dengan harga yang sangat murah. Penjimatan LEBIH DARI RM490 tau.
Hanya dengan 1 sudu teh vivix sehari… ia mampu merubah hidup kita dan insan tersayang. Insyaallah.


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?  



Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...