Follow Us @kamharyatie

Thursday, 18 January 2018

Star Cruise Libra - Day 1 - PORT KLANG-LANGKAWI




Assalamualaikum semua,

Saya doakan anda yang menziarahi dan menyokong blog kami sentiasa dilimpahi rahmat dan kasih sayang daripada Allah S.W.T.

Ada sesiapa yang ada impian untuk bercuti atas kapal mewah tak? Best tau. Kita boleh menikmati pemandangan laut dari sudut yang berbeza. Actually, kami pun sebenarnya ada impian yang sama sebelum ni.




Bila tengok member-member lain yang telah bercuti dengan kapal mewah ini, terdetik dihati macam nak try. Tapi, kalau boleh pergi PERCUMA, lagi best. :)

Sebagai pengamal tegar teknik "Law of Universal Attraction" atau LUA, kami selalu doa suatu masa nanti, kami akan dapat naik kapal mewah ini sooner or sooner. Macam mana cara, kami tak tahu lagi, tapi, kami LUA kan aje. Hihihi....

Dan tak sangka, Shaklee Trip tahun lepas, berbeza dari tahun-tahun sebelum ni. Dan ini pertama kali, Shaklee bawa kami bercuti naik kapal mewah. Dan berkat doa, usaha dan tawakl kami selama setahun membuahkan hasil.

Alhamdulillah, kami diberi rezeki untuk bercuti di atas Kapal Star Cruise Libra selama 5 hari & 4 malam pada 22 - 26 November 2017 yang lalu. Perjalanan kami merangkumi pelayaran dari Port Klang - Langkawi - Phuket - Penang - Port Klang.


Kapal Star Cruise Libra


Dan yang pasti, percutian ini adalah PERCUMA tau, bukan satu tapi 2 tiket yang ditaja penuh oleh Shaklee atas pencapaian bisnes kami sepanjang tahun 2016 yang lepas.

Selalunya setiap kali Shaklee mengadakan trip, ianya sangat ekslusif dan layanan memang 1st class. 

Dan setiap tahun without fail, FREE TRIP ini dikhaskan untuk leader-leader yang berjaya mencapai target dan travel point yang ditetapkan selama setahun. 

Untuk trip kali ini, seramai hampir 350 leaders menyertai kami ke Star Cruise Libra ini yang boleh menempatkan 2,000 penumpang pada satu masa. 

Dan yang lagi best, kami ditemani oleh rakan-rakan bisnes kami yang lain iaitu Yusri, Din & Nadia dan Maria (Adik Ipar) dan suaminya Firdaus pengasas group MFMS Empire. 

Oleh kerana Maria mendapat 2 lagi tiket ekstra, maka dia bawa Mak Mertua saya dan Mak Firdaus sekali.

Untuk mengetahui bagaimana anda boleh menimati trip yang ekslusif seperti kami ini di samping menjana pendapatan ekstra sehingga 4 - angka sebulan, anda boleh lah hubungi Mommy Shahab di 012-256 7572.

Mommy Shahab adalah Certified Shaklee Product Trainer dan pengedar Shaklee sejak tahun 2013 dan menjadi pengguna tegar supplement Shaklee.

Alhamdulillah, 5 hari atas kapal dengan makan minum ditanggung sepenuhnya oleh Shaklee.


Sama seperti trip-trip kami sebelum ini, kami akan dibekalkan dengan beg dan baju for FREE. Untuk trip cruise kali ini, kami diberikan beg galas Karrimor yang bernilai lebih kurang RM350.

Kami berkumpul di Shaklee Branch Sri Rampai dalam pukul 4.00pm. Di sini, Shaklee menyediakan bas ke Port Klang. Maka kami 9 orang mendaftar dan naik bas dari sana. Tak payah pikir pasal parking bagai.


Selepas pendaftaran, kami diberi tag untuk menyimpan access card nanti. Di samping itu, kami diberikan duit belanja setiap seorang untuk makan di Penang nanti. 

Di Penang nanti, Shaklee akan beri kami waktu bebas untuk shopping. So masa ni, kami boleh cari makan sendiri di mana-mana kedai yang kami suka. Sebab tu Shaklee beri kami duit belanja makan sebab masa ni, Shaklee tak sediakan makanan.


Sepanjang perjalanan kami dari Branch Sri Rampai ke Pelabuhan Klang, kami diberi  penerangan tentang sepanjang program 5 hari 4 malam di atas kapal nanti.

Hampir sejam, kami pun sampai ke Bousted Cruise Centre di mana Kapal Star Cruise Libra ini berlabuh.

Tu diaaa.....Kapal Star Cruise dah menunggu. Tak sabar nya rasa...

Sama seperti naik kapal terbang, kita kena tunggu boarding time. Masa ini, travel agency yang dilantik oleh Shaklee akan menguruskan kesemuanya. Kami cuma perlu duduk dan tunggu arahan selanjutnya. In the mean time, just enjoy the view.

Haa...semasa check in, kami semua diberikan access card setiap seorang dengan nama masing-masing. Masa ini passport semua akan diserahkan pada krew kapal oleh tour guide kami. 


Access card ini adalah nyawa kerana ianya adalah kad pengenalan untuk keluar masuk kapal, masuk ke mana-mana restoran di dalam kapal dan untuk membeli apa-apa barang atau kemudahan yang perlu dibayar. 

Semua transaksi atas kapal mengunakan kad ini sahaja dan kita perlu settlekan bill diakhir pelayaran nanti. Makanya, kad ini perlu berada dengan kita sepanjang masa dan dijaga dengan baik-baik.


Menuju ke Kapal

Sebelum masuk ke kapal, kami dikehendaki melalui security check point. Semua senjata merbahaya seperti pisau, barang tajam atau sewaktu dengannya adalah dilarang sama sekali. 


Begitu juga dengan seterika atau alat pemanas air untuk tujuan keselamatan. Takut terbakar je. Tapi jangan risau, balik dari cruise, boleh dapat balik barang-barang tu.


Kami diberi layanan istimewa oleh Star Cruise Libra. Sebelum masuk kapal. Siap ada Welcome Note lagi.

Mak berposing sebelum naik kapal. Sama seperti kami, ni la 1st time dia naik kapal mewah.

Banner Shaklee terpampang di pintu masuk kapal. Nak tau penumpang dari Shaklee senang je, tengok lanyard je. Sebab kami memang diminta untuk pakai sepanjang trip ni supaya travel agency dan Shaklee boleh identify kami.

Mommy Shahab mula memasuki Kapal Star Cruise Libra

Setiap kali nak masuk dan keluar dari kapal, wajib scan access card.

Dalam kapal ni ada 10 tingkat atau Deck. Kami duduk di Deck 2 bilik 2154. Nak cari bilik ni pun boleh tahan sebab banyak sangat biliknya. Even dah 4 hari, masih lagi orang yang sesat nak carik bilik.

Contoh bilik kami. Semuanya sama kecuali katil dicantumkan je. Bilik ni boleh memuatkan 3 orang pada satu masa. Agak kecik tapi sebagai seorang pengembara, bilik hanyalah tempat letak barang dan tidur sahaja. Kalau nak duduk bilik je, baik duduk rumah layan movie. 

Bilik airnya? lagi cute. Kecik je. Cukupla untuk membuang apa yang patut dan mandi.

Sama seperti trip-trip kami sebelum ini, Shaklee tak pernah miss untuk bagi suprise. Masuk-masuk bilik dapat 2 botol shaker untuk kami bancuhkan Shaklee Performance Drink bila kami turun dari kapal. Kasi bertenaga bila jalan-jalan nanti.

Since bilik kecik dan beg kami boleh tahan besarnya, kami keluarkan semua baju-baju kami dan masukkan ke dalam almari yang disediakan untuk memudahkan kami untuk mengambilnya nanti. Takdelah asik nak buka tutup beg je.

Selepas susun barang, kami terus naik ke Deck 9 untuk makan malam.

Tengok makanan-makanan ni semua. Ni baru sikit je. Banyak lagi sebenarnya. Dahla buffet lak tu. Makanlah tanpa belas kasihan.


Tengok tu. Sampai tak cukup meja nak letak pinggan. Masa ni saya recommend Asam Laksa dia. Memang sedap. Sambil makan, kami dihiburkan dengan live band dan bermacam-macam lagi persembahan.

Tu dia haa.....Makan untuk 9 orang. Kami juga diberikan 4 complimentary drinks setiap seorang sepanjang perjalanan ini. Atas kapal, ini ada  6 restoran. 2 je restoran yang tidak halal dan kami pun tidak akan dibenarkan masuk. Lagi 4, makanla sepuasnya.

Jam 9.30 malam, kami dikehendaki berkumpul ditempat yang disediakan mengikut tempat duduk kami untuk tujuan aktiviti Fire Drill bersama life jacket yang disediakan di setiap bilik. Ianya adalah aktiviti WAJIB untuk semua penumpang bagi tujuan keselematan penumpang untuk megetahui apa perlu buat in case of emergency. Masa ini bot dah mula bergerak.

Selepas sesi taklimat, Kami di bawa ke tempat di mana bot keselamatan ditempatkan. Di sini, kami sekali lagi diberitahu apa perlu buat jika sesuatu tidak diingini berlaku. Ini kerana, kebakaran adalah satu kejadian yang paling bahaya jika berlaku di atas kapal laut. Jadi aspek keselamatan penumpang adalah diutamakan. 

Selesai sahaja taklimat, kami terus naik ke Deck 10 untuk menikmati angin laut. Pada masa yang sama, kami mencari tempat untuk menyimpan susu ibu kerana di dalam bilik takde peti ais. Mujur ada staff Shaklee, Nadia.

Serombong kapal Star Cruise Libra

Dah kata pengembara, so, memang seluruh pelusuk kapal kami explore.

Boring-boring boleh pinjam buku atau main board game atas kapal

Info mengenai Star Cruise Superstar Libra


Di TV setiap bilik, ada satu channel yang menunjukkan di mana kapal Star Cruise kami berada. So senang kita nak buat persediaan dan rancang lebih awal. Saya rasa macam canggih. Tapi bila tunjuk kat Mommy Shahab, dia rileks je. Maklumlah, dia dah biasa buat sistem-sitem GIS macam ni.

Alhamdulillah, Nadia berjaya mendapatkan solusi untuk masalah penyimpanan breast milk untuk anak kami Syed Feeras Shahab. Kami hanya perlu dail operator dan nanti ada orang akan ambil dan simpankan di peti ais khusus untuk breast milk sahaja. Terbaik....

Well, thats all for day 1. Kami kemudian masuk ke bilik masing-masing untuk tidur dengan nyenyaknya. Besok kami ada aktiviti sambil menunggu nak sampai ke Langkawi pulak. 

Jemput baca pengembaraan kami di atas Star Cruise Libra pada hari ke-2 pula di sini:
p/s Jika anda suka akan sharing ini, mohon like and share. Semoga lebih ramai dapat manfaat dari perkongsian ini. Saya doakan anda kaya & berjaya.

Wassalam



Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan secara part time atau full time?
Hubungi saya untuk:
Free Consultation
Affordable Price
Business Opportunity With Shaklee!!!