Follow Us @kamharyatie

Thursday 4 May 2023

Jenis Part Time Job Yang Anda Boleh Buat Tanpa Ganggu Kerja Hakiki - No. 7 Paling Lumayan!




Kos sara hidup di negara ini yang semakin meningkat dalam kadar membimbangkan, sangat membelenggu terutamanya mereka yang menduduki kawasan bandar utama dalam negeri seperti Selangor, Johor dan Kuala Lumpur.

Isu gaji minimum turut mempengaruhi kehidupan seharian kerana kenaikan kos sara hidup yang tinggi memberi kesan untuk menikmati kehidupan yang selesa, pendidikan anak-anak dan juga simpanan hari tua. 


Sebab itulah, menjana pendapatan yang lebih pada masa kini sangat penting dan salah satu cara adalah dengan mencari kerja sambilan atau biasa kita sebut part time job.

Ramai di Malaysia telah mengikut laluan ini dan kebanyakkan telah berjaya untuk mendapat pendapatan lebih selain dari kerja full time mereka dan sekaligus membantu meningkatkan tahap ekonomi keluarga untuk kehidupan yang lebih selesa dan terjamin.


Tapi, ada banyak jenis part time job yang ditawarkan dan mana satukah yang paling sesuai untuk anda. Bukan semua part time job sesuai untuk kita kerana situasi setiap orang daripada kita adalah berbeza.

Dalam entry kalini, saya akan mencadangkan 7 pert time job yang anda boleh buat sambil bekerja sepenuh masa. Teruskan membaca artikel ini untuk dapat tahu dengan lebih lanjut.

 

1. Penulis

Jika anda pandai menulis, anda boleh jadikannya sebagai kerja secara sambilan. Ia tidak perlu modal dan hanya perlu sebuah laptop.

Banyak syarikat mencari pekerja untuk membantu mereka menulis kandungan dan artikel untuk lawan web mereka atau media sosial mereka seperti Instagram dan Facebook.


2. Pereka Grafik

Jika anda seorang yang kreatif, anda boleh menjadi pereka grafik. Ramai orang mencari pereka grafik untuk mencantikkan laman web mereka.

Anda boleh mencari kerja kosong untuk pereka grafik di laman web seperti Fiverr dan UpWork.


3. Runner Barang

Zaman Covid ini, ramai tidak mahu untuk keluar dari rumah. Oleh itu, mereka akan mencari servis yang boleh menghantar barang atau makanan ke rumah mereka terus. 

Anda boleh mengambil peluan ini untuk menjana pendapatan. Ia sesuai bagi mereka yang mempunyai kenderaan sendiri.


4. Pelukis

Jika anda pandai melukis, anda juga boleh mengambil komisen untuk melukis potret orang. Jika anda melukis secara digital, hasil boleh dihantar dalam format PDF sahaja..

 

5. Menjual Baju Terpakai

Jika terdapat banyak baju dan seluar yang tidak dipakai dan dalam keadaan baik di rumah anda, anda boleh jual pakaian itu.

Anda boleh tetapkan harga sendiri kerana anda tahu harga asal baju tersebut. Baju ini boleh dipromosikan di media sosial seperti Facebook yang mempunyai ramai orang.


6. Mengadakan Kelas Tuisyen

Ini sangat sesuai bagi mereka yang bekerja dalam dunia pendidikan seperti cikgu. 

Ramai ibu bapa mencari kelas tambahan bagi anak mereka, anda boleh mengambil peluang dengan membuka kelas tuisyen secara online.

Ibu bapa juga akan lebih suka dengan platform online kerana mereka tidak perlu menghantar anak mereka dan boleh mengawasi anak mereka sepanjang kelas.

 

7. Mobile Spa

Anda suka dengan bidang kecantikan? Jika YA, job mobile spa adalah yang terbaik dan paling sesuai untuk anda. Tahukah anda, bisnes servis SPA sekarang sangat famous dan dapat demand yang tinggi!

Wanita zaman sekarang ni, ramai yang penat bekerja kan. Tak kisah lah kerja di office ke, kerja dari rumah ke, even surirumah pun memang penattt sangat dengan kerja seharian.

So biasanya lepas penat bekerja, memang besst and heaven sangat kalau ada orang buatkan service SPA pada kita. Wahh. Memang syok sangat.

Tahukah anda, servis SPA sangat membantu untuk hilangkan stress dan membangkitkan mood happy wanita, so lepas tu mesti kita rasa segar dan lebih produktif 👍. (Para suami kena faham ni hehe).

So sebab tu lah bisnes SPA sangat mendapat sambutan hebat zaman sekarang ni.

Tapi, anda kena tahu memilih jenis bisnes mobile spa yang betul ye. Mobile spa part time yang terbaik setakat ini adalah melalui platform BEAUTY ON THE GO atau singkatannya BOTG.
 

Platform BOTG memenuhi kesemua kriteria penting yang terbukti berjaya membantu menjana pendapatan yang cukup-cukup lumayan walaupun hanya sekadar part time. Apa ciri-cirinya? Jom kita tengok:
 

 

1. Bisnes spa tanpa kedai dengan modal terendah dipasaran

Tahukah anda, nak setup kedai SPA yang cantik-cantik tu kena ada modal yang beratus ribu RM?

Itu baru masa nak setup. Bila dah siap, kena fikir kos operasi setiap bulan pulak. Nak cover kos sewa kedai, kos gaji pekerja, kos bil air dan elektrik, kos marketing, dan banyak lagi.

Dahla duit sediada pun tak cukup, plan buat part time job untuk dapat extra income, tapi kene keluar modal banyak pulak. Simpanan pun takde, mana nak cekau modal?

Sebab tulah BOTG pilih bisnes MOBILE SPA TANPA KEDAI yang boleh dijalankan di mana-mana saja (rumah sendiri atau rumah customer) dengan kos yang sangat minimum. Tak perlu buat LOAN!

Selepas training, anda terus dapat semua ilmu, tools dan produk yang diperlukan untuk memulakan bisnes SPA BOTG dari rumah anda.


 

2.Hands-On practical training 1 HARI SAHAJA!

Ada sesetengah kursus SPA yang hanya tunjukkan demo dan diajar secara beramai-ramai. Kemudian ambil masa sangat lama, ada yang berhari-hari.

Tapi BOTG menawarkan 6 jenis kursus SPA yang diajar secara one-to-one dan praktikal bersama Certified BOTG Trainer yang hanya ambil masa 1 hari sahaja.

Sambil anda belajar, anda terus buat. InsyaAllah lagi senang faham.

Sebab tu walaupun hanya 1 hari training, terbukti beautician BOTG terus boleh buat bisnes SPA selepas tamat training dan boleh buat duit setiap hari. Power kan?





3. Training di lokasi pilihan anda

BOTG mempunyai rangkaian Certified BOTG Trainer yang sangat ramai di seluruh Malaysia. Malah kita juga ada Certified BOTG Trainer di Australia, Dubai, dan Jordan.

Jadi walau di mana saja anda berada, takde masalah untuk anda join kursus SPA BOTG ni.

Anda hanya bagitau lokasi anda, dan kita akan carikan Certified BOTG Trainer di kawasan anda. Mudah sangat.

 



 

4. Produk spa Shaklee bertaraf antarabangsa, terbukti selamat & berkesan

Tahukah anda, banyak pusat dan servis SPA di luar sana menggunakan produk kecantikan OEM, produk yang tiada kelulusan KKM, dan produk yang sangat bahaya ke atas customer mereka?

Sanggup ke kita nak pertaruhkan kesihatan diri kita dan customer kita dengan gunakan produk yang kita sendiri pun tak tau dan tak yakin dengan keselamatannya?

Sebab itulah SPA BOTG hanya menggunakan produk kecantikan daripada SHAKLEE.
 



Kenapa SHAKLEE?

Kerana semua produk Shaklee dicipta oleh para doktor dan saintis antarabangsa, telah disahkan oleh KKM, halal dan terbukti selamat dan berkesan sejak 100 tahun lalu.

Kami juga akan guide anda tentang ilmu-ilmu nutrisi yang sangat penting untuk kesihatan dan kecantikan.


 

5. Bimbingan dari mentor dan support group yang kuat

Kebanyakan kursus SPA di luar sana hanya menawarkan ilmu untuk jalankan service SPA, tapi takde support selepas kursus berakhir.

SPA BOTG menawarkan bimbingan daripada mentor yang dah terbukti berjaya dan support group (Online & Offline) kepada anda selepas training.

Buat bisnes secara berjemaah lagi seronok kan? Semuanya sentiasa bersemangat nak bantu each others.

 

 

6. Career development bersama BOTG

Selain menjalankan servis SPA kepada customers, BOTG juga akan ajar anda sehingga anda mampu membina rangkaian team Beautician BOTG anda sendiri di seluruh negara!

Tak yakin? Jangan risau, kami akan bantu bimbing dan bina keyakinan diri anda sehingga berjaya jana income sehingga 4-5 angka setiap bulan.

Mana ada kursus SPA di luar sana yang macam BOTG ni. Memang lain dari yang lain!


 

7. Peluang jana income dari 6 penjuru!

Saya minat sangat nak bisnes, tapi saya sangat sibuk dan takde masa nak buat service SPA pada customers. Boleh ke saya join Projek BOTG?

Haa, kalau anda nak tau, ada Beautician BOTG yang tak sempat nak buat service SPA pada customer pun, tapi masih boleh run dan jana income dengan bisnes SPA BOTG. Macam mana tu?

Sebabnya, BOTG menawarkan sumber INCOME DARI 6 PENJURU!

Income service SPA hanyalah salah satu dari 6 penjuru tu. Ada 5 lagi penjuru income yang lebih lumayan yang tiada di bisnes SPA lain.

Inilah ilmu yang sangat mahal yang kami akan share dengan semua Beautician BOTG.

 







 

 

 

 

Testimoni Peserta

 Jom kita tengok apa kata mereka yang dah join BOTG.

 







~~~~~~~ Thanks for reading ~~~~~~~
 
Jangan tunggu lagi!

Trainers BOTG berada di SELURUH MALAYSIA!

Jom sama-sama kita jana pendapatan dengan skill mobile spa dengan team BOTG sekarang!
 
Bagaimana untuk sertai BOTG?
Klik di sini:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan secara part time atau full time?
Hubungi saya untuk:
Free Consultation
Affordable Price
Business Opportunity With Shaklee!!! 


10 comments:

  1. Yess bisness Mobile Spa ni fun dan enjoy sgt.. tapi dlm masa yg sama income pun masyuk. Hehe

    ReplyDelete
  2. Bisnes mobile spa memang sangat high demand, invest skali tapi untung berkali-kali😍

    ReplyDelete
  3. Suka sangat dgn bisnes mobile spa ni.. senang buat duit. Dimana2 ada permintaan. Takkira dok bandar atau kampong 👏🤩

    ReplyDelete
  4. seronok boleh dapat instant cash hari-hari 😀

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah.. Betul tu. Mobile Spa BOTG sgt mudah dan praktikal. Belajar sekali, duit masyuk selagi mana kita rajin dan komited. Yang tak pernah ada ilmu Spa pun boleh follow skill BOTG ni. Easy to follow tapi kesannya sangat wow! Boleh singgah blogwaking ke blog saya jugak https://www.sakinahshaklee.com/2023/05/06/weekend-part-time-job-di-malaysia/

    ReplyDelete
  6. Master Nur Zahirah8 May 2023 at 01:25

    Part time job melalui mobile spa memang seronok sangat

    ReplyDelete
  7. Betul. Buat facial ni dengan kita kita sekali healing. Release tension dibuatnya.

    ReplyDelete
  8. Buat mobile spa mmg menyeronokkan..those yg suka cecantiks ni highly recommended buat part time as beautician mobile spa ni..xpyh nk penat2 berfikir byk nk run bisnes sendiri🤭

    ReplyDelete
  9. Hadhirah_Zulkifli8 May 2023 at 21:20

    Setuju sis, memang tak rugi join bisnes Mobile Spa, demand ada dimana2 saja. Best!😍

    ReplyDelete
  10. Seronoknya buat extra income dgn part time job.. Mobile spa ni sangat ok untuk kaum wanita.

    ReplyDelete