Follow Us @kamharyatie

Saturday 15 August 2020

Kenapa Dah Ada Bisnes Lain, Tapi Buat Juga Bisnes Shaklee?



Kenapa seorang PHARMACIST & OWNER PHARMACY yang dah ada income 5 angka sebulan pun masih nak buat bisnes SHAKLEE secara PART TIME?

Jom baca di bawah ni perkongsian dari 2 orang Leader hebat  dalam our team #MFMS, iaitu SUPERVISOR Roshayati Ibrahim @Kak Yatt dan juga SENIOR SUPERVISOR Shopiah Abdul Nayan.

 

Roshayati Ibrahim

Ahli Farmasi dan Pemilik Farmasi @ Farmasi Arau 

BONUS SHAKLEE DAH ADA DALAM BANK

Alhamdulillah, bonus Shaklee untuk julai dah masuk akaun. Yeay. Terima kasih ya Allah. Semua rezeki dari Mu.

Allah bagi rezeki Kak Yatt bertemu dengan Bisnes Shaklee. Kalau idok, Kak Yatt tak merasa la income dari sumber lain.

Sebelum ni Kak Yatt bergantung sepenuhnya kepada income farmasi.

Maybe orang yang tak nampak missi Kak Yatt, akan kata Kak Yatt ni TAMAK la.

Dah ada farmasi sendiri, sales 4 angka sehari pun masih sibuk dok buat Shaklee.

Uolls tak tahu, dengan bisnes farmasi Kak Yatt nak kena tanggung banyak benda. Gaji pekerja, sewa kedai, bil elektrik, telefon, air pun dah mencecah 20K sebulan.

Kalau farmasi tutup, income pun tak masuk uolls. Tapi semua kat atas tu tetap kena bayar.

Shaklee ni macam backup buat Kak Yatt. Kak Yatt dok nampak Shaklee ni sebagai PASIF income. One day DUIT akan bekerja untuk kita. Sekarang ni di farmasi, kita bekerja untuk DUIT.

Next reason Kak Yatt nak bantu orang lain jana pendapatan & perbaiki kewangan keluarga mereka.

Sebagai majikan farmasi, Kak Yatt hanya dapat bagi peluang pekerjaan kepada pekerja - pekerja Kak Yatt sahaja. 10 orang pun tak sampai Kak Yatt boleh tolong.

Tapi dengan Shaklee, Kak Yatt boleh bantu unlimited person sebab bukan Kak Yatt yang nak kena bayar bonus mereka, tapi SHAKLEE.

Satu lagi Kak Yatt nak buat saham akhirat. Dengan income Shaklee, in shaa Allah Kak Yatt boleh bantu orang yang memerlukan, bersedekah & berzakat dengan lebih banyak.

Haa, itu antara IMPIAN Kak Yatt. Banyak lagi sebenarnya.

Trust me, Busines Shaklee dah bantu Kak Yatt lebih dekat dengan Allah. Leader Shaklee selalu ingatkan kami " ALLAH NUMBER ONE ".

Bestnya Bisnes Shaklee.

So, sesiapa yang ada IMPIAN besar macam Kak Yatt, boleh wassap Kak Yatt. Kak Yatt & leader leader hebat akan guide & bantu uolls dapat income 4 - 6 angka sebulan.

Salam Kasih Sayang,
Kak Yatt 💕
Ahli Farmasi at Farmasi Arau
Leader in Shaklee ( FM Empire )

 

 

 

Shopiah Abdul Nayan

Ahli Farmasi Kedah

 

Kalau sahabat yang kenal ummi mesti tertanya kenapa masih lagi buat bisness walaupun gaji hakiki dah 4 angka. Tak cukup ke dengan gaji suami sebagai seorang pendidik lagi tu.

Kalau nak tau, masa anak-anak masih kecil memang ummi jadi full-time housewife. Tak sanggup nak tinggalkan anak, serah dekat orang lain untuk jaga mereka.

Bila anak-anak dah mula besar sikit, dah bersekolah jadi ummi ambil decision keluar berkerja sebagai part-time pharmacist.

Niat ummi untuk bantu suami, sebab anak dihantar ke sekolah 'private' silibus pengajian Islam. Jadi yuran pengajian tak sama berbanding dengan sekolah kerajaan.

Pada mulanya ummi ambil suplemen shaklee tak ada niat nak berbisnes atau buat duit dengan shaklee pun. Bahkan ummi siap tolak lagi pelawaan dari upline untuk berbisnes.

Once dah ambil suplemen ada ja kawan-kawan yang rapat tanya suplemen untuk masalah kesihatan mereka. Next month dapat bonus walaupun makan sendiri dan share sikit sikit kebaikan dengan beberapa kawan.

Bila difikirkan kenapa perlu ummi selfish, diam sahaja tak bercerita kebaikan suplemen serta bisnes ni pada ramai yang sangat perlukan income tambahan. Ramai di luar sana yang tak dapat tampung keperluan mereka jika mengharapkan pendapatan dari satu kerja (kerja hakiki).

Alhamdulillah dengan bonus yang ummi dapat ni, boleh lah ummi beri lebih lagi peruntukan allowance untuk mak ayah yang tiada sumber pendapatan. Kesian kepada mak ayah yang dah banyak berkorban besarkan dan menampung perbelanjaan pengajian.

Dengan income bisnes ni juga sebagai BACK UP untuk ummi jika bersara dari profesion. Sebab ummi bukan bekerja dengan kerajaan, jadi tak da la duit pencen bulan-bulan macam orang kerja gomen. Hehe

Sebab lain ummi buat bisnes ialah memang ia tak lari dari profession sebagai pharmacist. Share kebaikan keperluan suplemen yang ramai terlepas pandang.

Kekurangan nutrisi lah antara punca kita mengidap berbagai penyakit seperti kencing manis.

Ketiganya bisnes ni boleh diwarisi oleh anak, berbeza jika kita berkerjaya sebagai doktor, lawyer di suatu syarikat jawatan tu tak boleh diwariskan.

Bisness ni juga boleh jadi 'passive income' di mana sampai suatu masa DUIT yang berkerja untuk kita selama ni kita penat bila berkerja untuk DUIT.

Keempat : banyaknya peluang ganjaran pahala yg berterusan kita mudahkan urusan seseorang dengan bantu orang lain jana pendapatan disamping beri kesihatan yang lebih baik untuk beribadat dengan sempurna.

Dengan income yng lebih, maka zakat yang lebih banyak boleh dikeluarkan, dapat bersedekah, infaq, dan wakaf.

Bestnya bisnes shaklee ini.
3C yang syarikat tawarkan adalah:

1. CASH - berbentuk bonus yang unlimited dan juga untung runcit. Ada leader yang dah menjana income 6 angka. Best ka best?

2. CAR bonus - Bonus ini diberi dalam bentuk duit. Terpulang kepada kita nak beli kereta idaman atau nak beli hartanah dan sebagainya. Bulan Ogos ni Ummi sedang fight untuk final stage. Doakan ya :)

3. CONVENSION Trip - Perlancongan ke luar negara dengan package vvip, 5 star.

Jom bersama team ummi ,#SufiEmpire bagi yang memang dah lama mencari-cari bisness yang rendah modal dan ada mentor yang akan guide hingga kita berjaya capai income 4, 5 atau 6 angka.

Syaratnya cuma perlu ada KESUNGGUHAN, SABAR, dan KONSISTEN. 


===================================================================== 

 

Amacam? Best kan? Invest sikit masa yang kita ada tu untuk capai impian on side.

Shaklee busines is a real business & we have a big business team. Proven success. Siapa buat dia dapat. Alhamdulillah. Shaklee tak pernah fail bayar setiap sen hasil usaha dan titik peluh setiap SID tau.

I believed that I had made a good decision when I decided to join this business. Sebab tu masih bertahan sejak 7 tahun yang lepas.

It's neither a fulltime business, nor a part time business. It's a LIFETIME BUSINESS. 🤩


DO THE RIGHT BUSINESS.
DO THE BUSINESS RIGHT!

 ~~~~~~~ Thanks for reading ~~~~~~~

Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan secara part time atau full time?
Hubungi saya untuk:
Free Consultation
Affordable Price
Business Opportunity With Shaklee!!! 



No comments:

Post a Comment