Follow Us @kamharyatie

Saturday 6 February 2021

BAHAYA MEMBELI PRODUK SHAKLEE DI E-COMMERCE! (Lazada, Shopee, 11thStreet)



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. 

Terima kasih kerana sudi melawat blog MommyShahab.com.my.

Kami doakan anda semua sentiasa sihat sejahtera.

Sejak beberapa tahun lepas, banyak produk Shaklee mula dijual di website E-Commerce atau E-Dagang seperti LAZADA, SHOPEE dan 11THSTREET.

Ada yang dijual dengan harga terlalu murah, lebih rendah daripada HARGA AHLI yang ditetapkan, iaitu harga yang kami sebagai SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR (SID) sendiri beli daripada company Shaklee. Memang harga yang tak masuk akal!

Jadi, kami mendapat banyak persoalan daripada pengguna Shaklee, samada produk yang dijual di E-Commerce ini tulen dan selamat atau tidak? 

Kenapa ia terlalu murah dan lebih rendah dari Harga Ahli?

Di sini, kami akan terangkan lebih lanjut tentang persoalan ini, khas untuk semua pengguna dan pelanggan Shaklee kami yang dihormati.


🚫BAHAYA MEMBELI SHAKLEE DI E-COMMERCE (LAZADA, SHOPEE, 11THSTREET)!🚫
 

Tahukah anda, fungsi Hologram dan Kod Bar pada botol produk adalah untuk memastikan produk Shaklee anda adalah TULEN dan diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.

Mereka terima banyak kes yang HOLOGRAM dan KOD BAR TELAH DIPADAM daripada botol produk Shaklee yang dibeli dari E-Commerce.

Tindakan ini adalah SALAH dan MELANGGAR UNDANG-UNDANG.
 

 
Seperti dalam gambar di atas, pihak Shaklee terima banyak aduan daripada pelanggan yang membeli produk Shaklee di E-Commerce, dan mereka dapat produk Shaklee TIRUAN, EXPIRED, DIBUNGKUS SEMULA atau langsung TIDAK BERDAFTAR di Malaysia.
 
Produk tamat tempoh tidak lagi selamat digunakan.

Produk yang melanggar undang-undang yang tidak didaftarkan. Produk yang belum diluluskan atau memenuhi keperluan pengawal selia Kesihatan. Pelekat pengesahan telah diubah.

Ada pelanggan yang terima produk Shaklee yang telah DIBUNGKUS SEMULA. Ini juga suatu KESALAHAN BESAR kerana produk yang dibungkus semula mungkin telah terdedah kepada PENCEMARAN.
 


Gara-gara beli produk Shaklee dari tempat yang tidak sah. 
 
Maka, kami menegaskan yang produk-produk Shaklee yang dijual di E-COMMERCE ini mungkin BAHAYA dan TIDAK SELAMAT DIGUNAKAN! 😱
 
 

JAMINAN SHAKLEE

Semua produk Shaklee yang dibeli melalui Shaklee Independent Distributor yang sah, atau direct melalui Branch Shaklee dan Sistem Online Shaklee, adalah dilindungi di bawah JAMINAN SHAKLEE.

Seksyen 9.2.6 Pernyataan Privileges & Responsibilities (P&R) Shaklee menyatakan:

Produk Shaklee tidak boleh dipasarkan atau dijual di Amazon, eBay, Taobao, Craigslist, Backpage, Kijiji, laman lelongan dalam talian lain atau mana-mana laman e-dagang atau laman perbandingan harga yang menyenaraikan produk lain. 

Pengedar tidak boleh memasarkan produk secara langsung di laman-laman ini, atau melalui penggunaan, dari mana-mana individu atau ejen lain, melainkan kebenaran khusus telah diperolehi daripada Shaklee untuk SID tertentu memasarkan atau menjual produk Shaklee di laman web tersebut.

Statement ini dengan tegas menyatakan yang SHAKLEE MELARANG mana-mana Pengedar Bebas Shaklee daripada menjual produk Shaklee di laman web e-Dagang atau akan menghadapi sekatan yang ketat seperti PENAMATAN KEAHLIAN!




DIANTARA APRIL DAN JULAI 2019:-

• 10 Pemimpin Perniagaan dikenalpasti menjual di laman e-Dagang.

• 16 kedai e-Dagang dikenalpasti dikendalikan oleh Pemimpin Perniagaan ini. 

• 6 Pemimpin Perniagaan telah ditamatkan keahlian. Yang lain masih dalam proses menunggu.

74 Pengedar Bebas Shaklee telah mendapat manfaat daripada pemindahan UV dari Pemimpin Perniagaan ini.

Pemimpin Perniagaan Shaklee di atas menghadapi penamatan serta penggantungan perniagaan dan insentif serta lawatan ditarik semula.

Oleh itu, kami ingin menegaskan sekali lagi, yang semua produk Shaklee yang dijual di medium E-Commerce (Lazada, Shopee, 11thStreet) adalah TIDAK DIJAMIN OLEH SHAKLEE, kerana penjual itu sendiri telah MELANGGAR ETIKA PENJUALAN yang ditetapkan oleh SHAKLEE.


JOM JADI PENGGUNA BIJAK!

Jom kita semua jadi PENGGUNA BIJAK, dan pastikan kita TIDAK BERSUBAHAT dengan PENJUAL YANG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB dan tidak menjual mengikut ETIKA yang betul.
 
Ingat ye! Pembelian semua produk Shaklee hanya SAH di 3 tempat ini SAHAJA:

1. Pengedar Sah Shaklee
3. Branch Shaklee

Kalau anda bukan ahli, pilih option 1, beli dari pengedar yang sah. Tapi kalau anda nak harga lebih murah, daftar terus sebagai AHLI SHAKLEE dan boleh beli ikut option 2 dan 3.

Pembelian yang BERKAT akan memberikan kesan baik YANG BERKAT juga, InsyaAllah 😊

Anda berminat nak order produk Shaklee, nak jadi Ahli atau nak belajar jana income dengan Shaklee?

Boleh contact saya untuk saya bantu anda ya. 😊

Thanks for reading!
 
 Jika anda perlukan maklumat lebih lanjut, sila hubungi saya! 
Saya akan bantu anda. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan secara part time atau full time?
Hubungi saya untuk:
Free Consultation
Affordable Price
Business Opportunity With Shaklee!!! 


No comments:

Post a Comment