Follow Us @kamharyatie

Sunday 16 March 2014

SHAKLEE - GROUP COACHING



Assalamualaikum,

Seperti yang anda tahu, saya dan suami menjalankan Bisnes Shaklee sejak setahun yang lalu. Alhamdulillah, syukur kepada Allah selepas kami menjalankan bisnes ini selama 12 bulan, dah ramai yang kami bantu. 


Bantu dari segi perkongsian produk kesihatan, perkongsian perniagaan dan lain lain lagi. Tidak perlu keluar rumah untuk menjual di rumah orang lain. Tidak perlu ada kedai. Tidak perlu ada pekerja. Kami buat sendiri sahaja dari rumah, secara sambilan. 

Selepas 12 bulan menjalankan bisnes ini, sekarang kami lebih komited untuk membantu lebih ramai orang lain untuk turut berjaya. Alhamdulillah, setakat hari ini hampir 10 orang anak buah kami yang berjaya mencapai bonus 4 angka dalam tempoh 1 bulan, 2 bulan dan 3 bulan mereka dalam bisnes Shaklee ini. 

Kami rasa seronok sangat sebab anak didik kami pun sekarang dah tahu berniaga dan mampu memperoleh bonus 4 angka sebulan. 

Memandangkan kami sudah pun berjaya mengenggam bonus 5 angka setiap bulan, kami sedang bertungkus lumus untuk bantu anak-anak buah yang telah menggenggam 4 angka untuk mengenggam 5 angka macam kami juga.


Insya Allah, many more to come after this. Sekarang ini lebih daripada 50 orang yang sedang bertatih dalam bisnes Shaklee dibawah kami dan mereka ini sekarang sudah memperoleh pendapatan 3 angka sebulan, kebanyakannya hanya secara sambilan.


GROUP COACHING

 

Untuk pengetahuan anda, kami sangat-sangat komited membantu anak buah kami untuk belajar buat bisnes Shaklee dengan cara yang sangat mudah. Dalam Bisnes Shaklee ini, kita buat secara berjemaah. Every step is guided. Insya Allah, kita tolong menolong untuk sama sama berjaya.

Dalam Group Maria Firdaus's Millionaire in Shaklee (Secret Group Dalam Facebook), kami selalu diberikan tips-tips perniagaan. Mentor kami sentiasa bagi kata-kata semangat dan motivasi. Beliau  mahu melihat lebih ramai orang berjaya dalam bisnes Shaklee ini. Begitu juga dengan kami.

 

Dalam group ini juga, selalu ada perbincangan. Mereka yang bermasalah dalam bisnes mereka boleh bertanya terus soalan kepada orang lain. Kami semua bergerak dalam satu kumpulan yang besar dan saling tolong menolong antara satu sama lain.


Bak kata Dr Azizan Osman, "Jika anda mahu menjadi kaya, anda perlu tolong orang lain untuk menjadi kaya. Jika orang lain jadi kaya, anda tiada pilihan. Anda 'terpaksa' kaya."

Tugas kami di dalam group ini adalah untuk membantu mereka untuk berjaya. Kami bersyukur kerana mentor kami sentiasa menyusun strategi untuk semua anak-anak buah berjaya dalam Bisnes Shaklee ini.

Mentor dah tahu jalan short cut untuk berjaya. Kami apply apa yang mentor telah ajar kepada kami, dan kami duplicate pula kepada anak-anak buah kami. 


SALAH FAHAM

Persoalan yang sering diajukan kepada kami bagi orang-orang yang baru nak sertai group kami. 

"Buat bisnes ni nak kena bawa produk pergi rumah ke rumah tak?" 

"Buat bisnes ni nak kena cari orang tak masuk bawah kita?" 

Inilah salah faham orang ramai mengenai Shaklee. Mereka ingat bila buat bisnes Shaklee nak kena menjual. Nak kena cari orang masuk. 

Sebenarnya, bila kita buat bisnes dengan cara yang betul. Kita tak perlu menjual pun. Tak perlu cari orang masuk bawah kita pun. Tetapi, strategi yang kita ajar akan menyebabkan orang yang akan cari kita untuk beli dari kita. Orang yang akan cari kita untuk masuk bawah kita.

Inilah rahsia kehebatan buat bisnes dalam group ini.


Bisnes kami mula huru hara selepas kami mengamalkan teknik yang betul dalam perniagaan online dan offline. Rezeki mula datang menderu deru selepas kami tahu cara update blog dan cara tulis posting di Facebook dengan betul dan cara untuk orang tahu yang kita buat bisnes Shaklee.


Mereka mula faham dengan teknik yang kami gunakan. Selepas itu, kami berkongsi dengan mereka rahsia bagaimana membuatkan orang terasa seperti mahu membeli daripada kita. Kami berkongsi dengan mereka rahsia bagaimana membuatkan orang rasa macam saya nak join bisnes dengan kita.

Teknik yang kami ajarkan ini adalah teknik jemput-jemput. Kita tak perlu 'menjual' tapi orang datang mencari kita. Kita tak perlu ajak orang lain join group kita, tapi mereka yang 'menyerah' diri mahu belajar daripada kita.

Alhamdulillah, rahsia rahsia inilah yang kami amalkan sehingga mampu memperoleh bonus 5 angka selepas 10 bulan buat bisnes. Rahsia inilah yang mentor kami iaitu Maria dan Firdaus amalkan sehingga mampu menjadi Master Coordinator dalam masa setahun menjalankan bisnes Shaklee. 

Sehinggakan mereka yang 'berjaya' dalam Shaklee ini, semuanya 'terpaksa berhenti' kerja. Tiada pilihan. Bisnes dah huru hara. Dan yang bestnya, selepas kami ceritakan rahsia-rahsia kejayaan dalam bisnes Shaklee ini. Barulah mereka ni 'nampak' apa yang mereka tak nampak sebelum ni.


Akhirnya barulah mereka kata, "Kalau macam ni, barulah senang nak buat bisnes. Kita tak perlu menjual pun. Kalau kita guna teknik ni, orang yang datang cari kita. Bukan kita yang cari orang."

Sebenarnya, apa yang diajarkan ni khusus untuk bisnes Shaklee. Tapi kalau mereka nak amalkan prinsip yang sama, buatlah bisnes apa pun. Insya Allah akan jadi. Yang penting kita kena faham asas asas dalam perniagaan.

Alhamdulillah, mereka rasa berpuas hati dengan ilmu yang kami kongsikan. Mereka tersangat berpuas hati. Gembira kerana mereka pulang dengan ilmu yang tersangat 'mahal'. Mereka dah tak sabar nak amalkan apa yang kami ajarkan.
 

Saya sebenarnya, sangat sangat berharap. Agar mereka berjaya dalam bisnes ini. Semoga Allah permudahkan urusan mereka. Dalam kehidupan mereka di dunia dan di akhirat.
Kepada semua anak-anak buah kami, kami dah kongsikan semua ilmu yang kami tahu mengenai bisnes ini. Sekarang segalanya terserah kepada anda. Kalau diamalkan, anda akan dapat. 


Tapi kalau lepas ni anda balik dan tak buat apa yang kami ajarkan. Sia-sialah pengorbanan masa dan wang ringgit yang anda dah lakukan untuk datang belajar dengan kami hari ini. Sama-sama kita doakan agar mereka berjaya. 

Semoga, kisah ini memberi inspirasi kepada anda semua bahawa bisnes lebih mudah kita lakukan kalau kita tahu caranya. Yang susah, kalau kita buat sendiri. Tak ada orang yang nak bantu. 

Saya juga nak buktikan kepada orang ramai bahawa, bisnes online adalah bisnes yang terbaik untuk kita semua lakukan pada hari ini. Ini kerana, bisnes online memerlukan modal permulaan yang tersangat rendah. Tetapi, jika dilakukan dengan betul. Insya Allah, ia akan memberi pulangan yang amat menakjubkan.
Sekian. Wassalam.



Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi saya untuk:-   

FREE CONSULTATION 
AFFORDABLE PRICE and 
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!