Follow Us @kamharyatie

Sunday 13 March 2016

4 TAHUN MINUM AIR PAIP!



Assalamualaikum,

Saya doakan anda yang menziarahi blog ini akan sentiasa dilimpahkan rahmat dan kasih sayang daripada Allah.

Dalam satu program TV, Prof Dr. Muhaya menasihatkan supaya JANGAN MINUM AIR PAIP! SANGAT MERBAHAYA! KENAPA?  Walaupun beliau seorang doktor pakar mata tetapi beliau tahu & sedar tentang bahayanya minum air paip.

Teringat masa saya study di universiti dulu, selama 4 tahun, sumber air minum adalah air paip semata-mata. Masak guna kettle, sejukkan dan minum. Masak megi ke, masak nasi ke semua guna air paip. Tak pernah terfikir pun pasal bahaya air paip ni sebab memang takde water filter.

Bukan setakat isu klorin. Tapi penuh dengan bahan kimia! Air negara kita dah tahap berasid!

Kalau travel ke mana-mana dan menginap di hotel pun, biasanya ada kettle kan. And then ada kopi atau teh 3 in 1 disediakan sekali. Ataupun bawak sendiri milo 3 in 1 atau nak bancuh susu anak ke. Air mana yang anda biasa anda ambil untuk buat air panas?

Kalau jenis yang rajin tu, akan bawak mineral water siap-siap dan panaskan air mineral water tu. Tapi kalau jenis yang gamble (macam saya!),  ambil air dari sinki toilet! Masak guna kettle hotel.

Nak jadi cerita, baru-baru ni je saya baru tersedar pasal kualiti air negara kita sebab banyak keluar kat paper. Kualiti air kita kat Malaysia ni boleh tahan dahsyat dia punya kotor. Bila baca ni, adumak ai! Kembang tekak ku!

So saya terfikir lah selama ni, ku duduk hotel masak air yang macam ni punya kualiti, daku sendiri minum, bagi family minum, anak-anak pun minum. Aduh! Rasa bersalah sangat! Didihlah macam mana pun, air tu tetap berasid! 

Sebenarnya, kalau kita travel ke luar negara seperti Paris contohnya, kita takkan risau tentang masalah nak minum air di mana. Sebabnya, air di sana sangat bersih sampai kan kita boleh minum direct dari tap water.  

Kalau stay di hotel pun, diorang takde kettle. Sebab kita boleh guna air panas direct dari tap water. Korang boleh tengok guideline ni. Biasanya, kami yang selalu travel ni, mesti kena study dulu, negara mana yang selamat dan tidak selamat untuk bekalan air bersih.


So, mindset saya ni kena betulkan balik. Air negara kita belum sampai tahap tu lagi. Air negara kita berada di tahap bahaya untuk diminum. Sebab tu semua rumah perlukan water filter. 


70% daripada tubuh badan manusia terdiri daripada air. Cuba bayangkan kalau 70% tu adalah dari air yang tidak sihat?


Bayangkan kalau kita dan family kita minum air dengan semua kandungan bahan-bahan kimia merbahaya dalam tempoh yang lama. Ini effect dia.


Actually rumah saya memang sentiasa ada penapis air. Sejak saya kecil, mak saya memang sentiasa pastikan rumah kami WAJIB ada water filter.

Knowing mak saya, seorang ibu yang sangat mementingkan kesihatan dan kebersihan air yang kami minum. So rumah kami memang tak pernah tak ada water filter. Dari brand Amway sampai ke brand Elken. Dari luar rumah, sampai ke dalam rumah. Di luar tapis, di dalam pun tapis.

Pendek kata, kalau air di rumah, insyaallah bersih sebab kami memang ada water filter. Tapi kalau travel? Mana nak dapat air bersih? Kalau travel sekejap-sekejap, boleh lah angkut mineral water berbotol-botol.



MINERAL WATER BOTOL MAHAL

Tapi kalau travel yang agak lama, pastu dengan anak-anak yang sedang membesar dan semuanya aktif-aktif belaka, berapa banyak botol air mineral water yang saya nak kena angkut? Berapa liter pulak. Dah la kami semua jenis yang kuat minum air.

Saya minum 3L air. Husband minum 2L air. Anak yang 3 heroes tu pun minimum sorang 1.5L dah 5L average. Maid lagi minimum 1L (bibik travel tak suka minum banyak air sebab nanti asik nak p toilet aje katanya). So average family kami minum sehari 11L air. 

Jenuh jugak kalau travel 3 hari nak angkut air 11L x 3 = 33L!!!! Kalau beli pun boleh tahan duitnya. MAHAL kot! And then boleh mendatangkan pencemaran terhadap alam sekitar sebab botol-botol plastik tu. 

And then sejauh mana kita boleh pastikan air mineral yang kita beli tu datang dari sumber yang tidak tercemar? So apa solution tentang permasalahan ini???? Ermmm....



GET CLEAN WATER PITCHER SHAKLEE Penyelamat Keadaan


Ni dia penyelamat keadaan kami semua. Alhamdulillah kami sekarang mampu untuk dapat bekalan air bersih walau di mana kami berada dengan Get Clean® Water daripada Shaklee.


Water Pitcher Shaklee adalah jag air yang direka khas sekali dengan penapis di dalamnya. Tuang saja air paip, tapis dan boleh terus diminum.




Get Clean® Water terbukti berjaya menapis bahan -bahan tercemar yang sukar disingkirkan termasuklah kandungan plumbum sehingga 99%.


AIR PAIP DARI BERASID MENJADI ALKALI


Saya selalu tengok live demo yang Shaklee buat masa ada event health and wellness. Memang teruja bila air paip yang kita ambil direct dari tap water, diuji tahap keasidan nya. 

Ini adalah tahap pH bagi setiap air. Air yang terbaik, selamat dan sihat untuk kita minum mestilah berada pada ph antara 7.5 hingga 9 iaitu bersifat Alkali.

Ujian yang dilakukan terhadap air dari sumber yang sama iaitu dari paip air rumah kita. 


pH Value

Air Paip: 6.4 - 6.6 (Berasid)

Air RO  : 7.4 (Neutral)

Air Paip ditapis menggunakan Get Clean® Water: 7.6 - 8.0 (Alkali)


Chlorine 

Air Paip: F (Over Accepted Level)

Air Paip ditapis menggunakan Get Clean® Water: A (Chlorine Free)


Jemput tonton video ni.



MURAH & JIMAT


Paling best dengan water pitcher Shaklee ni, mudah dibawa, ringan, tak perlu guna elektrik dan harganya yang jauh lebih murah berbanding produk lain. Especially dari segi maintenance. Yang pelu ditukar cuma blok karbon tu 1 je. Jom tengok berapa banyak penjimatan yang kita akan dapat.


Penapis blok karbon tu dibuat daripada tempurung kelapa tau!


TESTIMONI GET CLEAN® WATER

Jom kita tengok antara testimoni GET CLEAN® WATER.











Rasa air pun sedap. Sebab saya sendiri rasa memang sedap. Tak tau nak describe macam mana. Berbeza dengan air-air tapis yang pernah saya minum. Mungkin sebab ditapis dengan tempurung kelapa.


Kalau lah mak saya tahu dari dulu ada water pitcher ni, confirm mak saya dah belikan untuk saya. Kalau ada anak-anak yang dok hostel tu, jom la kita belikan mereka water pitcher ni. 

Sangat penting untuk kita jaga kualiti air yang anak-anak kita minum. Sebab kualiti air negara kita agak teruk sebenarnya. Kita je yang kurang kesedaran dan tak ambil port tentang isu air yang kita minum.


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 

FREE CONSULTATION 
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!