Follow Us @kamharyatie

Sunday 3 March 2019

#ShakleeBLNC2019 - Shaklee Busines Leader National Conference 2019



Alhamdulillah, tahun ini sekali lagi saya mendapat jemputan dari Shaklee untuk menghadiri Business Leader National Conference 2018.


Sebelum masuk hall, kita wefie dulu.
Penyokong tegar Mommy Shahab. . .Daddy Shahab
Sebahagian daripada #MFMS Empire
 Welcoming montage. Setiap kali event Shaklee, rasa cam g konsert pulak. Eh!
Video message from CEO Shaklee Corporation, Roger Barnett.
Sama macam tahun-tahun sebelum, Roger akan mulakan ucapan dalam bahasa melayu.
This year dia punya pronounce much better. Bersungguh dia belajar bahasa melayu.
Shaklee Corporate Update by President Shaklee Malaysia, Helen Lam.
Helen explain tentang vision Shaklee Malaysia.
Helen cerita Shaklee Effect beliau. Dulu beliau makan suplemen brand lain. Sejak join Shaklee Malaysia, beliau start consume sikit-sikit. Bila sendiri rasa keberkesanan produk, dan dah tahu Shaklee Difference, finally, beliau tukar 100% kesemua suplemen kepada brand Shaklee.
Ni pasal digital marketing. FB, Google+, Insta, Linkedin, semua social media ni ada algorithm dia sendiri. Dan algorithm tu berubah mengikut peredaran masa. Ada tips and tricks kalau nak berjaya busines secara online. So kitorang business leader ni kene aware pasal benda ni. Salah satu dari ilmu marketing.
Duit, duit, duit. Pantang tengok duit. Nak buat cemane kan, duit tu memang salah satu faktor yang boleh memotivasikan orang. Tak de manusia yang tak terkesan kalau nampak duit. Sama la juga dengan kitorang. Ni antara achivement bonus yang leader akan dapat kalau efektif pada rank tertentu. Ini bukan monthly bonus tau, ini adalah EXTRA bonus yang biasanya akan diberi masa Star Achiever Award.
 Ha! Yang ni yang paling teruja! International Incentive Trip untuk tahun 2020. SWISS!!!!!!
I love Swiss! Ya Allah, aku nak g Swiss dengan trip Shaklee. Bantu aku Ya Allah.
Untuk Regional Incentive Trip pulak, Shaklee bawa kami ke KOREA! Yeay! Setelah beberapa tahun ni asik p Thailand je kan, finally Shaklee dengar juga luahan kami. Yes! KOREA KAMI DATANG!
Target achievement bagi rank tertinggi dalam Shaklee. Setiap rank ada target tertentu, but of coz, our ultimate goal dalam Shaklee adalah to be Master Coordinator. Figure RM240,000 tu adalah EXTRA BONUS yang kami akan dapat kalau kami naik Master pada cycle 19/20. 

But annual income sebagai Master Coordinator not less than RM600,000. Average monthly income dalam RM50,000. Amacam? Takkan tak nak fight kot!
Bakal-bakal Star Achiever Award yang akan dapat join trip Shaklee ke Swiss.
Dan juga ke Korea....
Doakan Kak Kam dapat bawa husband p Korea sekali.


2019 Strategic Marketing Plans

VP of Marketing, Wong Ee Ling cerita tenang Shaklee Effect beliau.
Ni salah satu sebab kenapa saya masih setia dengan bisnes Shaklee. Semua Marketing Strategic Shaklee dah plan baeeeekkkkk punya. Kita tinggal run kan aje.
Even setiap komen dan response dari setiap SID, Shaklee take note tau. Shaklee akan fikir the best strategy untuk bantu semua SID berjaya.
Untuk solution set pun Shaklee susun kan supaya mudah untuk SID close sale dengan mudah mengikut keperluan customer.

Poster, iklan,  pun Shaklee sediakan tau!  Pendek kata 360° marketing lah. SID ni tinggal buat aje. Senang tak senang buat bisnes Shaklee! Sebab tu kalau nak buat bisnes, cari company yang dah ada sistem. So kita tak yah pening pk.


Produk Baru Shaklee

Macam biasa, bila ada conference leader biasanya Shaklee akan announce produk-produk baru yang akan masuk ke Malaysia. Best-best tau!

VIVIX IN CAPSULE
Wah lepas ni senang nak bawak travel.

NUTRIFERON
With a new packaging. Almost a year jugak Nutriferon takde stok. Ramai nau yang pm tanya. Nak-nak time banyak viral pelik-pelik sekarang ni. So Nutriferon ni dah jadi wajib ada dalam setiap rumah. SATU RUMAH SEKOTAK NUTRIFERON. Gitew!

PERFORMANCE DRINK LEMON LIME
Akan dilancarkan pada bulan puasa tau! Laku keras. Tapi Shaklee kata produk very limited. Jual je terus beli, tak le tunggu. Panas-panas, berbula dengan air ni buat chill, fuh! Hilang dahaga weh!

YOUTH TRAVEL KIT! 
Ni yang ditunggu-tunggu. Tapi yang ni ada syarat-syarat nya. Not simply boleh beli travel kit gitu aje. Once dah ada nanti kita update apa syaratnya ye.

YOUTH HYDRATION COLLECTION
Haaaa...set ni focus untuk remaja.
YOUTH MASK


Amacam? Best kan produk baru yang akan masuk Malaysia. Setiap tahun Shaklee memang akan usahakan untuk bawa produk baru. Dan rangkain produk Shaklee akan terus bertambah, semakin variety dan makin banyak pilihan. Best!

Lepas Shaklee announce produk baru, Shaklee announce pulak FREE GIFT yang semua attendees BLNC2019 akan dapat. Nak tau tak apa yang kami dapat?

Ni dia!!!! Melompat semua orang! Almost RM1K tau setiap orang dapat. Best giler! Macam tu lah Shaklee menghargai setiap leaders yang berjaya achieved target yang Shaklee tentukan.



Creative Ways To Enjoy VIVIX!

BLNC kali ni memang lain dari yang lain. Masa registration pagi, kami dapat 3 voucher untuk kami redeem.  Shaklee sediakan untuk kami 3 menu yang semuanya main ingredient dia adalah VIVIX!

🍦VIVIX Soft Ice Cream
🍰VIVIX Mini Cup Cake
🍷VIVIX Beverage

Ais krim Vivix? Cup cake Vivix? Seriously? Vivix boleh buat ais krim? Boleh makan camtu je? Of coz!!! Sebab Vivix ni MAKANAN TAMBAHAN yang diperbuat daripada ANGGUR MUSCADINE yang kaya dengan ANTIOKSIDAN.

So korang nampak kan buktinya. Vivix bukannya ubat yer. Vivix naturally dihasilkan dari tumbuh-tumbuhan dan buah-buahan sahaja. Sebab tu lah kita boleh makan macam tu aje.
Thanks Shaklee, creative ways to let us taste the goodness of our favorite Vivix!

Stall ais krim Vivix
Bukan setakat ais krim tu je, tapi Vivix tu dia buat topping sekali tau!
Hoi sedapnya ais krim Vivix!
Ni baru betul-betul berkhasiat. Hari-hari makan Vivix pun takpe. Dah la banyak dia tuang Vivix tu. Kalau jual ni tak tahu lah berapa harga nya. 
Next, kita try Vivix cup cake pulak
Cute kan!


Youth Mask

Antara rangkaian produk baru Youth Mask.
Ada 2 jenis Youth mask yang akan masuk tak lama lagi!
  • Purifying Clay Mask 🖤 (untuk kulit berminyak) 
  • Hydrating Gel Mask 🧡 (untuk kulit kering)
 Fuhhhh!!!! Bestnya rasa! Rasa sejuk dan sangat selesa.
 Can't wait for the official release soon! 😄



"Tell Me About Telomere"

Event Shaklee ni yang luar biasanya, mesti akan ada session ilmu. Ilmu nutrisi dan kesihatan. Seronok tau.

Untuk menjadi SID yang berjaya, ilmu kene ada. Kali ni, Shaklee reveal tentang hasil kajian klinikal dan RND tentang TELOMERE.


Science Symposium by VP, Global Regulatory Affairs, Les Wong. Umur dia 70 tahun okeh! Dia dah amalkan produk Shaklee sejak 41 tahun yang lalu. Kak Kam belum lahir lagi dia dah start makan. Sungguh sangat energetic dan awet muda.

Shaklee bekerjasama dengan saintis Dr Elissa Epel dan nobel price winner, Dr Elizabeth Blackburn untuk kajian tentang telomere ni.

Telomeres adalah salah satu komponen pada kromosom di mana telomeres terletak pada hujung kromosom dan berfungsi sebagai pelindung kepada DNA. 

Nak gambaran jelas berkenaan telomeres, boleh bayangkan telomeres sebagai tali kasut di mana tali kasut adalah DNA, penghujung tali kasut yang ibaratkan sebagai telomeres, bila coating plastik pada penghujung tali kasut rosak maka tali kasut akan terurai.
Ini yang berlaku bila telomere semakin memendek.
To be honest, Dr Elizabeth Blackburn amazed dengan tahap kesihatan pengamal shaklee. Results dia sangat konsisten, pengguna shaklee mempunyai tahap kesihatan yang jauh lebih baik based on telomeres yang lebih panjang berbanding orang lain yang tak ambil supplements. Pengguna Vivix lebih awet muda dari usia sebenar. 

Kalau nak tau lagi detail tentang Telomere, nanti Kak Kam buat satu entry lain ye. Nak cite kat sini, nanti panjang sangat.


Start Your Own Business

Target untuk next cycle, Shaklee sediakan lebih banyak kelas dan training untuk semua SID yang betul-betul serius nak berjaya dalam Shaklee.
Shaklee sediakan step by step macam mana nak mulakan bisnes Shaklee.
 Shaklee Effect Maziah Harun, VP of Sales.

Salah satu awards yang ditawarkan bagi cycle 19/20
 Behind every successful WOMAN there’s a SUPPORTIVE MAN. 💪
 Master Firdaus, Master Yusry dan Master Hafiz. Tanpa diorang para suami ni, kami pun takkan sampai ke tahap ni. Thanks for all your great help & support in our business. 


Bersama upline dan jutawan Shaklee. Master Ira, Master Ainul, Master Maria dan bakal-bakal Master..
4 keturunan ni Shaklee. 😆
Sebahagian leaders di bawah LAT family. 

Alhamdulillah, berakhir nya BLNC 2019.
New month, end of business year cycle!
Bulan depan dah start new cycle, new plan, new strategy, new spirit. But kami tak sempat nak tunggu next month.

TOMORROW STARTS TODAY!


Anda nak jadi sebahagian daripada Business Leaders berjaya dalam Shaklee bersama kami team #MYRACLES? 

Boleh contact saya terus ya. Let's be part of us!
Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan secara part time atau full time?
Hubungi saya untuk:
Free Consultation
Affordable Price
Business Opportunity With Shaklee!!! 
 


No comments:

Post a Comment