Follow Us @kamharyatie

Saturday 17 June 2023

Solusi Terbaik Kawal Stress - Vivix dan ResV Pilihan Saya



 

Sebelum saya nak cerita kenapa saya memilih Vivix dan ResV as my health regime, saya nak jemput u olls baca rutin harian hidup saya. Jemput baca link di bawah.


I have a productive lifestyle. Saya masih bekerja fulltime, heavy workload, involved in multiple projects at one time, selalu stayback, complicated task yang memerlukan saya banyak berfikir tentang solution sesuatu projek.

Saya juga buat bisnes Shaklee secara serius. Di bawah organisasi saya #Myracles ada hampir 1000 orang yang memerlukan guidance untuk mereka memperbaiki tahap kesihatan dan juga kewangan.

Husband saya selalu outstation. Jadi saya lebih banyak uruskan sendiri anak 4 boboiboy, salah seorang autistik. Saya menguruskan persekolahan anak-anak within office hour. Mujur di rumah, saya ada maid yang membantu.



 
To do list panjang berjela setiap hari. To be honest, memang penat. Almost setiap hari saya stress. Ye, hampir setiap hari. Mungkin sebab terlalu banyak memikirkan dan menguruskan hal orang lain dari diri sendiri.

Saya pasti bukan saya sorang je yang alami situasi macam ni. Ramai lagi di luar sana yang alami situasi yang sama. Sebab tu saya faham sangat kalau ada mak-mak yang sampai depress bila semuanya terpaksa urus sendiri.
 
Boleh bayang tak apa jadi pada badan kita kalau stress ini berlaku setiap hari selama bertahun-tahun, berbelas tahun atau mungkin puluhan tahun?


Bahaya Stress

Kajian membuktikan bahawa stres yang berpanjangan boleh meningkatkan risiko menghidap penyakit kardiovaskular. Tambahan lagi, individu yang sememangnya mengalami masalah sakit jantung dan turut mengalami stres dan depresi lebih berisiko untuk meninggal dunia ataupun mati mengejut akibat sakit jantung.


Bila saya dapat tahu betapa bahayanya stress ni, saya jadi bertambah stress pulak. Aduhai.

 

Stress adalah salah satu punca terhasilnya radikal bebas di dalam badan kita. Radikal bebas  memudaratkan serta merosakkan DNA, sel dan tisu badan. Bila perubahan DNA ini terjadi bertahun-tahun, maka ia akan menjadi tekanan oksidatif (oxidative stress).

 

Tekanan oksidatif penyebab utama berlaku kerosakan sel yang menyebabkan berlakunya lebih daripada 100 penyakit degeneratif kronik seperti barah, penyakit jantung, alzheimer dan lain-lain. 


Ya Allah, betapa bahayanya stress ni rupanya. Kalau u olls nak tahu, awal tahun 2023 saya didiagnosed retroverted uterus yang menyebabkan darah period backflow ke luar rahim dan menjadi punca endometriosis.
 
Endo ni buatkan saya mengalami abdominal and pelvic cramping dan baby contraction. Hari-hari rasa macam nak bersalin tu. Betul-betul menganggu kualiti hidup saya. Asik MC je. Saya notis, bila saya stress it worsen the pain.
 
It's a call to do something. Saya tak mau stress buat saya sakit. Saya nak menua dengan sihat, nak enjoy usia emas dengan happy dan freedom. 

Secara semulajadi badan kita ada imuniti yang boleh bunuh abnormal cell dengan sendiri. Healthy cells can protect and repair damages.
 


But as we age, the function of self-repair decrease. Semakin berusia, sel badan juga semakin menua dan semakin lemah. Tak mampu dah nak baiki diri sendiri. So perlukan support dari pemakanan. 
 
Kalau dulu masa muda makan sebiji vitamin C sehari pon boleh maintain sihat, tapi bila dan semakin berusia, sebiji vitamin C pun takde effect. Bermakna badan kita perlukan dos yang lebih tinggi dari biasa.

Dan saya percaya punca sakit yang saya alami disebabkan stress yang saya alami bertahun-tahun. Kalau dulu muda dan badan masih kuat untuk encounter.

Bila menginjak umur 40 tahun, sel semakin lemah, tapi stress level semakin tinggi, badan dah tak mampu nak close the gap. Badan kita perlukan support dari luar.
 
That's the reason why I started with very high antioxidant regime. I chose both VIVIX & RESV.


 

Pemakanan Tinggi Antioksidan Bantu Halang Kerosakan Sel

Kita tak dapat nak elak dari stress, tapi kita boleh kawal supaya stress tu tidak melampau dan kita boleh pastikan yang diri kita dilindungi dari ancaman oxidative stress yang menyebabkan kerosakan sel.
 
Selain dari stress management, saya tekankan dari segi pemakanan juga. Saya ni sebenarnya kuat makan buah, especially anggur, strawberi, buah delima. 
 
Tapi, masalahnya, yang dimakan cuma isi. Dan nutrien paling banyak sebenarnya kat kulit dan biji, tapi itu yang kita buang. 
 
So, sebenarnya apa yang kita makan tu obviously memang tak cukup nak supply nutrien penting untuk badan. Kita tak dapat pun khasiat sebenar buah tu. Sekadar dapat rasa sedap buah aje.

U olls tau tak, sebenarnya radikal bebas yang terbentuk berpunca dari stress tu, boleh dikawal dan boleh di halang bila badan kita ada antioksidan yang cukup.

Antioksidan lah yang memainkan peranan yang sangat penting dalam tubuh badan kita untuk menghalang pembentukan radikal bebas. 
 
Sebelum ni selalu tengok kat tv je iklan yang encourage kita makan food yang tinggi dengan antioksidan. Tapi tak tahu pun rupanya itulah fungsinya.

Video di bawah memberikan penjelasan lanjut berkenaan radikal bebas dan fungsi antioksidan bagaimana ia membantu menghalang radikal bebas daripada merosakkan sel badan.


Tubuh manusia boleh menghasilkan antioksidan, tetapi jumlahnya tidak cukup untuk meneutralkan radikal bebas yang masuk ke dalam tubuh. Jadi kita perlukan support tambahan antioksidan melalui pemakanan.

Tekanan sel boleh dikawal dengan baik dengan memakan makanan kaya dengan antioksidan. Antioksidan adalah vitamin A, vitamin C, vitamin E, zink, selenium dan polifenol tumbuhan. 
 
Tapi, dalam banyak-banyak antioksidan, polifenol is the most powerful than others. 




 

Mana Nak Dapat Sumber Polifenol Yang Tinggi?

Kebanyakan antioksidan ini boleh didapati daripada makanan sihat seperti buah-buahan, sayur-sayuran dan kekacang. Tapi yang mana satu mengandungi kandungan polifenol yang paling tinggi?
 

Kajian menunjukkan dalam banyak-banyak buah, anggur muscadine is the most powerful dalam menyerap radikal bebas yang terbentuk dalam tubuh kita. Tapi anggur muscadine memang takde la kat Malaysia ni.

Dalam pada tercari-cari sumber polifenol yang tinggi, rupa-rupanya ada dalam VIVIX & RESV. Bukan tu je, dalam VIVIX & RESV bukan sekadar 1 atau 2, tapi ada 16 jenis campuran polifenol. Ye 16!

Inilah dia kandungan Vivix & ResV. Semua tumbuh-tumbuhan ini mengandungi pelbagai jenis polifenol yang cukup tinggi.

 

Polifenol dalam Anggur Muscadine

👉  Mengandungi ciri antioksidan yang sangat hebat dan tinggi dengan asid elagik dan ellagitannin.


Polifenol dalam Eldeberi Eropah

👉  Mengadungi polifenol aktif seperti antosianin yang menawarkan ciri antioksidan, antikeradangan dan antivirus.

Polifenol dalam Lobak Ungu

👉 Mengandugi polifenol seperti antosianin dan lutein dengan ciri antioksidan yang hebat.

Polifenol dalam Knotweed Jepun

👉 Mengandungi polifenol utama dipanggil resveratrol

Polifenol dalam Chebulic Myrobalan

👉 Juga dikenali sebagai “Raja Ayuveda”. Ia menawarkan manfaat terapeutik luar biasa dan mengandungi polifenol penting  seperti asid gallik dan asid ellagik


Polifenol Dalam Delima

👉 Serat dengan nutrien penting termasuk ellagitannin, asid ellagik dan flavanoid

Polifenol dalam Anggur hitam

👉 Kaya nutrien dan sarat dengan antioksidan, polifenol dan vitamin c

Polifenol dalam Pomas anggur dan anggur merah

👉 Tinggi kandungan polifenol seperti proanthocyanidin yang menawarkan cirri antioksidan


Amacam? Dalam 1 botol VIVIX & RESV je, kita boleh dapat semua manfaat polifenol yang sangat tinggi. 
 
Kajian santifik juga telah membuktikan bahawa amalan diet yang kaya dengan polifenol tumbuhan, bagi jangka masa panjang memberikan perlindungan terhadap risiko kanser, penyakit kardiovaskular, penyakit kencing manis, osteoporosis dan penyakit neurodegeneratif.
 



So, for those yang ada situasi yang sama macam saya, seriously, by hook or by crook, you have to take VIVIX & RESV. 
 
Kita golongan yang produktif, yang sentiasa sibuk. Kita takde masa nak cari keperluan antioksidan dan polifenol dari pelbagai jenis tumbuhan. Sebab itu kita perlukan VIVIX & RESV.

Walaupun hidup kita stress macam mana pun, kita akan mampu handle dengan baik. Stress management kita tip top. 
 
Sebab kita ada VIVIX & RESV yang terbukti dapat membantu sel-sel badan kita RECHARGE, RESET & REFRESH setiap hari.

Makna kata, radikal bebas yang terhasil akibat stress harini, akan terhapus keesokan hari. So badan kita akan recharge and refresh setiap hari. 
 
Compared to kalau tak ambil sebarang polifenol, radikal bebas itu yang berkumpul, semakin banyak dan semakin banyak yang akhirnya memakan sel-sel sihat dan datanglah penyakit2 merbahaya.


 
 
Selain dari pemakanan, jangan lupa amalan rohani yang kita mesti amalkan di saat kita stress. Ini adalah amalan zikir yang saya sentiasa amalkan bila saya terlalu stress. U olls boleh amalkan juga. 
 
 
Amalkan sesudu Vivix setiap pagi dan 2 biji ResV setiap malam secara konsisten bagi jangka masa yang panjang, insyallah kita akan dilindungi dari risiko sebarang penyakit kritikal dan kita akan dikurniakan kesihatan yang sangat baik sehingga kita dijemput ilahi. Insyaallah.
 

2 produk Shaklee ni TIADA COMPETITION di dunia. 
TIADA COMPANY ADA PRODUK INI selain Shaklee. 
This formula is only by Shaklee.
 
~~~~~~~ Thanks for reading ~~~~~~~

Berminat untuk mendapatkan ResVivix sekarang?
  Sila hubungi saya. Saya akan bantu anda!

 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan secara part time atau full time?
Hubungi saya untuk:
Free Consultation
Affordable Price
Business Opportunity With Shaklee!!! 


No comments:

Post a Comment