Thursday, 28 August 2014

PENTING!!! SHAKLEE MEMUDARATKAN KESIHATAN

Kam Haryatie Abdul Mutalib | 03:53 |
Assalamualaikum semua pembaca budiman,

Kita selalu sangat dengar produk-produk Shaklee ni dah banyak selesaikan masalah kesihatan ramai orang. 1001 masalah, semua berjaya diselesaikan, dan Shaklee telah banyak membantu ramai orang menjalani kehidupan dengan lebih sihat, lebih ceria dan lebih bahagia.

Tapi, dalam ramai-ramai tu, anda tahu tak, sebenarnya produk Shaklee juga boleh memudaratkan kesihatan. Yang boleh menyebabkan condition seseorang tu menjadi lebih teruk.  Saya mohon semua pembaca atau kepada sesiapa yang ingin mencuba sebarang produk Shaklee, sila baca penerangan di bawah. 



Ini SANGAT PENTING. Jika anda tergolong di dalam golongan di bawah, berhati-hati sebelum anda mengambil produk Shaklee. 

1) SLE
– Penghidap SLE TIDAK BOLEH mengamalkan supplemen Alfalfa dan juga Vitalea. Dalam Vitalea juga mengandungi sedikit campuran Alfalfa. Jika anda mahu juga mengambilnya sebagai Multivitamin dan Multimineral anda, anda perlu mendapatkan nasihat dari doktor terlebih dahulu.

2) G6PD
– Bagi anda yang menyusukan anak dan anak anda mengalami masalah G6PD, anda juga TIDAK BOLEH mengambil supplemen Alfalfa. Anda boleh menggantikan Alfalfa dengan supplemen yang lain untuk alternative kepada milk booster.

3) THALASEMIA
– Pengambilan iron yang berlebihan oleh pesakit thalasemia boleh memudaratkan diri mereka. Jadi, pesakit thalasemia TIDAK BOLEH mengambil supplemen Vitalea kerana Vitalea telah diformulasikan dengan tambahan IRON di dalamnya.

4) HYPERTHYROID
– Pesakit Hyperthyoid tidak digalakkan mengambil iodine kerana kandungan iodine mereka yang sudah tinggi di dalam darah. Jadi supplemen yang TIDAK BOLEH diambil ialah Vitalea kerana di dalam Vitalea ada kandungan IODINE dan juga supplemen Alfalfa

5) HYPOTHYROID
– Pesakit Hypothyroid pula TIDAK BOLEH mengambil ESP kerana boleh menyebabkan kekurangan rembesan hormon thyroid dan tidak digalakkan mengambil Carotomax sebab hormon thyroid diperlukan untuk tukar beta-corotene kepada vitamin A. Jadi, ia tidak memberikan apa-apa manfaat kepada pesakit.

6) GOUT
- Pesakit Gout tidak boleh mengambil makanan-makanan yang mengandungi kandungan asid yang tinggi. Contohnya kekacang. Jadi, pesakit gout TIDAK BOLEH mengambil ESP dan Lecithin kerana kedua-duanya berasaskan soya.

Pastikan anda maklumkan dahulu sejarah latar belakang kesihatan anda jika mempunyai penyakit yang berkaitan supaya senang untuk kita memberikan cadangan vitamin atau supplemen yang sesuai untuk permasalahan anda dan mengelakkan vitamin-vitamin yang tidak sesuai untuk anda.

Ramai yang dah tahu, semua produk Shaklee adalah 100% dihasilkan daripada sumber makanan semulajadi. So bila kita makan, ia akan bertindakbalas dengan badan kita supaya tubuh kita sendiri yg sembuhkan sesuatu penyakit, bukan Shaklee.

Darah manusia adalah berbeza-beza. Ada A, B, O, AB. Ada positif ada negatif, Ada juga yang berasid dan alkali. Sebab tu setiap manusia, penerimaan sesuatu bahan atau makanan terhadap tubuh badan masing-masing juga adalah berbeza.




Contoh paling mudah, UDANG. Ramai org makan udang ok. Makanan favorite pula tu. Tapi ada org makan udang, tak pasal-pasal jadi bengkak badan, ini namanya alergi. So adakah kita nak summarize kan udang tu membahayakan kesihatan? Ia hanya akan membahayakan kesihatan bagi mereka yang alah pada udang sahaja, tidak pada orang lain.



Satu lagi contoh, NASI. Kalau makan berpatutan, memang baik untuk kesihatan. Tapi kalau berlebihan makan nasi, badan boleh gemuk. Org biasa boleh makan nasi banyak. Kalau orang yg dah ada diabetes makan nasi dalam kuantiti yang banyak boleh membahayakan kesihatan. So adakah kesimpulannya nasi tu bahaya di makan?

Macam tu lah juga vitamin Shaklee. Sebab tu kita kena makan ikut sukatan yang sesuai dengan keperluan tubuh badan kita. Dan memang tak semua vitamin sesuai untuk semua orang. So kena try dulu baru tahu.


SHAKLEE JUGA SEBAGAI PENAWAR ALTERNATIF 


Tahukah anda, terdapat produk Shaklee yang boleh membantu dalam mengurangkan masalah-masalah penyakit yang disebutkan di atas? Jom kita tengok suplemen Shaklee yang mana disarankan untuk diambil bagi setiap jenis penyakit tersebut.

1) SLE
– Pesakit SLE disarankan untuk mengamalkan VIVIX
- Penerangan lanjut tentang SLE dan Vivix dan testimoni pesakit SLE (sila klik).

2) G6PD
– Semua produk Shaklee kecuali Vitalea dan Alfalfa. Pesakit G6PD juga memerlukan suplemen untuk memastikan tubuh badan sentiasa mendapat nutrisi yang lengkap sama seperti orang biasa.

3) THALASEMIA
–Cadangan suplemen Shaklee
- B-Complex, ESP, Ostematrix, Vita-E Complex

4) HYPERTHYROID
– Set Hyperthyroid Shaklee
-  Vita-E Complex, Vita-C Plus Sustained Release, ESP, Ostematrix

5) HYPOTHYROID
– Set Hypothyroid Shaklee 
-  Vita-E Complex, Vita-C Plus Sustained Release, Vitalea, Ostematrix

6) GOUT
- Pesakit gout disarankan untuk mengambil Set Gout 
- Terdiri daripada Omega, Alfalfa, Performance Drink
- Penerangan lanjut tentang Set Gout Shaklee dan testimoni pesakit gout (sila klik)


Diharap anda faham dan jelas dengan penerangan ini. Jika ada di kalangan anda, rakan-rakan atau saudara-mara yang menghidap penyakit di atas, saya sentiasa doakan agar anda sentiasa diberikan kesihatan yang baik. Elakkan yang sepatutnya dielak, dan cubalah pelbagai rawatan alternatif yang ada sebagai penawar.

* Jika anda rasa entri ini memberi manfaat kepada anda, sila tekan LIKE dan panjangkan kepada rakan-rakan yang lain. 
 
Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 

Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION 
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...