Follow Us @kamharyatie

Monday 3 November 2014

SHAKLEE = CHEAP, FAST, GOOD



Assalamualaikum,

Apa khabar semua pembaca blog Mommy Shahab? Pernah dengar tak orang kata suplemen Shaklee ni MAHAL? Saya rasa ramai yang pernah dengar kan. Tapi kebanyakannya bila saya tanya balik apa justification yang kata suplemen Shaklee ni mahal, ramai yang tak boleh nak bagitahu dengan jelas. 


Yang peliknya, mereka yang kata mahal tu sendiri tak pernah consume sebarang suplemen produk lain selain dari Shaklee, so macam mana statement mahal tu boleh keluar. Sebelum kita kategorikan sesuatu suplemen itu mahal, biasanya mesti ada sesuatu yang kita compare. Compare dari segi:
  1. Harga
  2. Jumlah tablet/kapsul di dalam satu botol yang akan menentukan berapa lama sebotol itu boleh bertahan
  3. Tahap keberkesanannya terhadap tubuh badan seseorang
Nak tahu tak, salah seorang customer saya adalah seorang makcik jual sayur di pasar. Beliau berniaga sayur dah hampir 20 tahun. Yang kenalkan Shaklee kepada beliau adalah mak saya sendiri. Mak saya adalah pelanggan tetap. Dari dulu lagi mak saya memang akan beli sayur daripada makcik ni.

Bila beli-beli sayur tu, biasalah berborak-borak. Sampailah 1 hari, makcik tu tegur mak saya, tanya apa rahsia mak saya sentiasa cergas. Mak saya kan berniaga kuih. Hampir setiap hari mak akan ke pasar untuk beli bahan-bahan buat kuih.  

Dan sejak dari dulu rupa-rupanya makcik ni suka memerhatikan mak saya sebab katanya, ligat mak saya dari dulu sampai sekarang sama je. Dahla rupa macam tak dimamah usia, kesihatan pun baik je, cergas pulak lagi. Jalan pun laju je.

Bila mak beritahu yang mak amalkan suplemen Shaklee, dia agak  takut jugak nak try pada mulanya. Katanya mesti mahal. Takut tak cukup duit pulak nanti. Tapi masalahnya, kesihatan dia pun kurang baik, badan selalu letih-letih, kaki dan lutut dah start sakit-sakit. 

Masalahnya, kalau p klinik pun, ambil ubat doktor pun kena bayar jugak. Silap-silap harga ubat lagi mahal dari harga suplemen. Dah tu ubat tu dadah pulak tu, bukan boleh makan lama-lama. Nanti buah pinggang pulak problem. Kalau suplemen takpe, makin lama makan, badan makin sihat.

Tapi bila mak saya explain harga suplemen Shaklee, nak tau apa yang makcik tu kata:  

"Laaaaa.....saya ingat Shaklee ni mahal. Ye lah produk semulajadi dan imported macam ni selalunya mahal-mahal. Rupa-rupanya semua orang MAMPU MILIK. Kalau macam ni punya harga, saya mampu sangat. Student pun mampu beli"

Dan alhamdulillah, selepas sebulan makcik tu consume Shaklee, dia dah mula rasa keberkesannya. Dan sekarang dia adalah pengguna tegar Shaklee. Sekali beli, boleh bertahan selama 4 hingga 6 bulan. Murah ke murah?


KITA SEMUA ADA PILIHAN

Anda tahu tak, kita semua ada PILIHAN mengikut kemampuan kita. Secara jujurnya, sebelum saya consume Shaklee, saya jarang ambil suplemen secara konsisten. Tapi lepas saya sendiri rasa keberkesanannya sejak saya amalkan Set Bersalin dan Menyusu lepas bersalin anak yang ketiga, saya terus jatuh cinta. 

Saya berjaya fully breastfeed anak-anak saya. Saya sentiasa cergas sepanjang proses berpantang. Tidur saya hanya 5-6 jam, tapi cukup buat saya dan saya tidak mengantuk walaupun selalu stay tengah malam melayan anak kecil yang suka berjaga malam. Anak-anak yang 2 orang lagi pulak tengah lasak. 

Duit susu formula tak yah cakaplah, memang tak pernah beli susu formula selama 2 tahun. Banyak betul dapat jimat? Siapa yang beri anak susu formula taulah harga susu formula sekarang. Yang bestnya fully breastfeed with Set Menyusu, anak dapat khasiat titisan emas dan imun sistem badan lebih kuat, kita sendiri semakin sihat dan badan makin slim. 

Saya pernah cerita pengalaman berpantang ketiga-tiga anak saya di sini: PENGALAMAN BERPANTANG WITH AND WITHOUT SHAKLEE (Sila Click)


SET BAJET KESIHATAN OPTIMUM 

Shaklee ada macam-macam produk yang sesuai untuk KESIHATAN SEISI KELUARGA, bermula dari kanak-kanak, lelaki, wanita sehinggalah kepada warga emas.  

Jom kita tengok contoh HARGA PASARAN untuk antara SHAKLEE HOT PRODUCT:-



MURAH KE MURAH? Kita sendiri kadang-kadang expenses makan sehari pun boleh cecah RM10 kan. Makan tu pulak bila nak cepat, selalunya fast food yang jadi pilihan. Makanan pun tak seimbang. So suplemen dah jadi satu keperluan untuk menampung nutrisi badan yang tidak mencukupi.

Berikut adalah antara khasiat Set Budget Kesihatan Optimum:



KAMI SENTIASA IKUT BAJET PELANGGAN!!

Jangan risau!! Kami memang amat memahami keperluan pelanggan. Memang ada produk PREMIUM yang harga lebih mahal, tapi kami sentiasa memberikan pilihan kepada customer untuk memilih produk yang sesuai dengan budget anda.

 

Tak rugi kita 'invest' sedikit rezeki yang Allah bagi pada kita untuk menjaga kesihatan tubuh diri dan keluarga kan. Kos rawatan bila dah jatuh sakit jauh lebih tinggi dari kos kita invest dalam penjagaan kesihatan. Pernah dengar tak statement di bawah?




Anda pernah tau tak anggaran kos perubatan di Malaysia? Jom kita tengok. Saya pun baru tahu ni.




Tapi saya tahu ramai juga yang akan beri alasan, tak keluar duit pun untuk beli ubat sebab kompeni cover.  Terpulang kepada anda. Pilihan di tangan anda. Kompeni memang selalunya cover ubat-ubatan hospital bila kita sakit. Tapi hospital memang tak cover sebarang kos untuk supplemen.


Tapi anda kena tahu, ubat-ubatan hospital jika diamalkan dalam satu tempoh yang lama, akan menyebabkan buah pinggang gagal berfungsi dengan baik. Dan impaknya jauh lebih teruk lagi kerana bila buah pinggang gagal berfungsi, kesan sampingan selepas itu, kebarangkalian anda akan mengalami penyakit 3 serangkai dan juga masalah jantung.  

Ce anda tengok anggaran kos di atas untuk rawatan kegagalan ginjal berapa. Biasanya orang panggil dialisis. Doktor selalunya akan advise and remind pesakit-pesakit yang selalu bergantung kepada ubat-ubatan hospital tentang ini. Betul ke betul? Saya ramai rakan-rakan doktor dan mereka sekarang lebih prefer untuk menasihatkan pesakit tentang pencegahan.

Suplemen adalah sebahagian daripada makanan. Dan SUPLEMEN adalah salah satu FAKTOR yang menyumbang kepada KESIHATAN MANUSIA. UBAT-UBATAN pula adalah SUMBER RACUN UTAMA terhadap TUBUH MANUSIA.

PILIHAN DI TANGAN ANDA. BUATLAH PILIHAN BIJAK. Jika anda lebih prefer untuk amalkan ubat hospital, fikirkan lah kesannya terhadap tubuh anda. Hakikat ubat yang sebenarnya adalah racun kepada badan anda. Kita ada pilihan samada untuk MENCEGAH, atau MENGUBATI. Dan MENCEGAH itu LEBIH MURAH dari MENGUBATI.



Yang penting, kita mestilah pandai memilih produk yang HALAL, SELAMAT, SEMULAJADI, DAN BERKESAN. Alhamdulillah, kami sekeluarga kini YAKIN dengan jenama SHAKLEE, yang paling penting, ia MAMPU-MILIK !!

Kesihatan Adalah Kekayaan Yang Sebenar
Thanks for reading! 

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 

FREE CONSULTATION 
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!