Follow Us @kamharyatie

Monday 21 December 2015

SUMBER KANDUNGAN SEBENAR DI DALAM SETIAP PRODUK SHAKLEE TERBONGKAR!!!




Assalamualaikum,

Saya doakan anda yang menziarahi blog ini akan sentiasa dilimpahkan rahmat dan kasih sayang daripada Allah.


Sejak saya dapat Certified Product Trainer certificate awal tahun 2015, makin banyak soalan mencabar yang saya dapat dari customer dan juga anak-anak Shaklee saya sendiri.
 
Dan yang bertanya tu pulak, bukan calang-calang orang. Orang yang memang ada ilmu yang tinggi dalam bidang biologi. Belum dapat soalan dari doktor lagi. Berpeluh jugak nak menjawab.

Betullah orang kata, lagi tinggi ilmu yang kita ada, lagi tinggi cabaran orang-orang yang kita jumpa. Tapi, nasib baik lah Shaklee memang dah ready dan complete dengan segala reports dan journal yang diiktiraf di peringkat dunia. 

So takde masalah kita nk refer. Semua solid dengan bukti kukuh dah memang ready dipublish sebelum ni. Antara soalan yang selalu saya dapat adalah dari mana datangnya sumber-sumber utama kandungan dalam semua produk Shaklee.

Betul ke 100% dari sumber semulajadi? Calcium carbonate tu sumbernya dari mana? Betul ke dari tulang? Kalau tulang, tulang apa? Macam mana nk tau sumber tu betul-betul natural dan dari sumber apa.

Sebab banyak scientific terms yang orang biasa tak faham. So kali ni saya nak share 1 journal yang dipublish tentang filosofi dan prinsip yang dipegang kuat oleh pihak Shaklee tentang isi kandungan dan sumber di dalam setiap produk mereka.


"When we select ingredients for our products, we hold to two important principles"

"First of all, our ingredients MUST BE AS NATURAL AS POSSIBLE."

"Secondly, those ingredients must reflect the most recent scientific and technological advances."

http://healthquestnewsletteronline.com/Ingredient_Glossary_2_08.pdf

Sila klik image di bawah untuk mendapatkan semua info lanjut tentang sumber setiap kandungan di dalam semua produk Shaklee. Semoga bermanfaat....
 

Persoalan tentang sumber calcium carbonate daripada tulang tu tak betul sama sekali ye. Dalam kes ni calcium carbonate diambil dari limestone (garam mineral). Takde kaitan langsung tulang haiwan ke apa ke. Ngeri pulak ku dengar.

Memang betul tulang ada mengandungi calcium carbonate. Tapi tidak digunakan sebagai sumber bahan dalam suplemen. Even saya baca maklumat kebanyakan suplemen brand lain pun takde yang guna sumber daripada tulang. 

So lepas ni kalau anda dapat soalan daripada customer apa itu Buckthorn Bark Powder, Citrus Bioflavonoids, Sodium Citrate, bolehlah refer ke link kat atas tu ye. For sure WAJIB BACA. Jangan main serkap jarang lagi ye. Nak ambil suplemen pun kena ada ilmu. Kalau ada sebarang persoalan boleh refer kepada saya.

Dan inilah salah satu sebab saya dan keluarga konsisten sebagai pengguna tegar Shaklee. Kami percaya keberkesanan dan keselamatan semua produk Shaklee. Untuk mengetahui lebih lanjut sebab lain kenapa keluarga saya memilih Shaklee, anda boleh jemput baca di sini.

KENAPA KELUARGA SAYA PILIH SHAKLEE 

Kepada anda yang telah memilih Shaklee sebagai salah satu usaha untuk mendapatkan kesihatan yang lebih baik, saya ucapkan TAHNIAH! 

Tapi bagi anda yang belum pernah cuba, berilah peluang kepada diri anda sendiri untuk mencuba. Jadikan ia sebagai salah satu ikhtiar. Saya doakan anda semua sentiasa dikurniakan kesihatan yang baik dan berpanjangan. 

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?  


Hubungi saya untuk:-
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!