Follow Us @kamharyatie

Friday 23 August 2013

KENAPA KELUARGA SAYA PILIH SHAKLEE?



Assalamualaikum para pembaca budiman,

Tahukah anda?

Dalam banyak-banyak vitamin/supplemen, kenapa saya dan keluarga memilih Shaklee? Di farmasi melambak vitamin dengan harga yang jauh lebih murah. Saya dan keluarga jenis yang agak particular mengenai produk2 sebegini. Kebiasaanya saya akan ambil tahu atau buat sedikit kajian tentang produk supplemen lain tentang perkara-perkara berikut: 



STATUS HALAL

Produk Shaklee telah mendapat sijil pengiktirafan halal dari Islamic Service of America (ISA), iaitu salah sebuah badan pengeluar sijil halal di Amerika yang diiktiraf oleh JAKIM. Sila klik disini untuk melihat senarai badan Islam luar negara yang telah diiktiraf oleh JAKIM. Syarat untuk mendapatkan kelulusan ISA pula sangat lah ketat dan susah, dan Alhamdulillah Shaklee berjaya melepasi semuanya.



 
APAKAH IA BENAR-BENAR VITAMIN?

Shaklee merupakan vitamin semulajadi/natural. Untuk pengetahuan anda, di pasaran terdapat 2 jenis vitamin atau supplemen yang dijual iaitu vitamin semulajadi dan vitamin sintetik. Ramai pengguna di Malaysia tidak tahu mengenai perbezaan vitamin semulajadi dan vitamin sintetik di mana mereka cenderung untuk membeli vitamin sintetik yang harganya lebih murah berbanding harga vitamin semulajadi. 

Bagi mereka, kenapa perlu beli vitamin yang mahal sedangkan terdapat vitamin yang murah. Anda boleh refer di entri saya yang lepas tentang Vitamin Semulajadi vs Vitamin Sintetik.

 
APAKAH UJIAN YANG DILAKUKAN KE ATASNYA?

Salah satu perkara yang penting dalam pembuatan vitamin/mineral ialah UJIAN (atau biasa disebut penyelidikan/research) yang dilakukan ke atas vitamin2 tersebut. Biasanya ada 4 tahap penyelidikan yang dilakukan ke atas sesuatu produk perubatan, dan untuk nutraseutikal biasanya melalui 3 tahap sahaja, atau ada yang kurang dari itu. Ujian2 tersebut ialah:

1. PENYELIDIKAN ASAS - kaji selidik dilakukan dengan pembacaan dari rekod2 yang pernah dilakukan sebelum ini, jurnal dan sebagainya. Mungkin ada melakukan interview, untuk mendapatkan kefahaman. 

2. UJIAN MAKMAL - ujian2 dan kajian dibuat di dalam makmal terhadap satu2 produk. 

3. UJIAN TERHADAP HAIWAN – biasanya tikus digunakan untuk menjalankan ujian ini.Tetapi Shaklee tidak menjalankan kajian ke atas haiwan.


4. UJIAN KLINIKAL – kajian yang dilakukan terhadap manusia.
Produk kesihatan TIDAK PERLU menjalani ujian klinikal. Dan Shaklee adalah SATU-SATUNYA produk kesihatan yang melalui ujian klinikal, malah ia turut diuji oleh makmal pihak ketiga bagi memastikan mutu dan keberkesanannya terhadap kesihatan.

 
Persoalan-persoalan ini telah terjawab selepas saya mengenali Shaklee. Sebenarnya produk supplemen Shaklee telah bertahan selama lebih dari 50 tahun. Kalau produk tu tak bagus, takkan boleh bertahan lama. Kalau anda perasan tagline Shaklee - :


SENTIASA SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI 
ALWAYS SAFE, ALWAYS WORKS, ALWAYS GREEN 



SENTIASA SELAMAT/ALWAYS SAFE



 
Semua vitamin Shaklee dihasilkan 100% dari sumber ramuan asli semulajadi. Pelbagai ujian dan kajian dilakukan bagi menjamin ketulenan dan perlindungan bagi setiap satu produk Shaklee.
- 350 ujian bagi setiap kandungan
- 100,000 ujian kualiti produk setiap tahun
- 23,000 ujian keaslian dan keselamatan setiap tahun 


Secara keseluruhannya, semua produk Shaklee tidak mempunyai parabens, triklosan, phthalates, natrium lauril sulfat (SLS), natrium lauryl eter sulfat (SLES), 1,4 dioksana, atau propilena glikol. Tidak terdapat bahan-bahan yang diharamkan, tiada pewarna, tiada sebarang jenis lemak dan tidak mengandungi pemanis atau perisa tiruan

Shaklee juga bekerjasama dengan ahli toksikologi bagi mengembangkan senarai bahan kimia yang berpotensi berbahaya kepada manusia dan sentiasa mengemaskini senarai ini bagi memastikan bahan-bahan kimia ini tidak mencemari sebarang produk Shaklee.

Pembungkusan produk-produknya adalah selamat dan bebas daripada sebarang toksin-toksin biophenol mahupun asid phthalates dan cecair toksik. Ini yang membuatkan saya benar-benar pasti bahawa Setiap Produk Shaklee adalah 100% selamat digunakan. TERJAMIN.

SENTIASA BERKESAN/ALWAYS WORKS

 
Keberkesanan produk Shaklee boleh ditemui di dalam:
  • Lebih 100 kertas kajian saintifik, 90 darinya telah diterbitkan di dalam majalah-majalah.
  • Lebih 300 juta USD dilaburkan dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan produk. 
  • Melalui ’Landmark Study 2007’ yang dikendalikan dengan kerjasama penyelidik-penyelidik daripada UC. Barkeley School Public Health. Hasil daripada kajian ini menunjukkan mereka yang mengambil produk tambahan Shaklee terbukti jelas mempunyai tahap kesihatan yang lebih baik daripada mereka yang mengambil jenama multivitamin yang lain. The Landmark Dietary Supplement Study (Sila klik) 
  • Melalui 54 pingat emas yang dimenangi; Shaklee menjadi pilihan atlet-atlet terbaik dunia. 
Lebih 100 kertas kajian saintifik, 90 darinya telah diterbitkan di dalam majalah-majalah.

Beberapa Penjelajah Bertaraf Dunia dan atlet terhebat juga merupakan pengguna tegar produk Shaklee. Ia membuktikan bahawa Shaklee komited dalam menyediakan produk yang benar-benar berkesan.
 
Pencapaian fizikal yang terhebat hasil pengambilan produk Shaklee ditonjolkan dalam projek Daeadelus pada 1987, yang merupakan penerbangan manusia paling jauh merentasi Laut Aegean. Ia melibatkan usaha getir seorang lelaki yang nekad mengayuh basikal untuk menghasilkan kuasa bagi menghidupkan kipas dan terbang merentasi 72 batu.

Atlet terhebat, ahli sukan Olimpik dan pengembara dunia mengakui kehebatan suplemen Shaklee dalam memberi tenaga dan membantu mereka memperolehi pencapaian luarbiasa.
 

SENTIASA MESRA ALAM/ALWAYS GREEN




Shaklee Menjadi Peneraju dan Contoh dalam Memulihara Alam Sekitar
Dr. Forrest Shaklee: Syarikat kami mempunyai prinsip hidup harmoni dengan alam semulajadi®. Kenyataan itu telah digunakan lebih daripada separuh abad yang lepas dan Shaklee masih terus menjadi contoh. 

Shaklee adalah syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral™ di mana pengeluaran karbon dineutralkan tanpa menjejaskan alam sekitar.

Ibu Pejabat Korporat Shaklee telah memenangi anugerah bagi reka bentuk persekitarannya.

Melalui penjualan Rangkaian produk pencuci Shaklee Get Clean® Basic H²® dalam tahun lepas sahaja, Shaklee telah menyingkirkan 2.7 bilion botol-botol konvensional 26 auns pencuci tingkap. Sekiranya disambungkan dari hujung ke hujung, botol-botol ini akan membaluti sekitar bumi lebih daripada 28 kali! 

Perintis produk pencuci rumah dan pencuci pakaian yang tidak beracun dan biorosot.

Dalam tahun lepas sahaja, Shaklee telah mengitar semula:
  • Lebih 1,000,000 paun kadbod
  • Menyingkirkan lebih 10,200,000 paun sisa pembungkusan
  • Menyingkirkan lebih 23,000,000 paun gas rumah hijau. 
Ini menunjukkan bagaimana Shaklee benar-benar bersungguh-sungguh bagi menghasilkan produk semulajadi yang berupaya melindungi bumi. Berjuta-juta orang telah pun memperolehi kehidupan yang lebih sihat dan produktif disebabkan oleh Shaklee.  

Dan atas sebab-sebab inilah, saya dan keluarga saya amat yakin dengan Shaklee. Dan kami semua telah pun merasai kehebatan dan keberkesanan produk Shaklee. 

ANDA BILA LAGI?
  
 
Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
 
FREE CONSULTATION 
AFFORDABLE PRICE and 
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!