Saturday, 10 August 2013

Emak dan AJHT

Kam Haryatie Abdul Mutalib | 19:42 |
Ini emak saya. Namanya Kamariah, atau lebih dikenali sebagai Kamariah Kuih Koci. Sebab emak saya pandai buat kuih koci paling sedap. The best koci ever in KL, Selangor, Putrajaya, N9. Tapi entri kali ni bukan nk cerita pasal kuih koci ye, cerita kuih koci saya akan buat entri yang lain nanti. Kali ni nak cerita tentang testimoni mak yang mengalami sakit lutut yang agak serius dan sekarang sudah pulih dengan pengambilan AJHT.


Emak saya ni seorang yang sangat aktif. Mungkin sebab latar belakang nya dari kecil yang selalu tolong atuk dan nenek saya berniaga dan sebagai seorang isteri pegawai tentera yang selalu kene tinggal. Jadi semuanya kene buat sendiri A-Z.

Sebagai seorang anak, saya mengenali emak saya sebagai seorang yang sentiasa sihat, sangat jarang saya nampak emak saya sakit. Atau mungkin emak saya sembunyikan kesakitan daripada anak2. Pada usia 63 tahun, emak saya masih gagah dan kuat berniaga kuih, ke pasar hampir setiap hari untuk mencari bahan2 kuih, malah boleh pergi menebang daun pisang di kawasan berhampiran rumah terutama ketika ketandusan daun pisang atau ketika order yang sangat banyak dan daun pisang yang ada tidak mencukupi. 

Emak saya jenis seorang yang lebih selesa bekerja dalam keadaan berdiri. Kerja jadi lebih cepat katanya. Setiap hari berdiri berjam-jam lamanya sepanjang proses membuat kuih. Saya yang muda remaja ni pun (perasan...) letih juga, sendiri berdiri pun letih, tengok mak saya berdiri lama-lama pun letih.

Pada awal tahun 2013 baru-baru ini, emak saya mengadu sakit lutut. Paling ketara semasa hendak solat. Seksa saya tengok keadaan emak waktu hendak sujud, dan ketika hendak bangun. Akhirnya emak terpaksa solat duduk di tepi katil. Aktiviti berniaga kuih juga semakin slow. Sebab emak dah tak boleh nak aktif macam selalu. Macam mana nk pergi pasar? Macam mana nk drive. Berjalan pun dah mula terdengkot-dengkot. Banyak order terpaksa ditolak.

Mula-mula emak buat tak tahu saja, tapi bila makin lama sakit semakin teruk, emak pergi dapatkan rawatan di hospital dan disahkan menghidap osteoarthritis. Macam biasa doktor akan bagi glucosamine. Selama hampir 2 bulan consume, tak banyak perubahan yang dirasakan. Emak cuba pula macam2 produk lain dan boleh kata tidak banyak memberi kesan.

Pada bulan 4 yg lalu, adik saya Maria yang juga usahawan Shaklee telah memberi Advanced Joint Health Tablet untuk emak saya makan. Setelah consume selama 1 bulan, saya lihat emak saya dah mula solat berdiri. Jalan pun semakin laju. Emak dah boleh dukung anak-anak saya tanpa masalah. Turun naik tangga macam biasa malah emak dah boleh membengkokkan lutut 180°! Bila saya tanya, mak dah tak sakit kaki ke. Dia jawab alhamdulillah dah xde sakit. Wah! Maknanya mak saya memang serasi consume AJHT.

Syukur alhamdulillah. Kawan-kawan emak pun pelik tengok emak aktif semula. Emak kata, apa pun semua dengan izin Allah. Kita kena usaha macam-macam ubat dan cara, yang paling penting berdoa supaya dipertemukan dengan ubat atau cara yang paling serasi dengan badan kita. 

Sejak daripada itu, emak terus mengamalkan AJHT dan Set Kesihatan Sendi dan Tulang Shaklee di samping supplement Shaklee yang lain.  Raya tahun ni kami lebih happy sebab emak boleh masak macam-macam hidangan untuk hari raya. Sempat juga emak tolong kami pasang lampu raya ketupat yang bersimpul seribu. :-) Alhamdulillah.

Thanks for reading!


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?  
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION  
AFFORDABLE PRICE and 
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...