Follow Us @kamharyatie

Tuesday 6 February 2018

YOUTH SHAKLEE - 100% Guarantee - Natural, Safe, Effective Anti-Aging Skincare



Assalamualaikum,

Saya sangat excited nak tulis posting tentang YOUTH ni. Ramai yang tahu, saya bukanlah jenis yang ada masalah kulit. Even saya pun jarang pakai skincare.

Cuci muka pun boleh kata jarang-jarang. Seminggu sekali belum tentu. Pakai Nutriwhite dulu pun tak habis-habis lagi. Erk! Tapi, saya lebihkan kepada penjagaan dari dalam iaitu nutrition untuk kulit.


Tapi, bila dengar saja YOUTH iaitu produk penjagaan wajah terbaru yang dilancarkan oleh Shaklee Corporation bulan Ogos 2017 tahun lepas, entah kenapa saya rasa sangat teruja. Sebab utamanya adalah, ia adalah salah satu dari rangkaian produk Shaklee dan ia telah dipatenkan.

Satu dunia dah tau, kesemua produk Shaklee adalah SELAMAT dan BERKESAN dan TIDAK MEMUDARATKAN untuk diambil bagi jangka masa yang panjang. Kesemua produk Shaklee telah pun melalui pelbagai jenis kajian dan penyelidikan bertahun-tahun sebelum ia dipasarkan.

Dan terbaru YOUTH skincare ni. Sangat superb! Haaaaa....meh saya nak cerita. Saya yakin, kalau anda baca entry ni sampai habis, anda sendiri akan rasa tak sabar nak try. Percayalah. Jom! Baca sampai habis tau!

Sistem penjagaan kulit anti-penuaan, YOUTH, telah diperkenalkan baru-baru ini semasa Business Leader National Conference 2018.

YOUTH skincare merupakan satu kejayaan besar dalam sains penjagaan kulit. Shaklee menjanjikan,  bukan sahaja akan meningkatkan kesihatan kulit secara dramatik dengan YOUTH, tetapi 100% dijamin mampu meremajakan kulit anda ke usia yang lebih muda dari usia sebenar.

Kajian dan penyelidikan yang dijalankan bukan setahun dua ye. Tetapi, Shaklee mengambil masa 8 tahun untuk mencari bahan-bahan yang paling semula jadi di dunia, yang mampu memberikan hasil anti-penuaan secara dramatik - tanpa bahan kimia yang berbahaya.

A big part of the challenge during those 8 years was to create a safe, effective, advanced anti-aging skin care program that would deliver fantastic results   –  and not sacrifice your health in any way for your looks.

Malah, Shaklee mempunyai senarai 'Free Of' (bahan kimia) terbesar bagi mana-mana syarikat penjagaan kulit, dan ini adalah satu kejayaan besar bagi Shaklee.

‘Free Of‘ 
(free of over 2,500 harmful chemicals and questionable ingredients).

You all takkan jumpa kesemua kandungan merbahaya ni dalam mana-mana produk YOUTH.

Kesemua kandungan di dalam set lengkap Youth Skincare by Shaklee ini telah dipatenkan.

 

Clinically Tested by World Class Skin Expert

Keberkesanan YOUTH dibuktikan melalui kajian dan ujian klinikal ni dijalankan oleh World-Class Skin Expert. Shaklee telah membawa masuk pakar-pakar yang berpengalaman lebih dari 20 tahun dalam bidang kecantikan kulit ni.

Ada antara mereka pernah berkerja dengan jenama A list antarabangsa seperti Estee Lauder, Yves Saint Laurent, Givenchy.

Ujian klinikal yang dijalankan menggunakan Skin Age Index yang mana ia mengkaji kehadiran tanda-tanda penuaan melalui data klinikal.

Tak Ada lagi dalam dunia ni mana-mana skin care company yang buat this Skin Age Index. But Shaklee did! Shaklee is the only company in the world yang buat this Skin Age Index.

Skin Agen Index bukan berdasarkan testimony atau feedback pengguna. And bukan juga macam Skin Analysis yang kita buat tu tau. yg mesin check tahap kulit kita. NO NO ! 😂

It's involve Mathematical Equation and Mathematical model from Scientific data, bukan berdasarkan feelings. Ni semua pakar kulit antarabangsa did the job.

Clinical Study Shaklee involved data > 100 womens, caucasians & Asians, 20 womens of each Age:

20 thn
30 thn
40 thn
50 thn
60 thn



Salah satu kajian dibuat adalah ke atas kedutan wajah (wrinkles). Skin Age Index ni mengukur sehingga kedalaman dan kepanjangan kedut tau! Punyalah detail.

Tanda-tanda penuaan yang dikaji adalah seperti:-
  • Kedutan dan garis-garis halus
  • Saiz pori-pori
  • Tona kulit
  • Kelembutan kulit
  • Tekstur kulit
  • Pigmentasi
  • Seri kulit
  • Kekenduran kulit
Result menunjukkan 100% daripada wanita yang mengikuti kajian ni terbukti kulitnya menjadi lebih muda berbanding sebelumnya, hanya dalam tempoh 7 hari sahaja dan 2/3 wanita berjaya menjadikan kulit lebih muda 10 tahun dari usia sebenar.

100% OKEH! Bukan 99.9%, tapi 100%. Saintis tu sendiri mengaku, belum pernah lagi diorang uji produk dapat tengok nombor 100 tu. Ini pertama kali dalam sejarah. Kesemua mereka yang diuji dan dikaji memberi kesan yang dramatik 1 dekad lebih muda dari usia.

Masa Business Leader National Conference baru-baru ni, Shaklee jemput saintis dan beautician yang terlibat sepanjang 8 tahun kajian YOUTH dijalankan. Mereka sendiri hampir giveup sebab susahnya nak capai standard yang Shaklee dah tetapkan.

Diorang ingat kajian 2-3 tahun macam dah ok. Tapi still tak meet standard. Akhirnya, selepas 8 tahun, bila dah betul-betul menepati segala standard Shaklee, baru lah ia release untuk dipasarkan.

Testimoni YOUTH

Ini antara testimoni pengguna yang telah menggunakan YOUTH.











Apa lagi KEISTIMEWAAN YOUTH skin care?

🌿 Produk YOUTH 100% vegan (boleh kira dengan jari hanya beberapa produk skincare Vegan saja di Malaysia ni kan)
🌿 Cruelty Free (Tiada ujian ke atas haiwan dijalankan)
🌿 Bebas daripada 2500 bahan kimia dan bahan penjagaan kulit yang berbahaya
🌿 Terbukti mempercepatkan pembaharuan sel kulit 10x ganda lebih cepat berbanding biasa
🌿 Hasil R&D selama 8 tahun untuk menghasilkan satu rangkaian penjagaan muka yang sesuai untuk semua jenis kulit dan semua peringkat usia
🌿 Digunakan oleh CEO Shaklee Corp sendiri sepanjang proses R&D dijalankan
🌿 Hipoalergenik
🌿 NON-comedogenic
🌿 Diuji oleh ahli Dermatologi dan Oftalmologi
🌿 Ada 8 patents ke atas formula-formulanya


Apa Bahan dalam Skincare YOUTH sehingga ia menjadi sangat berkesan?

YOUTH merupakan satu revolusi dalam dunia kecantikan dan penjagaan kulit. Setiap produk YOUTH diformulasi secara spesifik untuk menangani pelbagai faktor penuaan, samada lifestyle anda, kerosakan persekitaran atau penuaan semulajadi.

Kesemua produk YOUTH menggunakan 100% dari tumbuh-tumbuhan botani alam semulajadi.


Jom kita tengok detail fungsi setiap satu bahan yang digunakan dalam produk YOUTH.

Polifenol Muscadine Grape melindungi dan memperbaiki DNA sel dan menghalang kerosakan kolagen dan elastin
Digabungkan dengan Lotus Japonicus Extractmengaktifkan protein youth yang penting untuk penjanaan semua sel bagi menghasilkan lebih kolagen, elastin dan fibrilin.

Apple Stem Cell Extract – apple cell merupakan sel yang hampir sama dengan sel kulit manusia. Ia mengaktifkan dan mempercepatkan pembaharuan sel kulit untuk kulit kelihatan lebih muda. Ia juga mengekalkan serta memperbaiki tisu kulit supaya anda kelihatan lebih berseri dan lembut lebih lama.

Schisandra Chinensis Fruit Extract – berfungsi untuk menyokong struktur kulit muda dan menyuburkan kulit dengan vitamin semulajadi dan antioksidan. Secara tradisional di gunakan di China, Jepun dan Korea untuk melegakan dan menenangkan keradangan dan kegatalan kulit.


    Vital Repair+ (Vitamins, Botanicals) – memberikan nutrien anti-oksida dan vitamin-vitamin penting untuk menghalang radikal bebas yang merosakkan kulit dan menggalakkan tumbesaran sel sihat.

     


    Apa Produk yang ada dalam Set Skincare YOUTH ni?

    Terdapat 6 produk utama di dalam set penjagaan kulit YOUTH ni iaitu:-


    🌸 LUMINOUS GEL OIL CLEANSER

    3-dalam-1, tidak mengandungi sabun, pH-seimbang, cleanser ini menggabungkan campuran vitamin yang dipaten dan polifenol serta alga untuk memperhalus dengan lembut, menyuci dan menyediakan kulit anda untuk langkah seterusnya.

    🌿 Bahan-bahan utama:
    Vital Repair+, Muscadine Grape Extract, Ekstrak Alga Hijau yang Menghaluskan


    🌸 PERFECTING SKIN TONER

    Bebaskan kulit anda dari sel-sel kusam dan ejen pencemar persekitaran. Membersihkan sel kulit mati, menghidratkan dan membekalkan nutrisi bersama campuran vitamin penting, polifenol dan bahan-bahan botanikal yang berpaten untuk kulit yang lebih berseri.

    🌿 Bahan-bahan utama:
    Vital Repair+, Muscadine Grape Extract, Ekstrak Alga Hijau yang Menghaluskan


    🌸 YOUTH ACTIVATING SERUM

    Youth Activatingg Serum mengandungi 10 kali ganda bahan aktif untuk memulakan langkah pembaharuan sel yang kritikal. Terdiri daripada campuran vitamin, polifenol dan YOUTH Complex yang berkesan, ia menggalakkan penghasilan kolagen dan oembaharuan pada peringkat sel, membuatkan kulit anda lebih muda dan mencapai keremajaan dan keserian terunggul.

    🌿 Bahan-bahan utama:
    YOUTH Complex dengan Apple Cell, Lotus Japonicus, Vitamin A



     ðŸŒ¸ AGE DEFENSE MOISTURISER - SPF 50

    Perlindungan untuk kulit lebih bukan sahaja daripada sinaran matahari. Tetapi ia adalah pelindung matahari berspektrum luas SPF 50 UVA/UVB. Vitamin dan nutrien botani melembapkan kulit dan menambahbaik penampilan kulit secara menyeluruh.

    🌿 Bahan-bahan utama:
    SPF 50, Vital Repair + Complex, Muscadine Grape Extract



    🌸 ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM - LIGHT

    Ekstrak Alga Marin, Muscadine Grape dan Lotus Japonicus, serta anti oksida yang lain menggalakkan proses pembaharuan sel kulit anda semasa anda tidur. Campuran botanikal khas membantu merangsang penghasilan kolagen dan elastin, membuatkan kulit anda kelihatan lebih muda, licin dan cerah.

    🌿Bahan-bahan utama:
    Vital Repair + Complex, Schisandra Chinesis, Lotus Japonicus



    🌸 RADIANCE C + E

    Dos sebanyak 20% vitamin C tulen yang berpaten dan vitamin E serta ekstrak sel raspberi membantu menegang, mencerah dan mengurangkan kehadiran garisan halus dan kedutan.
    Radiance C+E megurangkn tompok usia, melicinkan tekstur kulit dan memperbaiki tona kulit secara keseluruhan.
    Kapsul ini adalah berasaskan tumbuh-tumbuhan, vegan, 100% biodegradasi dan diforumulasikan tanpa bahan pengawet.

    🌿 Bahan-bahan utama:
    20% Vitamin C Tulen, Vitamin E, Raspberi.


      Amacam? Clear kan semua ingredients dalam semua produk YOUTH? Kalau tanya saya, memang saya sangat yakin dengan skin care ni. Shaklee kalau keluarkan produk memang high standard. Dan CEO Shaklee sendiri adalah orang pertama yang akan test kesemua produk keluaran Shaklee.

      YOUTH secara rasmi akan mula dijual pada Marc 2018. Sekarang bagi kami business leader ni try dulu ye. Kalau nak preorder, boleh contact saya.

      Berminat untuk cuba?
      Hubungi saya untuk Preorder:




      No comments:

      Post a Comment