Follow Us @kamharyatie

Friday 16 February 2018

#ShakleeBLNC2018 - Shaklee Busines Leader National Conference 2018



 

Alhamdulillah, tahun ini sekali lagi saya mendapat jemputan dari Shaklee untuk menghadiri Business Leader National Conference 2018.


Tak semua leaders dapat jemputan ni tau. Hanya mereka yang layak based on business performance masing-masing. So, rasa sangat bertuah sebab terpilih.

 Kali ni kami pergi naik kereta baru adik saya Master Maria Firdaus. Kereta ni adalah kereta kedua yang mereka beli dengan CAR BONUS SHAKLEE.

 Best jugak ye duduk belakang, rasa macam bos. Hehehe...

Kami sampai awal, so ble mingle around dengan business leaders yang lain. Sambil breakfast, sambil discuss tentang bisnes, issues, challenges masing-masing.

Macam biasa, kalau ada event, Shaklee memang sentiasa sediakan free vitamin untuk kami semua. Vitamin yang sesuai untuk aktiviti pada hari tersebut. So untuk BLNC2018 kali ni, kami dapat:
  • Omega Guard
  • B-Complex
  • CoQ-Trol Plus
Semua vitamin ni untuk pastikan kami sentiasa bertenaga sepanjang event berlangsung.

BLNC18 kali ni dihadiri lebih dari 1000 Shaklee Business Leaders.

CEO Shaklee, Roger Barnett atau panggilan manja Abang Roger :). Beliau tak dapat attend BLNC18 kali ni. So live streaming from US.

Ucapan dari Helen Lam, President Shaklee Malaysia.

Helen explain potensi jangka panjang industri dalam penjagaan kesihatan.  Industry yang telah memberi impak kepada ekonomi negara dan rantau ASEAN.


Industri Kesihatan telah menjadi trend di seluruh dunia dan industri ini kini mencecah sehingga RM13 trilion (AS$3.7 trilion) dan ia jelas menunjukkan sektor industri kesihatan terus berkembang pesat dan mampu bertahan untuk jangka masa panjang.

Dan SHAKLEE adalah LUBUK EMAS bagi mereka yang ingin berjaya di dalam bisnes. Memang dah terbukti pun. So amacam? Siapa yang dah memang ahli tu, jom kita buat bisnes! It's the right time to start!

Seterusnya adalah sessi dengan Les Wong, Vice President Shaklee USA. Kalau nak tau, beliau ni dah bekerja dalam Shaklee Corporation sejak 40 tahun lalu. Kiranya antara staff pioneer dalam Shaklee.

Les Wong bertanggungjawab dalam kebanyakan Research and Development (R&D) produk Shaklee. Dan dah lebih 40 tahun jugak beliau jadi pengguna tegar produk Shaklee.
.
Umur beliau sekarang dah 68 tahun, tapi nampak sihat cergas bertenaga, macam umur 40 an! Kalau tengok live lagi amazing, body dia punyalah fit! Orang umur 30an pun kalah!
.
Pada usia yang macam ni, beliau masih sihat dan awet muda dan sangat bersemangat dengan karier die membantu jutaan manusia untuk hidup dengan lebih sihat apabila mengamalkan supplement Shaklee disamping gaya hidup sihat.


Les Wong share dengan kami, Shaklee dah bekerjasama dengan NASA sejak berpuluh tahun yang lepas untuk hasilkan suplemen ASTRO-ADE yang membantu para angkasawan NASA untuk kekalkan kesihatan masa di angkasa. 

Yelah kat angkasa ada kan ada limitation air dan makanan berkhasiat. So angkasawan sangat perlukan suplemen untuk support nutrisi mereka. 

Kalau anda nak tahu, apabila angkasawan balik ke bumi, transition tekanan secara drastik akan menyebabkan darah manusia menjadi pekat. Dan kebiasannya, semua angkasawan akan pengsan dan dimasukkan ke hospital dalam tempoh tertentu sehingga mereka sedar.

Dan Shaklee telah mencatat sejarah apabila dengan pengambilan suplemen ASTRO-ADE, angkasawan tidak pengsan, malah segar seperti biasa.

Kalau nak tahu, produk PERFORMANCE DRINK Shaklee sekarang ni adalah hasil dari kajian saintis Shaklee dan NASA sebelum ni. 

Ia minuman elektrolit yang membantu kekalkan hidrasi badan dan bagi tenaga.  Sebab tu lah kalau kita amalkan Performance Drink especially masa bersahur dan berbuka puasa, kita akan rasa sangat energetic! So, make sure korang amalkan Performance Drink tu ye.

Dan yang kami bangga sangat, Shaklee ada team yang terdiri daripada Atlet bertaraf dunia yang jadi pengguna setia Shaklee. 

Shaklee officially telah menjadi penasihat nutrisi untuk atlit-atlit antarabangsa.

Para atlit dunia yang mengamalkan produk Shaklee dah menang banyak medal tau!

Shaklee always supporting ELITE, WORLD-CLASS ATHLETES with HIGH QUALITY SHAKLEE NUTRITION.

Salah satu sebab kenapa para atlit suka sangat dengan produk Shaklee. Anda tau kan banyak kes atlit kena tarik balik medal sebab cek urin ada dadah. Sebenarnya bukan diorang ni ambil dadah. 

Tapi sebab diorang consume suplemen yang bersifat sintetik. Suplemen sintetik mengandungi bahan-bahan yang tidak sepatutnya manusia consume dan dadah salah satunya. 

Suplemen bagi seorang atlit dah jadi satu kewajipan bagi diorang selain dari pemakanan seimbang. Sebab tu kalau atlit yang ambil suplemen Shaklee, diorang tak risau dah. Suplemen SHAKLEE 100% NATURAL.

Sempena BLNC2018 kali ni, dilancarkan produk terbaru Shaklee, set penjagaan kulit YOUTH dan juga CoQ-TROL PLUS.

YOUTH ni replace Nutriwhite. nak tau apa yang bestnya YOUTH, jemput baca link di bawah.

YOUTH SHAKLEE - 100% Guarantee - Natural, Safe, Effective Anti-Aging Skincare (sila klik)


Untuk info lanjut tentang CoQ-Trol Plus pula, jemput baca link di bawah.

CoQ-Trol Plus - Antioksida Dalam Penghasilan Tenaga (sila klik)


Dan produk Shaklee yang ditunggu-tunggu oleh pengguna tegar Shaklee selama hampir 3 tahun. ADVANCED JOINT HEALTH dan ZINC COMPLEX akan kembali. Kali ni dengan formula yang lebih baik dari sebelum ni. Exact tarikh akan diberitahu kemudian. Yeay!

BB CREAM, EYE CREAM dan PREMIUM 3D MASK antara rangkaian YOUTH yang akan masuk ke Malaysia tak lama lagi.
Then sessi yang ditunggu-tunggu adalah announcement tentang rewards yang menanti semua Usahawan Shaklee untuk next Fiscal Year. 
Ada banyaakkk sangat rewards yang kami boleh grab untuk next year. 

 Antara yang paling best, FREE TRIP to Shaklee Global Conference 2019 in Las Vegas & Shaklee HQ di Pleasanton, California, USA.

Untuk trip Asia, kita akan ke Phuket, Thailand.

Ni salah satu dari Star Achiever Award for next cycle. Jadi mata duitan kejap...😆. Sangat teruja dengan offer yang Shaklee announce ni.

Masa break tengah hari, sebelum lunch, kami pergi ke booth YOUTH. Kami boleh try dan rasa sendiri keistimewaan produk ni.

Kami dapat peluang untuk buat free skin analysis dengan Mesin Teknologi Tinggi 'Facial Analysis'. 
Mesin ni mampu menganalisa jenis kulit, masalah kulit, dan analyze kesihatan kulit kita adakah sesuai dengan umur, lebih muda atau lebih tua. 

Lepas analyze, mesin ini akan keluarkan report terperinci tentang kulit wajah kita based on kriteria berikut:
Umur Kulit
Peringkat Sebum (Kelenjar minyak)
Peringkat Kelembapan
Kedutan
Pigmentasi
Keanjalan
Jenis Kulit
Level Bakteria Kulit Berjerawat
Kondisi Liang Roma
Tompok UV
Tona Kulit

Lepas tu, kita bawa report tu kepada nutritionist untuk diorang explain secara detail dan advise apa yang perlu untuk resolved sebarang masalah kulit muka.

Lagi best, Shaklee akan sediakan mesin ni di HQ Shaklee berlokasi di Sunway GEO dan di semua  cawangan Shaklee diseluruh negara. Just imagine berapa banyak yang Shaklee dah laburkan untuk beri yang terbaik kepada pelanggan. Nanti sesiapa saja yang nak buat analisa kulit, boleh je pergi ya.

Tagline Shaklee yang memang win. LOOK YOUNGER LONGER.

Amacam? Boleh jadi duta produk tak?

With my beloved sister Master Maria yang banyak bantu saya sepanjang penglibatan saya dalam Shaklee. Insyallah, dengan Shaklee, kami akan still maintain awet muda, sihat dan cergas macam ni walaupun umur dah masuk 4 series ke, 5 series ke, 6 series ke. Eh!

Shaklee bagi surprise kat kami harini dengan menghadiahkan kami semua sekaki payung YOUTH.

Lepas lunch dan solat Zuhur, sessi petang disambung dengan sessi bersama Chris Kyroe, Vice President, Beauty Research and Development, iaitu yang bertanggungjawab membangunkan produk YOUTH. 

Beliau share macam mana team YOUTH ni hampir give up sepanjang 8 tahun menjalankan R&D YOUTH. Hampir give up sebab susahnya nak capai standard yang Shaklee tetapkan. Knowing Shaklee, memang sentiasa tekankan the highest quality srandard in the world.

Sessi seterusnya adalah TESTIMONY pengguna YOUTH. Kali ni real testimoni dari Malaysian local consumer. Orang yang pertama kena test dulu, biasanya para Masters lah. Diorang kena test dulu, then baru lah kitorg business leader yang try.

Lepas tu baru release untuk customer lain. Ha, macma tu lah Shaklee. Test semua direct atas manusia tau! Tak payah guna haiwan. In fact, kitorang yang memang pengguna tegar Shaklee yang kena test dulu sebelum release kepada orang lain.

Actually, masa soft launch YOUTH, semua busines leader dapat 2 kuota untuk beli full set YOUTH dengan harga yang sangat murah. Kami dapat penjimatan hampir RM500 tau! 

Disebabkan sambutan yang sangat luar biasa, Shaklee tambah kuota jadi 4 set setiap Seorang. Itu pun habis jugak! 

Masa pick-up YOUTH, sempat hug-hug dengan x-roomate saya masa kat UPM dulu, Ida. Ibu hebat ni! Masa study dulu, kulit muka Ida kusam sangat. Maklumlah, minah rempit 😆. Aktif plak tu kene panas. Memang terbakar kulit.

Kali ni jumpa Masyaallah. Licinnya kulit muka Ida. Flawless gitu! Makin muda! Sok anak dah besar, jalan dengan anak mesti orang ingat kakak. Kitorang ni sama, the only one and the most beautiful lady in the family. Sebab anak kitorang semuanya hero. 😝.

Pastu kitorang sama-sama jenis yang simple. Kalau nak p keje, kitorang boleh bersiap dalam masa 15 minit je tau! Maklumlah, tiada istilah mekap dalam hidup kitorang.

Kami fokus amalkan penjagaan nutrisi dari dalam. Alhamdulillah setakat ni memang berhasil. So, tepek bedak baby je pun takde masalah. Janji rock! Ekekeke....


Bersama Kak Hafizah Mahfoz, salah seorang business leader hebat dalam Superstar Mommy Shahab Empire. Kitorang sama tempat kerja. Tengok kulit muka Kak Fiza, flawless sangat. Beza sangat dari masa saya kenal dia dulu. Kalau nak tau, Kak Fiza ni umur dah 40 series tau!

Bersama sebahagian dari LAT Family under Master Ira.

Team GLC under Master Laila.

Alhamdulillah, berakhir nya BLNC 2018. Overall, BLNC kalini memang best sangat! Next National Conference in July 2018. Yang ni open untuk semua ahli Shaklee.

Anda nak jadi sebahagian daripada Leaders yang dah berjaya dalam Shaklee bersama kami team Superstar Mommy Shahab Empire? 
Boleh contact saya terus ya. Let's be part of us!

Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan secara part time atau full time?
Hubungi saya untuk:
Free Consultation
Affordable Price
Business Opportunity With Shaklee!!! 
 




No comments:

Post a Comment