Follow Us @kamharyatie

Sunday 23 December 2018

MY 7 DAYS DETOX MEAL PLAN



Alhamdulillah. Finally berjaya jugak habiskan detox 7 hari ni. Walaupun hanya 7 hari, tapi dia punya struggle untuk ubah gaya pemakanan kita tu, not that easy. Especially bila kita kene makan sayur-sayuran yang mentah tanpa dimasak.

Itulah yang ramai orang tak sanggup nak buat. Tapi sebab niat saya untuk lebih sihat, so kita wajib ikhtiar untuk sentiasa menjaga tubuh badan kita supaya dalam keadaan yang baik.

For those yang belum tahu apa maksud detoks, boleh refer kat sini ye:

Detoks! Kaedah Mengeluarkan Racun Dari Badan (sila klik)


Actually, kalau buat sorang-sorang, saya rasa saya akan ke laut. Hahaha....sebab tu lah saya join #ProgramDetox. Bila buat ramai-ramai, aura dan semangat tu lain macam. Nak nak bila, sorang-sorang dok update progress. Tercabar okeh!

Kali ni, saya just nak share meal plan yang saya ambil selama 7 hari dalam program detox ni sebagai panduan buat anda. Jom tengok!


DAY 1 - FIBRE

Hari pertama ni, kene start dengan consume Fibre SAHAJA. Tujuan nya untuk menyingkirkan sisa pepejal dalam badan dan mengawal pergerakan usus kita. Ha....jangan main-main tau, badan kita ni pun banyak dengan sisa-sisa pepejal yang tak perlu.



DAY 2 - SOUP

Hari kedua, sup sayur. Tujuannya untuk flush semua lemak yang ada dalam badan kita ni.


DAY 3 - COLOUR

Hari ketiga, kene ambil sayur-sayuran dan buah-buahan yang berwarna-warni. Vitamins dan minerals dari rainbow fruits and vegetables membantu mengaktifkan enzim detox dan mencegah dari berlaku sebarang kerosakan sel.


DAY 4 - ENERGY

Hari keempat, dah boleh start ambil protein. Tapi, kene ambil protein berasaskan tumbuh-tumbuhan sahaja. Bukan protein haiwan ye. Sebab protein yang terbaik adalah dari sumber tumbuh-tumbuhan. 

Dan protein dari tumbuh-tumbuhan akan meningkatkan jisim badan (muscle) tanpa lemak. Apa lagi, ESP la jawapannya. Yang bestnya, minum protein ni, badan tetap energetic. Pastu takde rasa lapar pun.


DAY 5 - VITALITY

Stay sharp, boost mental focus and regain your vitality through the Detox plan!


DAY 6 - CARB

Tu dia, akhirnya dapat makan nasi. Tapi, karbo ni kita kene kawal. Kalau nak maintain berat badan dan nak dapatkan kesihatan yang optimum, we have to control carbo intake.


DAY 7 - A FRESH START!

And finally, kita dah boleh makan macam biasa. Tapi portion makan tu kita follow as servings size yang ditetapkan ikut jadual Shaklee bagi.


Yang paling penting, selain follow meal plan Shaklee ni, Set Detox Shaklee tu WAJIB consume tau. Sebab kesannya lebih power daripada kita sekadar jaga makan sahaja.


Actually, ada 11 jenis makanan yang paling powerful membuang toksin dari dalam badan kita. Nak tahu apa dia? Jemput baca di sini: 

11 Jenis Makanam Utama Detox Tubuh (sila klik)







~~~~~~~ Thanks for reading ~~~~~~~

Berminat untuk mendapatkan SET DETOX SHAKLEE sekarang?
Anda boleh dapatkan secara online di sini:

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=4f7127cb2615c3119d5401089185c7cc
 Atau
 Jika anda perlukan maklumat lebih lanjut, sila hubungi saya! 
Saya akan bantu anda. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan secara part time atau full time?
Hubungi saya untuk:
Free Consultation
Affordable Price
Business Opportunity With Shaklee!!! 


No comments:

Post a Comment