Follow Us @kamharyatie

Thursday 5 September 2019

Kenapa Saya Mudah Terkena Jangkitan?





Selalu selsema?

Selalu batuk?

Kerap MC?

  Orang lain demam, anda pun demam?

Tahukah anda, badan kita bergantung sepenuhnya kepada sistem pertahanan badan (imun sistem) untuk mempertahankan badan kita secara semulajadi daripada dijangkiti kuman (bakteria, virus seperti H1N1, Avian Flu, SARS, demam dan selsema).

Dan tahukah anda, Allah telah menciptakan manusia dengan sistem pertahanannya sendiri. Bermakna, tubuh badan kita sendiri mampu melawan segala virus, bakteria dan kuman yang masuk ke dalam badan.

Kita tidak akan dijangkiti sebarang penyakit  kalau sistem imun badan kita kuat dan pada tahap maksimum. Dan kita tak perlu pun ambil sebarang bantuan luar (ubat hospital) untuk melawan semua virus atau bakteria yang masuk dalam badan.

Nak tau macam mana sistem pertahanan badan kita berfungsi? Jom tengok video comel ni.


Amacam? Power kan badan kita ni sebenarnya. Tapi.... kenapa kita ni masih lagi mudah dijangkiti? Pernahkah anda tertanya-tanya, kenapa anda mudah dan kerap jatuh sakit? Dalam sebulan tu kerap sangat amek MC. Kenapa?


Punca Sistem Imun Lemah  

Sebenarnya, bukan mudah nak maintain sistem imun yang sihat pada zaman sekarang ni, seriously sangat mencabar. Ada banyak punca yang menyebabkan imun sistem badan kita semakin lemah sehingga tak mampu untuk mempertahankan diri sendiri. Cuba cek, adakah anda termasuk di dalam kategori di bawah:




Kerap Mengembara

Pendedahan kepada kuman dari jarak yang dekat serta berada di dalam persekitaran yang tertutup, bernafas dalam udara yang sama, kesan jet lag dan keletihan daripada perjalanan pergi dan balik dari lapangan terbang “menghentikan” gen yang berkaitan dengan sistem imun. 

Ini bermaksud mereka yang kerap mengembara tidak mendapat perlindungan yang sempurna terhadap penyakit seperti mereka yang kurang kerap mengembara.

Pesakit Ulser Mulut

Kerap dijangkiti ulser mulut merupakan salah satu tanda kekurangan nutrien tertentu yang dapat melemahkan perlindungan imun badan anda. 

Pekerja Syif Malam

Bekerja pada waktu malam akan menjejas keupayaan jam biologi badan anda untuk mengawal tindakbalas imun. Menurut penyelidik di Institut Kesihatan Mental Douglas University dan McGill University.3 Gangguan pada jam biologi badan secara tidak langsung akan menyebabkan masalah kesihatan untuk jangka masa panjang. 

Kerap Tidur Lewat

Kurang tidur akan menjejaskan sistem imun, menyebabkan badan anda kurang menghasilkan sitokin - sejenis protein yang melawan jangkitan kuman, yang dihasilkan dan dibebaskan semasa tidur. Kajian menunjukkan bahawa mereka yang kurang tidur lebih mudah jatuh sakit apabila terdedah kepada virus dan mungkin mengambil masa yang lebih lama untuk pulih.

Penggemar Makanan Manis

Pengambilan gula yang berlebihan mengehadkan sel-sel imun daripada melawan bakteria. Paras gula darah yang tinggi daripada biasa akan memberi tekanan kepada badan dan menyebabkan sel-sel imun anda berada dalam keadaan ‘koma’. Kesan ini berterusan selama beberapa jam selepas menikmati beberapa jenis minuman dan makanan yang manis.

Faktor Penuaan

Apabila umur semakin meningkat, sel-sel imun anda akan menjadi kurang aktif dan bertindak lebih lambat terhadap patogen, mendedahkan anda kepada jangkitan dan penyakit, serta mungkin mengambil masa yang lebih lama untuk penyembuhan yang menyeluruh.

Stress

Stress dari segi mental dan fizikal secara automatik akan melemahkan imun sistem badan kita.



Interferon Membantu Meningkatkan Sistem Pertahanan Tubuh Secara Semulajadi


Anda dah tengok video di atas tadi kan. Apabila sel-sel kita diserang oleh virus, ia mengaktifkan satu bahan yang dipanggil INTERFERON.


Interferon ni ibarat alarm. ia akan membunyikan alarm untuk mengaktifkan semua antibodi dan sel imun dalam badan kita untuk bangun dan melawan segala patogen atau bendasing yang masuk.

Hampir setiap sel dalam badan kita membina interferon. Terdapat tiga jenis yang utama iaitu:
1) Interferon-alfa
2) Interferon-beta
3) Interferon-gamma

Sel-sel dalam tubuh badan yang telah diserang virus atau kuman lain mengeluarkan interferon-alfa dan interferon-beta sebagai isyarat amaran (penggera) kepada sistem imun kita.


Ini mencetuskan sel-sel imun yang dipanggil sel-sel darah putih untuk melepaskan interferon-gamma untuk melawan dan memusnahkan kuman tersebut.
Bagi anda yang kerap dan mudah jatuh sakit, interferon di dalam badan anda sebenarnya lemah dan tidak berfungsi dengan baik. Umpama seorang Jeneral yang tak mampu nak kerah tentera-tenteranya pergi berperang. Jadi, anda perlu buat sesuatu untuk memastikan interferon tersebut menjalankan tugasnya supaya sistem pertahanan badan anda lebih kuat.



Bagaimana meningkatkan tahap interferon dalam badan

Pada tahun 1954, Dr. Yasuhiko Kojima, seorang pakar imunologi terkemuka di dunia telah berjaya menemui formula untuk meningkatkan tahap interferon dalam tubuh manusia. Beliau telah melakukan lebih daripada 40 tahun penyelidikan yang melibatkan pemeriksaan, pengujian dan penilaian terhadap lebih daripada 200 jenis herba.
Beliau kemudiannya mencipta gabungan 4 jenis ekstrak daripada tumbuhan untuk merangsang interferon yang telah dipatenkan dan terbukti secara klinikal.

Ekstrak tumbuhan perangsang interferon ini membantu:
1) meningkatkan penghasilan interferon semulajadi tubuh badan
2) mengaktifkan pertahanan sistem imun dengan pantas
3) menggerakkan pasukan "kesan dan musnah" sistem imun

Ekstrak tumbuhan yang dikenalpasti menjadi perangsang kepada interferon ialah:

Biji Labu – Merangsang pengeluaran interferon semulajadi di dalam tubuh serta membantu menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser.

Putik Bunga Honeysuckle Jepun – Menentang pencerobohan virus dan kuman.

Bunga Safflower – menghasilkan dan memperkuatkan keupayaan makrofaj serta memusnahkan virus dan kuman.

Biji Plantago Asiatica – Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun.lantago

Kerana keberkesannya, akhirnya, gabungan 4 bahan botani tadi dipilih untuk menghasilkan satu-satunya interferon semulajadi di dunia yang hanya boleh didapati di Shaklee, iaitu...

Nutriferon® Granules!




Testimoni Nutriferon








Kenapa WAJIB beli dengan Mommy Shahab?

Saya adalah pengguna tegar kesemua produk Shaklee sejak 6 tahun yang lalu selepas bersalin anak yang ke-3. Sekarang, seluruh ahli keluarga saya sendiri menggunakan semua produk Shaklee. Nutriferon antara produk yang sentiasa ada dalam mode standby di rumah.

Setiap kali saya atau anak-anak demam, seboleh-boleh kami elak daripada bergantung kepada ubat hospital. Kami akan ikhtiar dengan suplemen dahulu. Dan of coz, Nutriferon adalah perisai keluarga kami. Demam akan sembuh dengan cepat biasanya dalam tempoh 2 hari sahaja.

5 tahun lalu, saya sendiri experience bila anak demam lebih 2 minggu tidak kebah-kebah. Warded di hospital dan terpaksa tukar antibotik 2 kali, masih belum kebah.

Saya mencari jalan untuk bantu meningkatkan semula imun sistem badan anak supaya badan dia sendiri yang melawan segala virus, bakteria dan kuman dalam badan.

Akhirnya dengan ikhtiar NUTRIFERON, tak sampai 3 hari, demam pun kebah dengan izin Allah. Jemput baca kisah anak saya di sini.

Demam Berpanjangan. Rawatan Alternatif Semulajadi. (sila klik)


Jangan bergantung kepada ubat ye. Mencegah lebih baik dari merawat. :)


~~~~~~~ Thanks for reading ~~~~~~~

Berminat untuk mendapatkan NUTRIFERON sekarang?
Anda boleh dapatkan secara online di sini:

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=95e81a0bb2b71ef415a6c9d2ee68d6a7
 Atau
 Jika anda perlukan maklumat lebih lanjut, sila hubungi saya! 
Saya akan bantu anda. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan secara part time atau full time?
Hubungi saya untuk:
Free Consultation
Affordable Price
Business Opportunity With Shaklee!!! 


No comments:

Post a Comment