Follow Us @kamharyatie

Thursday 5 December 2013

Rahsia Bagaimana Memilih Suplemen Omega-3 Yang Berkualiti Tinggi?



Omega 3 adalah asid lemak penting yang mengandungi EPA dan DHA yang sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda. Namun tubuh manusia tidak boleh menghasilkan EPA dan DHA ini dan kita perlu mendapatkan sumber EPA dan DHA dari sumber makanan dan juga supplement. 

 Antara khasiat Omega Guard Shaklee 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
Ada banyak produk-produk berasaskan omega-3 di pasaran. Tapi adakah anda tahu cara bagaimana untuk memilih suplemen omega-3 yang betul-betul berkualiti tinggi? Saya akan berkongsi dengan para pembaca tips yang saya dapat dari sumber www.multivitaminguide.org.


1. TINGGI KANDUNGAN DHA

Pastikan suplemen omega-3 yang anda ambil mengandungi komponen DHA yang tinggi. Kebanyakan kapsul minyak ikan mengandungi 1000 mg omega-3. Walaubagaimanapun, tidak semua jenama setanding dengan Omega Guard Shaklee.  

Omega-3 dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 x lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan yang tulen. Omega Guard Shaklee sangat berbeza daripada produk omega-3 di pasaran kerana. 

Ia satu-satunya minyak ikan omega-3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA. Pastikan setiap hidangan omega-3 yang anda ambil mengandungi sekurang-kurangnya 500 mg DHA setiap hari untuk mendapatkan kesan yang optimum. 





2. KETULENAN

Tahukah anda, Omega-3 di dalam kapsul yang dijual di pasaran sebenarnya mempunyai kebaikan dan juga keburukan. Kebaikannya adalah khasiat yang disalurkan kepada tubuh. 


Malangnya dalam masa yang sama, memberi kesan yang buruk kepada anda kerana anda berisiko menerima sisa toksik dan bahan-bahan tercemar daripada minyak ikan tersebut.

Omega-3 yang tidak tulen, dikesan mengandungi toksik, seperti plumbum, arsenik, kadmium, lead, dan merkuri, dan juga bahan buangan industri seperti PCB and dioksin. 


Omega Guard Shaklee adalah bebas toksik. Ia dihasilkan daripada kaedah penyulingan 3 peringkat berteknologi tinggi ultratulen bergred farmaseutikal berteknologi terkini untuk menyingkirkan sisa toksik dan bahan-bahan merbahaya.
 



Kaedah utlratulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengekstrak     omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.

Pastikan juga omega-3 dihasilkan daripada ikan yang ditangkap dari kawasan perairan di bahagian  Selatan Khatulistiwa.  
Kenapa? Ini sebabnya:

90% populasi dunia tinggal di bahagian hemisfera Utara.  Hampir setiap hari, negara-negara industri di bahagian Amerika Utara, Eropah, dan Asia membuang sisa-sisa toksik ke dalam sungai, dan air yang telah tercemar ini akan mengalir ke laut. 

Bagaimanapun, arus laut dunia dari  bahagian utara beredar di dalam hemisfera utara dan tidak merentasi Khatulistiwa.


Hasilnya, air laut di dalam kawasan hemisfera selatan adalah lebih bersih daripada bahagian hemisfera utara. Semakin jauh ke arah selatan, air laut adalah semakin bersih. Pastikan omega-3 datang dari ikan-ikan yang ditangkap dari bahagian selatan khatulistiwa.
 


Peta di atas menunjukkan arus laut dunia.  
Terdapat 2 jenis arus, iaitu arus panas dan arus sejuk.
Minyak Omega-3 dalam Omega Guard Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berarus sejuk, iaitu di bahagian selatan khatulistiwa.


Pastikan juga, pengeluar produk minyak ikan Omega-3 mempunyai Certificate of Analysis yang telah disahkan oleh makmal kajian mereka sendiri. Shaklee memiliki makmal kajian dan penyelidikan mereka sendiri di Hayward, California, dan makmal kedua di bina di Stanford University in Palo Alto, California.


Certificate of Analysis menunjukkan tahap elemen toksik di dalam produk akhir sebelum ianya dipasarkan. Anda kena pastikan ujian terhadap merkuri, PCs dan dioxin adalah negatif. 

Sesetengah pengeluar produk minyak ikan tidak akan mengeluarkan certificate tersebut kerana mereka tidak memenuhi ciri-ciri minyak ikan yang tulen. Mereka juga mengeluarkan suplemen dengan membeli dari mana2 makmal dan meletakkan label jenama mereka.

Untuk pengetahuan para pembaca, syarikat pengeluar suplemen tidak diwajibkan untuk menjalankan kajian klinikal ke atas produk-produk makanan tambahan. Tetapi berbeza dengan Shaklee, Shaklee adalah satu-satunya syarikat pengeluar suplemen yang menjalankan kajian klinikal ke atas setiap produk mereka.

Sila klik di sini untuk mengetahui proses dan flow bagaimana Shaklee menghasilkan setiap produk mereka. Setiap produk yang dikeluarkan mempunyai Certificate of Analysis nya sendiri.


3. VALUE FOR MONEY

Selepas shortlisted senarai produk omega-3 yang terbaik  yang mengandungi DHA dan tahap ketulenan yang tinggi, pastikan anda pilih produk yang mempunyai harga yang munasabah. Cara untuk mengetahui adalah sangat mudah. Lihat pada harga sebotol dan bahagi jumlah DHA yang terdapat di dalam setiap botol.



Jika anda tahu harga produk omega-3 dari jenama lain, anda sendiri boleh bandingkan dengan Omega Guard Shaklee. Senang kan! DHA omega-3 adalah salah satu daripada nutrisi suplemen yang sangat diperlukan oleh tubuh.

Tak kira samada anda nak meningkatkan kesihatan jantung, mengurangkan kesakitan sendi, meningkatkan daya memori atau mengurangkan masalah alahan, hanya ambil 500 mg hingga 600 mg DHA omega-3 setiap hari, dan insyaallah akan membantu anda bebas dari masalah-masalah kesihatan tersebut. 

Semoga ilmu yang saya kongsikan ini akan memberi manfaat dan sedikit sebanyak membantu anda membuat pilihan yang tepat dalam memilih suplemen omega-3.  Pastikan omega-3 sebagai salah satu suplemen wajib untuk anda dan keluarga.

~~~~~~~ Thanks for reading ~~~~~~~

Berminat untuk mendapatkan OMEGA GUARD sekarang?
Anda boleh dapatkan secara online di sini:
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=bb33fbc7e4a865286ce7a66a47a6f74d 
Atau
 Jika anda perlukan maklumat lebih lanjut, sila hubungi saya! 
Saya akan bantu anda. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan secara part time atau full time?
Hubungi saya untuk:
Free Consultation
Affordable Price
Business Opportunity With Shaklee!!!