Follow Us @kamharyatie

Friday 31 January 2014

Dari Tak Tahu Berniaga, Sekarang Bonus 5 - Angka Sebulan!!!



Assalamualaikum, 

Syukur, Syukur, Syukur Alhamdulillah.. 

Bulan Januari 2014 ini, genaplah 10 BULAN saya bergelar SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR.

Banyak perkara yang telah berlaku sepanjang tempoh ini. Pada bulan MAC 2013, saya telah mendaftar sebagai ahli dengan free membership. Kini selepas 10 bulan, saya masih lagi bekerja full time, tetapi dalam masa yang sama menjana pendapatan bersama Shaklee secara sambilan.  

Actually, saya start buat bisnes 2 bulan selepas mendaftar sebagai ahli, 2 bulan selepas itu baru mula berjinak-jinak study tentang bisnes Shaklee dan memulakan perniagaan iaitu pada JUN 2013. Alhamdulillah, sekarang saya berasa gembira dan bersyukur dengan segala nikmat dan pemberian daripada Allah. Banyak yang telah saya capai sepanjang tempoh ini.

 
1) TOTAL MONTHLY GROUP SALES ALMOST RM100,000
 
Tahniah kepada semua ahli-ahli dalam group Superstar Jutawan Shaklee di bawah empayar Maria Firdaus' Millionaire in Shaklee (MFMS) yang berjaya dalam perniagaan mereka. Untuk pengetahuan anda, ahli-ahli group kami semakin berkembang di seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

Group sales kami pada bulan Januari juga telah meningkat 1 kali ganda berbanding sales pada bulan Disember yang lalu. Sales Januari 2014 hampir RM100,000. Kini semakin ramai yang menyedari kepentingan supplemen untuk kesihatan keluarga mereka.

Maka, semakin ramai juga yang telah mencuba Shaklee untuk seisi keluarga dan berpuas hati dengan kesannya.

Jadi saya rasa agak mudah untuk menjual produk yang telah  mempunyai kajian klinikal dan kajian selama 40 tahun dan terbukti berkesan. Yang penting, kami sendiri dah gunakannya, dan yakin dengan kebaikan produk-produk Shaklee.

2) 5-FIGURES CASH BONUS
 

Alhamdulillah, buat pertama kalinya, saya menerima bonus 5 angka dari Shaklee untuk ganjaran sales sepanjang bulan Januari 2014.

Sungguh...ia satu angka yang saya sendiri rasa mustahil untuk dikecapi sebelum ini. Even sekarang masih bekerja sebagai GIS Application Developer/Integrator, tak pernah terbayang bila nak merasa gaji 5 angka. Mungkin dalam tempoh 10 tahun lagi kot. 


Tapi kini belum sampai setahun bersama Shaklee, impian menjadi Working-At-Home-Mum (WAHM) semakin cerah dan telah berjaya menjana pendapatan 5 angka walaupun hanya secara sambilan. Syukur atas nikmat yang Allah berikan. More to come InsyaAllah.

Sebenarnya, saya bukanlah berniat untuk menunjuk-nunjuk dengan income yang saya dapat sekarang ini. Tetapi, saya ingin membuktikan yang ia bukan sesuatu yang mustahil untuk dicapai dengan bisnes Shaklee.

Sebenarnya, jika kita buat bisnes dengan cara yang betul, semua orang boleh berjaya. Dah banyak sangat 'Success Stories' dari mereka yang dah berjaya dalam group Jutawan Shaklee. Sebab itulah saya sangat yakin dan tanamkan dalam diri yang saya juga mampu jadi seperti mereka.

Tetapi segala ini tidak datang sekelip mata yer. Ia perlukan doa, usaha, pengorbanan dan jiwa yang kental agar tidak mudah berputus asa menghadapi segala cabaran.

Saya pun bermula dengan bonus 2 angka sebulan, 10 bulan yang lalu. Kemudian ia bertambah 3 angka selepas sebulan. Naik kepada 4 angka  selepas 2 bulan, dan kini 5 angka selepas 10 bulan. Syukur Alhamdulillah.

InsyaAllah, kini saya sangat yakin yang bonus 6-angka juga akan dapat dikecapi satu hari nanti. Mudah-mudahan ia akan dicapai dalam tempoh 1 tahun dari sekarang. Tolong doakan saya ya.

Dengan izin Allah, tiada apa yang mustahil. Berdoalah dan mintalah petunjuk daripada Allah walau dalam apa keadaan sekalipun. Allah berkuasa mengabulkannya segalanya. Ia mungkin dari jalan yang kita tak pernah sangka-sangka!!

3) NEW RANK AS SENIOR COORDINATOR (4TH RANK)

Syukur Alhamdulillah, pada bulan Nov 2013 lepas, saya berjaya naik ke rank ke-3 iaitu COORDINATOR.

Selepas efektif sebulan, pada bulan Jan 2014 pula, Allah memberikan kami rezeki untuk naik ke rank ke-4 pula iaitu SENIOR COORDINATOR.

Kini hanya 3 langkah untuk menuju rank tertinggi iaitu MASTER COORDINATOR. Semoga Allah permudahkan segala urusan.

4) CAR BONUS QUALIFIED

Alhamdulillah, yang paling saya tak sangka, bulan ini juga saya berjaya memenuhi requirement untuk CAR BONUS!! Car Bonus ini adalah insentif tambahan yang Shaklee tawarkan jika ahli berjaya membuat jumlah sales tertentu dalam masa 4 bulan berturut-turut. 


Di dalam Shaklee, additional cash incentives ini diberi cash dan terpulang kepada kita nak gunakan duit tu untuk beli kereta baru, atau bayar duit kereta sekarang. Tidak seperti MLM lain yang 'mewajibkan' ahli mereka untuk beli kereta baru, biasanya kereta mewah dengan car bonus yang diberikan.

5) NEW LEADERS BORN IN OUR GROUP

 
On Jan2014 Closing Day. With the New Senior Supervisor (Nur Fatihah) and New Supervisors (Mazidah dan Sharifah Junita). Juga kepada mereka yang berjaya efektif (Mohd Shafiq, Norazreen dan Munirah). Bonus 4-angka kini dalam genggaman mereka selepas 1-2 bulan menceburi bisnes Shaklee ini. Alhamdulillah...

Kini semakin ramai ahli-ahli dalam group kami yang berjaya menggenggam bonus 4-angka. Yang dapat 3 angka dah terlalu ramai. Tak boleh dibilang dengan jari tangan dan kaki.

Mereka semua datang dari pelbagai latar belakang. Ada Surirumah, Guru, Lecturer, Student, Engineer, Technician, Nurse, Doktor, Businesman dan macam-macam lagi. Ada juga yang sudah pun berhenti kerja untuk menjadi Working-At-Home-Mum (WAHM) dan focus sepenuhnya dalam bisnes Shaklee.

Syukur Alhamdulillah, tiada yang lebih menggembirakan hati kami bila melihat anak didik semakin maju dalam bisnes masing-masing. Kami hanya memberi panduan. Selebihnya merekalah yang telah berusaha dengan sehabis baik untuk berjaya dalam bisnes mereka.

Kami tak pernah memaksa mereka, dan tiada siapa juga pernah memaksa kami menjalankan bisnes ini. Semuanya dilakukan dengan kerelaan dan kecekalan hati, demi mencapai cita-cita dan impian masing-masing.

Man Jadda Wajada. Jejaki dan ikut jalan kejayaan orang-orang yang sudah berjaya, InsyaAllah, kita juga akan berjaya seperti mereka.

Semoga para pembaca blog ini juga berjaya dalam kehidupan masing-masing, di dunia dan akhirat.

Wassalam.

Thanks for reading! :) 



Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi saya untuk:-   

FREE CONSULTATION 
AFFORDABLE PRICE and 
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!


No comments:

Post a Comment