Follow Us @kamharyatie

Monday 5 March 2018

5 Ciri Sumber Protein Terbaik Dan Selamat Diambil Untuk Jangka Masa Panjang



Sebenarnya ada banyak sumber protein di luar sana. Tapi anda tau tak, tak semua sumber protein tu adalah selamat untuk diambil untuk jangka masa panjang. Malah, ada sumber protein yang jika diambil berlebihan, akan lebih memudaratkan kesihatan.

Badan kita memerlukan sumber protein sepanjang hayat kita. Jadi, anda perlu tahu, apakah ciri-ciri sumber protein yang terbaik untuk kesihatan dan selamat diambil pada setiap hari untuk tempoh yang lama. So, macam mana nak pilih sumber protein terbaik?

#1. Protein Tumbuhan vs Protein Berasaskan Haiwan?

 
Kedua-dua protein tumbuhan dan berasaskan haiwan mengandungi kandungan protein yang sama. Walaubagaimanapun, sumber berasaskan haiwan seperti daging merah atau ayam mungkin mengandungi bahan kimia berbahaya dan berpenyakit. Protein soya lebih mudah dihadam, terutamanya di kalangan warga tua.

 

#2. Kandungan Kolesterol Tinggi vs Kolesterol Rendah?

 Protein berasaskan tumbuh-tumbuhan mengandungi sifar kolesterol.

 

#3. Kandungan Tinggi Lemak vs Rendah Lemak?

Ayam mengandungi lemak tepu dan transfat. Manakala protein berasaskan tumbuhan bebas daripadanya. Jadi, makanlah kacang, biji-bijian, tauhu dan bijirin penuh yang memberikan anda
protein tanpa lemak berlebihan.

 

#4. GMO vs bukan-GMO?

GMO (Organisma yang diubahsuai secara genetik) ialah tumbuhan, haiwan, mikroorganisma atau organisma lain yang genetiknya telah diubahsuai menggunakan pengubahsuaian genetik atau teknik kejuruteraan. GMO ini telah dikaitkan dengan pelbagai risiko kesihatan.

 

#5. Sumber Semulajadi vs Sumber yang diproses?

Seboleh mungkin dapatkan protein anda dalam keadaan semulajadi. Makanan yang diproses mungkin kehilangan kandungan nutrien. Apabila anda tidak mendapat protein yang mencukupi daripada diet anda, anda boleh memilih serbuk protein berkualiti tinggi yang memberikan asid amino dan kalsium untuk menguatkan tulang serta gigi.


ESP adalah sumber protein terbaik

Sebab tu saya sangat sarankan untuk ambil ESP Shaklee kerana ESP Shaklee memenuhi kesemua ciri-ciri sumber protein terbaik dan selamat untuk diambil dalam jangka masa panjang. Anda boleh amalkan ESP Shaklee sepanjang hidup anda tanpa was-was.


~~~~~~~ Thanks for reading ~~~~~~~

Berminat untuk mendapatkan ESP sekarang?
Anda boleh dapatkan secara online di sini:
 https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=41187a739fda97dda002fc1ec8bac447
 Atau
 Jika anda perlukan maklumat lebih lanjut, sila hubungi saya! 
Saya akan bantu anda. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan secara part time atau full time?
Hubungi saya untuk:
Free Consultation
Affordable Price
Business Opportunity With Shaklee!!! 


No comments:

Post a Comment