Follow Us @kamharyatie

Friday 19 January 2018

Star Cruise Libra - Day 2 - LANGKAWI-PHUKET

Assalamualaikum,

Kami doakan anda yang menziarahi blog Mommy Shahab sentiasa dilimpahi rahmat dan kasih sayang dari Allah. Bagi yang belum baca entry sebelum ini, jemput baca di link ini:-

Star Cruise Libra - Day 1 - PORT KLANG-LANGKAWI (sila klik)

Jom kita sambuing pula perjalanan hari kedua pula.

STAR CRUISE LIBRA (DAY 2)

Perjalanan kami dari Pelabuhan Klang ke Langkawi mengambil masa hampir 15 jam. Kami sampai di Langkawi pada jam 3.00 petang, Sepanjang perjalanan tu, ada banyak aktiviti yang Shaklee dah sediakan.

Yang paling utama ialah MAKAN. Yes!, makan tanpa belas kasihan. Dari breakfast sampai ke supper, kitorg makan macam KING! Hahaha....Balik nanti kena diet.

Seawal pukul 5.30 pagi, kami dah bangun dan bersiap untuk solat Subuh. Habis je solat, Saya, Firdaus & Din menuju ke Deck 6 untuk bersenam. Atas kapal ni ada jogging track. Lepas light exercise, kami jogging keliling kapal. 1 pusingan kapal bersamaan dengan 378 meter. Saya dapat buat 6 lap je.

Sementara menunggu yang lain naik untuk sarapan, kami cuba tengok sunrise dari tengah laut. Unfortunately, banyak awan so nampak sipi-sipi je la pagi tu.

Sarapan kami hari ini adalah di Restoran Four Season di Deck 4. Restoran ni banyak menghidangkan makanan Western.

Saya cadangkan kalau nak makan di sini, datang semasa Lunch atau Dinner sebab makanan yang dihidangkan masa ni ialah Fine Dinning food.

Habis makan, kami balik ke bilik masing-masing untuk mandi dan bersiap pula. Sebab pukul 9.00 pagi akan ada aktiviti untuk para Shakleean di Deck 9 atau Pool Deck.

Aktiviti pertama ialah menari Zumba. Ada 3 set lagu so kenala berjoget bagai ramai-ramai. Exercisela sikit. Makan dah banyak, so kasi bakar kalori yang terkumpul semalam.

Lepas berzumba, kita amik gambar ramai-ramai.

Now, the real game begins. Kami dikehendaki membuat 1 kumpulan consist of 10 - 15 orang untuk aktiviti Scavenger Hunt atau mencari harta karun.

Hadiahnya merupakan aktiviti-aktiviti yang kita boleh main di Phuket besok. Shaklee belanja. Janji kena menangla. Since, kami ni agak competitive, hadiah Sea Walker tu la menjadi impian.

Semua perancangan telah disediakan. Even mak dan mak Firdaus pun masuk group kami. Cuma dia orang tak lari la. Tugas mereka? Duduk kat tepi, berdoa dan berzikir agar kami dapat jadi juara.

Tugas kami ialah mencari 10 tempat dari 10 clue yang telah diberikan. Kemudian kena tulis jawapan, nama & di mana tempat tu, dapatkan password yang dilekatkan kat dinding area tempat tu dan akhir sekali minta tandatangan crew yang bertuga.

Masa ni huru-hara tengok orang berlari sana-sini mencari jawapan. Kena carik jawapan dengan cepat sebab masa diberi hanya 1 jam je. Dan siapa cepat, dia akan dapat extra point.

Hampir 40 minit, kumpulan kami dapat selesaikan semua jawapan. Punyala penat. Mujur Shaklee ada sediakan air Performance Drink Shaklee. Segar dan bertenaga semula. Kumpulan kami adalah kumpulan ketiga submit jawapan.Beza tak banyak pun, beberapa saat je.

Lepas hantar jawapan, kami semua dapat kupon hadiah untuk semua peserta. Dapat hadiah lagi.

Sementara menunggu kumpulan lain, kami mula mengambil gambar ahli kumpulan Killer Iguana. Yes, itula nama kumpulan kami. Nama ganas tapi hati jambu.

Official photoshoot by fotografer. Paperbag tu adalah gift redemption yang kami dapat. Ada topi dan sebotol Vita-C Sustained Released.

Bergambar pula dengan ahli kumpulan empayar Legasi Anugerah Terindah (LAT). Salah satu upline kami. Unlike others, kami selalu terapkan membantu satu sama lain dan anggap semua upline, downline & sideline as family. Takder nak sailang-sailang ni. Nak berniaga kena betul berlandaskan Islam. Baru best.

Aktiviti seterusnya adalah aktiviti bebas. Kami round-round lagi sambil ambil gambar.

Kami lunch di Restoran Spices. Restoran ni menghidangkan masakan-masakan Malaysia yang mengunakan rempah ratus.Tengoklah lauk yang disediakan. Ada macam-macam. Kenyang lagi kami nampaknya.

Balik ke bilik, kami dikejutkan lagi dengan satu lagi hadiah dari Shaklee. Yup, kali ni kami dapat satu beg untuk digunakan semasa kami turun ke Phuket besok. Senang nak bawa barang-barang masa turun nanti. Syukur Alhamdulillah.

Tepat pukul 3.00pm, Kapal kami tiba di Jeti Langkawi.

Bersiap sedia turun dari kapal

Turun dari kapal, kami menaiki bas yang disediakan khas untuk Shakleean dan mula bergerak menuju ke shopping centre di Pantai Chenang.

Kerana kesuntukkan masa, kami sempat memborong apa yang ada disekitar area Pantai Chenang je. Sebab kami dikehendaki naik semula ke kapal dalam pukul 6.00pm kerana malam nanti ada Dinner Shaklee. Nak bersiap lagi. So amim je apa yang ada depan mata. Mostly beli coklat dan cenderahati.

Habis shopping, kami balik ke kapal semula dengan hasil tangkapan.

Masuk je kapal, ada pulak live band. So kami bersantai kejap di lobi sambil menikmati lagu yang didendangkan. Memang tangkap syahdu.

Tema malam ni adalah SARONG NITE.

Tengokla, meja pun pakai kain sarong. Hehehe....

Antara hadiah yang menanti malam tu. Ada VIVIX, ada KOLAGEN, ada FERRANO Blender ! Bestnya la kalau da

Area main dish. Makannya semua Subhanallah, sedap-sedap belaka.

Ni kat bahagian sayur-sayuran dan buah-buahan

Desert semua pun sedap-sedap. memang semua kami try

Kan dah kata. Semua orang makan macam rasaksa kat sini. Hihiihi....

Mommy Shahab selfie depan Ice Sculpture Shaklee

Semua Shakleean memang sporting habis lah. Semua pakai baju ikut tema Sarong.

Akhirnya, kami berjaya mendapat tempat kedua dalam Scavenger Hunt. So hadiahnya ialah, setiap seorang akan dapat aktiviti Parasailing. Best!

Bersama salah satu empayar besar kami, Great Leader Circle (GLC)

Ni para pemenang Best Dress tonight. Memang stylo. Makcik Pakcik pun menang tau!

Habis dinner, kami round kapal lagi. Tengok-tengok apa event lain yang ada malam tu.

Dah habis show, kami naik semula ke Deck 10 sambil menikmati angin malam di tengah laut.

Tamat aktiviti hari ke-2. Jemput baca pengembaraan kami di atas Star Cruise Libra pada hari ke-3 pula di sini:

Star Cruise Libra - Day 3 - PHUKET-PENANG (sila klik)

p/s Jika anda suka akan sharing ini, mohon like and share. Semoga lebih ramai dapat manfaat dari perkongsian ini. Saya doakan anda kaya dan berjaya.

Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan secara part time atau full time?
Hubungi saya untuk:
Free Consultation
Affordable Price
Business Opportunity With Shaklee!!!