Follow Us @kamharyatie

Wednesday 17 January 2018

Tak tahu pula TENAGA pun ada PASANGAN...



Assalamualaikum,

Zaman sekarang ni, semua orang kejar masa. Nak-nak yang tinggal di KL. Kerja, urusan family, anak-anak sekolah, outstation, belum lagi yang balik kerja, buat part time pula tu. Mesti nak kena cergas sentiasa kan.


Sebenarnya, tips paling mudah untuk kekal cergas setiap hari, badan mesti ada TENAGA. Kalau badan takde tenaga, lesu memanjang. Mengantuk 24 jam. Badan pun jadi tak tentu arah. Nak buat apa pun tak boleh. Anda tau tak, punca utama badan takde tenaga adalah sebab  GAYA HIDUP.


Bagaimana Gaya Hidup Menjejaskan Penghasilan Tenaga

Badan kita ni, sama seperti sebuah kilang. Badan kita memerlukan sel-sel (stesen penjaga tenaga) dan nutrien-nutrien (pekerja) untuk berfungsi seperti biasa. 

Setiap sel mengandungi satu stesen penjanaan yang bernama mitokondria untuk menghasilkan tenaga untuk badan dan ia memerlukan satu nutrien, Coenzyme Q10 (CoQ10). 

Badan kita boleh menghasilkan mitokondria dan CoQ10 secara semulajadi. Akan tetapi, penghasilannya akan merosot dengan usia yang meningkat dan cara hidup tidak sihat seperti:

X pemakanan yang rendah nutrien yang memberi tenaga
X tinggi kandungan lemak dan gula
X persekitaran tercemar, terdedah kepada asap
X stres
X kurang bersenam

Hasilnya, anda akan berasa lesu, mengantuk dan mudah berasa letih.


Tingkatkan Tenaga Anda dengan Polifenol dan CoQ10

Tinggi dengan antioksida, polifenol membantu meningkatkan prestasi sel ke tahap optima, menambah jumlah mitokondria dalam sel. 

Sebagai pekerja dalam stesen-stesen penjana tenaga, CoQ10 diperlukan untuk mengecas badan, memperbaharui tenaga agar badan anda berfungsi lebih efektif. 



Ayat jimat dia, CoQ-Trol Plus ni dah combinekan POLIFENOL + CoQ10. Confirm badan cergas sentiasa. Ni yang rasa nak try ni. Especially siapa yang ada lifestyle yang sangat produktif macam saya ni.

5AM - 10PM wajib cergas! Tak boleh lesu-lesu. Kalau lesu susah lah nak uruskan family, anak-anak, kerja dan business.


Rujukan
  1. Saini R. Coenzyme Q10: The essential nutrient. J Pharm Bioallied Sci. 2011 Jul;3(3):466-7.PMID: 21966175; PMCID: PMC3178961.

Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan secara part time atau full time?
Hubungi saya untuk:
Free Consultation
Affordable Price
Business Opportunity With Shaklee!!!