Follow Us @kamharyatie

Wednesday 9 October 2013

Saya Sumpah Anda Jadi Jutawan Yang Bertaqwa!




[Semua Orang Adalah Jutawan & Anda Adalah Salah Seorang Daripadanya]

8 rahsia untuk menjadi Jutawan!



#1 You Are Who Your Friends Are 
Berapa ramai kawan-kawan disekeliling kita adalah jutawan? Jika kurang, PERUBAHAN diperlukan! Bukan bermaksud kita kena buang kawan tapi jika kita bersama jutawan, kita akan dapat ilmu, motivasi, networking & peluang yang mana orang lain susah nak dapat. Ada kata perpatah, " If you are the funniest/bright/strongest amongst your group, your group is smaller. You need to find bigger group".
Refer a friend to EmoeHost Website hosti,g 



#2 Stop Spending, Start Investing 
Warren Buffet pernah berkata "Never depend on single income. Make investment to create a second source". Jutawan akan selalu memikirkan bagaimana untuk 'beranak' duit mereka sedia ada. Dari situ kita boleh create new business stream. Contoh good investing - saham, hartanah dan beli company.

http://thumbs.dreamstime.com/z/house-investment-icon-symbol-14066207.jpg




#3 Change Your Mindset 
Sebelum nak jadi seorang Jutawan, kita perlu berfikir yang kita sudah jadi Jutawan. Allah memberi kepada kita berdasarkan sangkaan kita kepada Nya. Jika kita sangka kita tak layak jadi jutawan, maka kita tidak akan menjadi jutawan. Kalau kita sangka kita akan jadi jutawan, InsyaAllah. Kita mampu untuk menjadi jutawan. Ingat!, apa yang kita fikir, apa yang kita cakap, apa yang kita rasa, apa yang kita buat adalah doa dan itu apa yang kita akan dapat.
http://coupongy.files.wordpress.com/2012/05/millionaire_logo1.png




#4 Don’t Put All Your Eggs In One Basket 
Jutawan buat duit dari beberapa income streams. Untuk buat berjuta duit dari satu sumber akan menyusahkan kelak kerana apa-apa boleh berlaku dari sumber tersebut. Kita kene create multiple income streams supaya jika salah satu sumber tersebut tidak brings any income, kita ada backup income untuk menampung.


Financial Investment Types - csp8351972 

#5 Chase Anything But The Money 
Jangan kita nak jadi jutawan hanya kerana wang ringgit. Tanyalah mana-mana jutawan, duit adalah benda paling terakhir untuk jutawan fikirkan. Jika kita tidak kejar duit, InsyaAllah, duit akan datang kepada kita. Instead, untuk jadi jutawan, kita perlu banyak tolong orang atau solve problems. Lebih banyak kita menyelesaikan masalah, lebih banyak rezeki akan masuk. Percaya pada cable paling besar iaitu Allah S.W.T.





#6 Work Harder Than Everyone Else
Millionaires is not be born but been made. Untuk jadi jutawan memang banyak dugaannya. Jika tiada kerja keras, displin, fokus & passion, anda mungkin hanyut di lautan gelora. Jutawan diumpamakan pokok kelapa yang tinggi naik ke atas (menuju puncak). Bila ribut melanda, yang atas lah yang akan rasa keributan tu hingga bergoyang teruk. Yang bawah hanya rasa sedikit sahaja impak ribut tersebut. Itulah sebab kenapa ramai orang-orang yang biasa ini assume, jutawan tak kerja kuat kerana duit akan kerja untuk mereka. Sebaliknya apa yang para Jutawan hadapi, hanya mereka yang tahu.



#7 Make A Plan 
Untuk jadi jutawan, kita kenalah membuat satu plan bagaimana untuk capai impian tersebut. Kita kena fikir apalagi yang diperlukan untuk menjana lebih banyak income stream. Jika tiada plan, kita hanya syok sendiri.



#8 No Guts, No Glory  
Semua jutawan akan melalui fasa untuk membuat keputusan yang mempunyai risiko yang tinggi. Tetapi risiko yang mereka tanggung merupakan calculate risk atau risiko yang mereka dah bersedia untuk hadapi. Outcome dari calculate risk ni ada dua, Jika berjaya, ada akan dapat ganjaran yang besar. Jika anda gagal, anda akan belajar dari kegagalan tersebut dan adjust supaya selepas ini, anda tidak akan gagal lagi. Itulah cara seorang jutawan berfikir dan tidak menyalahkan pada takdir, orang atau sewaktu dengannya.


 Jika mahu menjadi jutawan, anda kena ada keinginan yang meluap-luap sehinggakan dapat menepis apa orang luar hendak katakan (negatif). InsyaAllah anda akan menjadi jutawan dalam masa terdekat.



Siapa mahu jadi JUTAWAN? say 'I'.......Insya Allah, saya doakan anda menjadi jutawan yang bertaqwa dan berjaya!







Download ebook di bawah secara percuma dan baca, kerana ini peluang untuk anda merubah hidup anda dari kehidupan biasa-biasa kepada kehidupan luar biasa.

http://ebookniaga.com/sorryboss/kamharyatie




~Daddy Shahab~