Follow Us @kamharyatie

Thursday 10 October 2013

Sihat dan Subur dengan Set Kesuburan Shaklee




Anak yang dilahirkan adalah anugerah Ilahi dan kurniaan daripada Allah SWT kepada umatnya. Zuriat bukan sekadar penyambung warisan malah bukti kekuasaan Allah. Tidak dinafikan bahawa setiap pasangan berumahtangga sentiasa mengimpikan anak untuk menyerikan lagi rumahtangga mereka. 

Namun tidak semua pasangan suami isteri begitu mudah mendapat zuriat. Ada yang cepat dan ada yang bertahun menanti barulah dikurniakan cahaya mata.  
 
Seseorang wanita itu dikatakan mengalami masalah kesuburan dan harus berjumpa pakar kesuburan apabila:
  • Berumur bawah 35 tahun dan tidak hamil setelah berkahwin 12 bulan tanpa menggunakan mana-mana alat pencegah kehamilan ketika berjima' atau
  • Berumur lebih 35 tahun dan tidak hamil setelah berkahwin 6 bulan tanpa menggunakan mana-mana alat pencegah kehamilan ketika berjima'
Mereka harus mendapatkan rawatan segera. Ramai wanita yang bertangguh-tangguh dalam usaha ini. Apabila bertangguh, usia akan bertambah dan tahap kesuburan mereka juga semakin menurun.

Sebenarnya banyak punca bagi masalah kesuburan di kalangan pasangan muda yang disebabkan oleh suami atau isteri. Jadi tidak wajar si suami menyalahkan isteri dan isteri menyalahkan suami sebelum mengetahui punca sebenar. 


http://drzubaidi.com/blog/wp-content/uploads/2011/08/Infertility_causes.png

Berdasarkan fakta di atas, jelas menunjukkan ketidaksuburan bukan sesuatu yang terpencil tetapi mudah dihidapi wanita mahupun lelaki di zaman moden ini.

Jom kita tengok antara punca yang menyebabkan ramai kaum adam dan hawa zaman moden menghadapi masalah ketidaksuburan yang menyebabkan mereka sukar hamil.

4 punca masalah keidaksuburan di kalangan suami isteri:
1. Masalah OVULASI (30% penyumbang ketidaksuburan)
    * PCOS - Ketidakseimbangan hormon wanita
    * Masalah pada rahim - Fibroid
    * Gangguan pada telur - Hormon yang tidak seimbang boleh menyebabkan seseorang    
       wanita menghadapi masalah telur tidak matang dan telur yang lemah.
    * Isu umur wanita - hampir menopous

2. Masalah Tiub Fallopio
    * Tiub fallopio tersumbat - Kebanyakn tiub fallopian yang telah rosak ini berlaku akibat 
       telah dijangkiti kuman (mungkin kerana telah berlaku sekian lama)
    * Endometriosis - berlaku apabila endometrium (tisu dari selaput dalam rahim) 
       berkembang dan tumbuh di luar rahim itu sendiri

3. Masalah sperma (30% penyumbang ketidaksuburan)
    * Sperma tidak cukup - tidak dapat menghasilkan sperma yang normal , sperma yang 
       bebas bergerak bebas dengan mencukupi
    * Sperma tidak matang
    * Sperma tidak aktif - gangguan dalam mobiliti sperma

4. Punca yang tidak diketahui (25% penyumbang ketidaksuburan)
    * Apabila semua pemeriksaan dan ikhtiar telah dibuat tetapi masih tidak berjaya hamil.

5. Lain-lain (5% penyumbang ketidaksuburan)
    * Kemungkinan juga punca di atas ini datangnya dari masalah kegemukan di kalangan 
       wanita dan lelaki yang mengganggu kesuburan.
    * Atau masalah terlalu kurus



Adakah anda antara pasangan yang mengalami punca tersebut dan bermasalah dalam kesuburan?

Jika YA, pengambilan supplemen yang berkesan dan selamat amat digalakkan untuk meningkatkan kesuburan anda dan pasangan.

Ini juga adalah saranan dari Pakar Sakit Puan terkemuka iaitu Dr. Hamid Arshat. Malahan banyak kajian perubatan rasmi dan nutrisi yang mengaitkan kekurangan nutrisi sebagai punca ketidaksuburan atau kemandulan.
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"A study performed by Harvard Medical School has shown that taking multivitamins improve chances of pregnancy."
"Satu kajian yang dijalankan oleh Harvard Medical School telah membuktikan bahawa pengambilan multivitamin akan meningkatkan peluang untuk hamil"
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  
Banyak produk di pasaran yang mendakwa dapat meningkatkan kesuburan suami isteri dan memudahkan hamil. Tetapi keselamatan jangka masa panjang produk tersebut masih diragui.

Tahukah anda produk supplemen Shaklee terbukti berkesan, dijamin selamat serta halal. Produk Vitamin keluaran Shaklee telah bertapak lebih dari 50 tahun di persada dunia.
Anda boleh google sendiri testimoni kejayaan pengguna yang berjaya hamil dengan pengambilan supplemen Shaklee.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jom kita tengok apa yang terkandung di dalam Set Kesuburan Shaklee dan khasiat setiap vitamin tersebut yang membantu dalam meningkatkan tahap kesuburan pasangan suami isteri. 
Set ini terbahagi kepada 3 jenis set bergantung kepada situasi, keadaan dan budget setiap pasangan.


A) Vitamin Asas (Family Wellness Set):

     1) Vita-Lea (Multivitamin)
     Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorg dewasa. Penting bagi membekalkan dan menyeimbangkan keperluan nutrisi dalam badan. Oleh kerana gaya hidup yang sibuk, pemakanan yang tak sihat. Semua ini sebab kita hilang atau tak langsung menikmati nutrisi penting sehari-hari. Jika badan dilengkapi dengan semua vitamin dan mineral, pastinya badan akan lebih cekap berfungsi.

·    2) B-Complex with Folic Acid
     Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neutral. Ia turut memberi tenaga, perasaan tenang dan anti-stress.

·    3) Vitamin-C
    Mengandungi kandungan anti oksidan yang tinggi untuk hapuskan radikal bebas di dalam badan. Bertindak menghalang sperma dari bergumpal. Juga menjadikan salur darah lembut, mengembang dan bantu mengalirkan lebih banyak darah. Ini bagi bagi lelaki yang mengalami masalah mati pucuk.

4) Energy Soy Protein
I    Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semula jadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.

B) Vitamin Kesuburan:-
·    
     5) Zinc Complex
    Ini khas untuk suami. Mempertingkatkan kualiti sperma. Juga menambah kepekatan dan kekuatan sperma. Bertindak meransang pembentukan hormon testosterone juga menambah jumlah bilangan sperma. Kekurangan Zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, dan penyakit prostat.

·    6) Vitamin E Complex dan Selenium
    Terkenal sebagai “vitamin seks” kerana ia membantu melahirkan rasa 'bersemangat' untuk bersama pasangan masing-masing. Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel-sel baru (termasuk RNA dan DNA) dan lain-lain, ianya juga amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian dan menyuburkan organ reproduksi lelaki dan wanita. 

     Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel dan duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, suplemen Selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki.

·    7) GLA Complex
     Gamma Linolenic Acid (GLA) adalah sejenis asid lemak Omega 6. Fungsi GLA untuk wanita adalah menstabilkan hormon dan memastikan kitaran haid teratur.. Seperti yg kita sedia maklum, kitaran haid yg stabil memudahkan wanita mengenal pasti waktu subur di mana peratusan persenyawaan dapat ditingkatkan. 

   GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi dimana ia memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. Cecair mukus yg subur ini juga membantu sperma untuk hidup di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari, seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun suami dan isteri tidak bersama dlm jangkawaktu tersebut. Membantu meningkatkan kesuburan dan melegakan PMS (sindrom pra-haid).

·    8) Alfalfa
I    Ini paling penting untuk isteri/wanita. Bertindak seperti kacip fatimah. Juga merawat masalah-masalah 'Miss V' (organ reproduktif wanita) seperti keputihan, kegatalan dan sebagainya. Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS.


     Testimoni
      
      Antara testimoni pengguna yang telah berjaya hamil dengan Set Kesuburan Shaklee





Kombinasi vitamin dan mineral Set Kesuburan Shaklee akan beri harapan kepada suami isteri untuk memiliki cahaya mata. Rupa bayi yang comel, tangisannya membuatkan rumah tangga yang dibina bertambah berseri. Jangan pernah berhenti berharap dan sentiasa berdoa agar dikurniakan anak. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui. 

***Peringatan: Vitamin Shaklee ini hanyalah sebahagian daripada usaha sahaja. Taraf kesihatan anda suami isteri turut menjadi faktor utama kesuburan, dan pastinya rezeki ini datang dari Allah Yang Maha Esa! TIADA JAMINAN anda akan terus mengandung selepas mengamalkan vitamin semulajadi ini. 

Thanks for reading!

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi saya untuk:-  

FREE CONSULTATION 
AFFORDABLE PRICE and 
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!