Follow Us @kamharyatie

Sunday 26 April 2015

ITALY AKU DATANG!! - 1 TICKET CONFIRMED!!



Alhamdulillah. 

Semalam, adik saya hantar slide summary tentatif program kami ke Italy nanti. Sambil tengok-tengok slide tu, tiba-tiba hati dan perasaan saya agak bercampur baur. 

Macam tak sangka yang saya layak untuk International Trip secara PERCUMA. Saya difahamkan, kos untuk setiap seorang lebih dari RM20k. Ini bukan 5 star trip, tapi 6 star!!!

 

Kali terakhir saya travel ke luar negara tahun lepas menunaikan Umrah. Nak kata selalu travel tu, tak juga. Sebab mak dan abah saya sebenarnya tak berapa suka berjalan. So, masa kecik-kecik, memang sangat jarang kami dibawa berjalan. 

Even dalam Malaysia sekalipun, apatah lagi nak p melancong oversea. Memang takkkk la kan. Setahu saya, bukan sebab abah tak mampu, tapi sebab diorang memang tak suka berjalan ke mana-mana. Kalau ada masa lapang, mereka lebih suka duduk berehat di rumah. 

Kesannya, saya sendiri pun lebih suka duduk di rumah. Tapi, sejak saya mula masuk universiti, saya cuba mengaktifkan diri, join macam-macam aktiviti di kolej. So lama-lama saya rasa seronok bila kita selalu keluar travel. 

Belum banyak negara lagi yang saya dapat pergi. Sikit, sangat sikit. Setakat 36 tahun ni, saya baru travel ke Singapore, Indonesia, UK (London, Manchester, Sheffield), France, Australia, Mekah dan Madinah. Sikit sangat kan? 

Masa tahun 2004, Maria graduate. So kami ambil kesempatan tour Europe sekali. Masa ni saya dah start kerja. 

London

Manchester

Sheffield

Paris

Semua ni sponsor sendiri, kumpul duit sendiri. Sampai ku ikat-ikat perut kumpul duit nak p travel punya pasal. Kerja hari-hari bawak bekal. Walaupun travel dengan family, tapi semua expenses Sendirian Berhad! Hihihihi....

Kalau ikutkan, saya memang suka kalau dapat bertugas ke luar negara. Sangat suka. Tapi rezeki saya kerja takde travel ke mana-mana, so dalam Malaysia aje lah. Cuma ada 1 je sebab kompeni hantar training ke Perth, Australia. Itu je lah 1.

Training Er Mapper di Perth, Australia


Tapi sejak saya join Shaklee ni, Cash Bonus dan Car Bonus memang setiap bulan dapat without failed. Convention Trip pun setiap tahun dapat. Last year dapat National Conference 3 hari 2 malam di Sunway Resort Hotel & Spa (sila klik). This year local dapat, international pun dapat.

Perghhhh!!!! Sangat-sangat best. Yang bestnya, setiap tahun kita layak untuk dapat ye. Dan tiada limit. Kalau kita usaha lebih, maka lebih lah tiket yang kita dapat.

Bukan setakat boleh bawak suami dan anak2, dapat bawak parents sekali. Dan semua ditanggung sepenuhnya oleh Shaklee. Kita cuma bawak diri dan duit nak shopping je. Duit poket pun Shaklee bagi.

Actually ada 2 option untuk international trip ni. Italy atau Umrah. Since saya dah pun p umrah last year (pergi sendiri tapi guna 100% duit bonus Shaklee), so saya decide untuk pilih Italy. Oklah, jom kita tengok tempat-tempat yang bakal kami pergi nanti.






Wohoooo.....camno nih! Terpengaruh daku macam ni....
Since cuaca agak sejuk, Shaklee bagi winter jacket untuk kami setiap seorang



MELANCONG SATU IBADAH

Lagi best, saya akan travel bersama-sama mak saya, adik saya Maria dan Firdaus dan mak Firdaus.  Agak terkilan sebab saya tak dapat 2 tiket. Tak cukup point nak bawak incik suami. Insyaallah kita pulun new cycle ni untuk travel next year, 3 tiket pulak! Insyaallah.

Tahun-tahun berikutnya kita bawak anak-anak pulak. Ikut giliran. Hehehe....Moga Allah permudahkan segala urusan. Saya sangat suka tengok pengalaman orang lain melancong di tempat-tempat menarik. Lagi best kalau dapat experience sendiri. 

Paling penting, sebelum kita melancong, kita kena betulkan niat. Melancong bukan sekadar bersuka ria. Semoga niat melancong ini adalah untuk melihat kebesaran dan keindahan ciptaan Allah serta melahirkan rasa bersyukur atas segala kurniaanNya. 

Islam sendiri menggalakkan umatnya keluar dari kepompong mastautin dan bermusafir ke lokasi lain bagi menyelami 'pertama tersembunyi' di tempat orang, sambil menghayati kebesaran ciptaan Allah SWT.

Mula dari sekarang, saya memang target untuk pastikan dapat melancong setiap tahun. Melancong tapi fully sponsored. Sebab kalau guna duit sendiri selalunya depends on budget dan mungkin tak dapat nak p 5 star kan. 

So, kalau anda rasa nak p melancong dengan percutian 6 bintang secara PERCUMA setiap tahun, 100% ditanggung oleh pihak Shaklee, JOM! Saya boleh guide macam mana cara yang paling mudah. Yang penting, kena ada ilmu dan rajin ye!

Thanks for reading!
Justeru, Islam menggalakkan umatnya keluar daripada kepompong mastautin dan bermusafir ke lokasi lain bagi menyelami 'permata tersembunyi' di tempat orang sambil menghayati kebesaran ciptaan Allah SWT.

Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/6183Islam
Justeru, Islam menggalakkan umatnya keluar daripada kepompong mastautin dan bermusafir ke lokasi lain bagi menyelami 'permata tersembunyi' di tempat orang sambil menghayati kebesaran ciptaan Allah SWT.

Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/618Thanks for reading! 


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 

FREE CONSULTATION 
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
 


No comments:

Post a Comment