Follow Us @kamharyatie

Saturday 10 January 2015

DULU DRIVER SEKARANG JUTAWAN



Assalamualaikum,

Semalam dapat cerita dari seorang sahabat. Cerita pengajaran tentang seorang JUTAWAN yang kaya raya tetapi TIDAK pernah MENGAMBIL BERAT tentang  KESIHATAN. Ceritanya pendek je. Begini ceritanya.....

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ada seorang businessman dari China yang kaya raya. Beliau kerap kali outstation, meninggalkan anak-anak dan isteri, semata-mata untuk mencari duit. MONEY IS HIS PRIORITY. Beliau tak pernah jumpa doktor untuk cek tahap kesihatan beliau. Beliau rasa beliau sentiasa sihat. 

Tidak pernah menjaga pemakanan dan tidak pernah kisah tentang kesihatan beliau. Disebabkan beliau kaya raya dan sangat jarang ada bersama keluarga kerana urusan bisnes, beliau telah hire seorang driver untuk menjaga dan menghantar isteri dan anak-anak beliau untuk ke mana-mana sahaja yang mereka pergi.

Pada suatu hari, beliau terlibat dalam kemalangan jalan raya dan mati di tempat kejadian.  Keputusan post mortem menunjukkan beliau mati kerana SERANGAN JANTUNG.


PEMBUNUH SENYAP

Kalau anda masih belum tahu, penghidap darah tinggi dan diabetes atau kencing manis adalah mereka yang berisiko tinggi diserang penyakit kardiovaskular yang juga lebih dikenali sebagai serangan jantung.

Selain perokok, kira-kira 30 peratus pesakit diabetes dan darah tinggi mengalami serangan jantung dan ia sangat merbahaya kerana dianggap sebagai pembunuh senyap.

Kencing manis dan darah tinggi adalah antara punca utama penyempitan saluran darah yang boleh menyebabkan penyakit kardiovaskular atau jantung.


Cuba anda tengok, punca asal sebenar pembunuh senyap ni adalah kerana KOLESTEROL TINGGI!!!

Sebab tu ujian saringan sangat penting bagi mengenalpasti penyakit kardiovaskular kerana ia kadangkala tidak menunjukkan sebarang simptom atau gejala.

Tiada simptom tidak bermakna tiada penyakit, jadi dinasihatkan penghidap diabetes dan darah tinggi menjalankan screening (saringan).

Tapi masih ada yang tidak mahu mengambil ubat doktor walaupun telah didiagnose. Jangan culas makan ubat. Untuk alternatif lain, boleh ikhtiar dengan cara RAWATAN SECARA SEMULAJADI. Antaranya adalah VIVIX.

Sila klik link di bawah untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang MANFAAT VIVIX



 
Laburkan sedikit dari wang yang anda ada. Kesilapan anda juga kerana tidak menjaga pemakanan dan kesihatan dari awal sehingga menyebabkan anda mendapat penyakit yang membawa maut ini. 

Semua berpunca dari pemakanan. LEBIH BAIK MENCEGAH DARIPADA MERAWAT. Kerana seperti mana yang kita semua tahu, rawatan penyakit kardiovaskular sangat mahal dan apabila dikesan mengidapinya, pesakit perlu menjalani rawatan segera.

Jika tidak, PELUANG untuk mendapat STROKE juga adalah SANGAT TINGGI. Anda kena ingat, once you kena stroke, it will be the most challenging part, not only in your life, but also to your familiy member. 


MORAL OF THE STORY

Berbalik kepada cerita driver tadi. Anda tau tak. Akhirnya, kesemua harta beliau jatuh ke tangan siapa?

Jawapannya.........jatuh ke tangan driver tadi. Sebabnya, driver tadi berkahwin dengan isteri businessman tadi. Untung betul jadi driver. Xyah susah-susah membina empayar kekayaan.Tak pasal-pasal jadi jutawan segera.

Maka, SIAPA YANG BEKERJA UNTUK SIAPA SEBENARNYA NI? Fikir-fikirkan.....Cari duit, cari duit juga. Tapi kesihatan jangan diabaikan. Sebab tu lah, DAO selalu kata, KESIHATAN ADALAH KEKAYAAN YANG SEBENAR. Jom amalkan kehidupan yang lebih sihat. Pastikan badan anda cukup nutrisi ye!


Thanks for reading! 


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 

FREE CONSULTATION 
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!